Идеята беше да се оползотворят наличните (14 бр.) малки зъбни колела. И с тях да се направят 3-4 ангренажа, за различни варианти на компоновка, но всичките с едни и същи по размер централни (слънчеви) зъбни колела с фи 134мм.
Наличните з.колела са излети (под налягане) в съответни калъпи, но са със стандартен модул, защото имам и други разни з.колелета, с които съвпадат - като това от петата снимка по-горе, което е с 95 зъба, но същия модул, и е от нещо като бакелит.
Ако се започва рязане на нови комплекти (3+1 или 4+1) з.колела - и то вече с различен от наличния - модул на зъбите - тези които са в наличност отпадат и така ще си седят, а ние все пак търсим по-евтиния вариант - нарязваме само три-четири слънчеви з.колела и оползотворяваме наличните 14.
АКО, се прави по наличния модул, изпращам по пощата съответно з.колелце, АКО, се намери фреза каквато казваш. Наличният малък модул на зъбите е ценен с това, че при тази си големина може да се направи впоследствие съответната настройка на ангренажа. При големи (не-пропорционално на фи) зъби, настройката отива "едно към гьотора". Най-финна настройка става с възможно най-малък модул на зъбите (съобразен отново с фи на з.колело).
Вътрешният отвор - за оста - може да е с фи 12мм, без да е шестогран.- обикновен цилиндричен отвор, НО, на дисковете на з.колела трябва да се предвиди съответен фланец за закрепване към оста, изведен поне на 10-15 мм от основата си, за да му се пробие страничен отвор, да се нареже резба и да може да се затяга към оста (на която ще има вдлъбване, за да не изпуска стоп-винта).
Ако не може да се намери евтин или дори безплатен вариант - да се намерят, или изрежат (от текстолит или някаква подобна подходяща материя), или отлеят (от някаква пластмаса) съответните 2-3 слънчеви з.колела - просто забравете.
Тогава ще търсим друго решение!