Автор Тема: Разработка на икономайзер за ДВГ  (Прочетена 47292 пъти)

Неактивен ELPUNTO

  • Експериментатор
  • Стабилен
  • ***
  • Публикации: 509
    • balkanmysteries.com/bg
Разработка на икономайзер за ДВГ
« -: Септември 29, 2013, 03:04:01 am »



GTV не мога да отговоря от името на elektros. Мога да кажа че   elektros и неговия партньор работят вече 1 година по оптимизатора (икономайзера) на гориво. Инвестирали са знания, умения, труд и пари - петцифрено число левове. Естествено,че искат да върнат вложенот в този икономайзер.

Следя работата им и мога да кажа, че икономайзерът е СЛОЖНО устройство. НЕ МОЖЕШ да го възпроизведеш само по принципна ел. схема. Трябва ти пълна конструкивна документация. Трябва също и обучение за настройка и монтаж на устройството. Без тези неща, само с една схема ще възпроизведеш едно . . . . недоносче и ще ги обвиняваш, че са измамници без основание.
Ако си разработвал изделие/я трябва да си наясно какво е нужно за се пусне то в серия за производство.

GTV икономайзерът действително дава икономия на гориво, бензин и дизел.Друг е въпросът при кои двигатели, при кои режими и т.н. е най - ефективен.Тук ти можеш да бъдеш много полезен с твоя СКЕПТИЦИЗЪМ и ПОДОЗРЕНИЕ.Ако се включиш в изпитанията ще им помогнеш, защото ще гледаш критично.Това е по - смислено и по - градивно поведение, отколкото да се критикува безпочвено.Сами по себе си изпитанията са сложни и продължителни.Лесно е да стоиш, да гледаш и да казваш . . . . . дайте ми.  ;)




« Последна редакция: Септември 29, 2013, 03:05:32 am от ELPUNTO »

elektros

  • Гост
Re: Разработка на икономайзер за ДВГ
« Отговор #1 -: Септември 29, 2013, 07:14:43 pm »
ElPUNTO,  мисля че не нужно да убеждаваш когото и да е, фактите сами говорят... Тук е пълно с хора, които чакат някой балък да снесе готова смляна информация за дадена машинка, а те после да откраднат технологията и да я продадат и да я произведат и да печелят от това. Много са постовете, които ме карат да мисля така. Като инфо новото малко устройство, монтирано на Омега 2.0 160 кс,  натоварена с 4 човека и багаж, е дало среден разход до Гърция и обратно,  при 60% извъградско и 40% градско в Солун и околните плажове 7/100 засечено по верен бордкомпютър. Извъградско 5.5, градско в задръствания 12. Добре ли е?  1100 км с 78 л. бензин. Факти....

elektros

  • Гост
Re: Разработка на икономайзер за ДВГ
« Отговор #2 -: Септември 29, 2013, 07:17:52 pm »
А  за GTV   мога да предложа система за тест, само че изцяло залята с епоксидна смола и със саморазрушаваща се електроника при опит за демонтиране и разглобяване! Става ли така? :D

GTV

  • Гост
Re: Разработка на икономайзер за ДВГ
« Отговор #3 -: Септември 30, 2013, 11:30:33 am »
 Споко Електрос, нямам никакви мераци да ти крада технологията. Даже няма да ти бъда много полезен и за тестови изпитания. Просто пуснах закачката за да обърна внимание на Елпунто че сме малко хората които си предоставяме разработките ей така. И понеже така или иначе се отвори тема, искам да попитам този твой икономайзер работи ли с метан или LPG? Ако не ме лъже паметта енергийният им еквивалент е около 10, 12 КВт.часа на килограм. Питам защото ми се намира под ръка една Опел Корса с 1000 кубиков бензинов двигател за експерименти. Имам някои идеи за двигателя и с АГУ или метанова инсталация. Нещо като когенератор с голям коефициент на преобразуване. По-нататък ще пусна тема за Биогазови инсталации. ;)
« Последна редакция: Септември 30, 2013, 12:48:35 pm от Maistora52 »

elektros

  • Гост
Re: Разработка на икономайзер за ДВГ
« Отговор #4 -: Септември 30, 2013, 01:06:12 pm »
Все още няма резултати от пропан-бутан и от метан, не мога да прогнозирам резултатите, докато не се случат...В интерес на истината очаквах по-слаби резултати от Омегата, голяма тежка лимузина с такъв смешен разход направо не е за вярване.... Това е друга версия на Система за обработка на гориво, различна от оригинала, който е за дизел и в пъти по-евтина. Приятелю GTV, не знам какво разбираш по споделяне на разработките, явно за теб парите нямат стойност, може би ги притежаваш в изобилие и дано има повече добри самаряни-изобретатели като теб...Аз за съжаление съм финансово обременен, до тук равносметката е общо около 23000лв за една година от двама души, като труда не го броим.... Отделно от тази дейност имам нормалните за българско 4-членно семейство разходи плюс 1000 лв на месец заеми за строеж на жилище...Мисля, че отговорих на въпроса ти.... :)

Неактивен mzk

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 622
  • Пол: Мъж
  • http://analogov.com
    • analogov.com
Re: Разработка на икономайзер за ДВГ
« Отговор #5 -: Септември 30, 2013, 03:17:24 pm »
Здравейте. Отдавна предлагам да направим един общ форумен стенд, където да измерваме показатели от подобни устройства. Имам едно двигателче, което бих могъл да пожертвам за тази цел. Трябва да му се направи електроника и да се приспособи някакъв инжекцион (карбуратор е, едноцилиндров).

Колегата valex може би ще може да даде едно рамо по въпроса.

GTV

  • Гост
Re: Разработка на икономайзер за ДВГ
« Отговор #6 -: Септември 30, 2013, 03:18:24 pm »
 Колега Електрос, нищо ново под небето. Както е казано, жената ще ражда в мъки а мъжът ще изкарва хляба с пот на челото. За жената не знам как да помогнеме, ама за нашего брата има варианти поне потта му да не е студена. Нещо напоследък съм болнав и ме избива на философстване. :(
  Та да попитам по друг начин.
    Приемаме условно че разхода на гориво е около 9 литра или 100 КВт.часа. От тях 35КВт.часа са механична мощност и 65 КВт.часа топлинна мощност, пак условно. При икономия от икономайзера 20% получаваме 7,2 литра разход. От тук изникват два въпроса?
 1. Икономайзера въздейства върху калоричноста на горивото, тоест 7,2 литра пак са 100 КВт.часа?
 2. При 7,2 литра или енергиен еквивалент 80 КВт.часа, механичната мощност е пак 35 КВт.часа и топлинна мощност вече 45 КВт.часа?
   За мен е важен отговора на първият въпрос.
 Извинявам се за лаишкия въпрос но искам да си изясня нещата като блок-схема преди да навлизам в подробностите.
 Предварително Благодаря и Късмет.
« Последна редакция: Септември 30, 2013, 03:43:02 pm от GTV »

Неактивен valex

  • Специалист
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 512
  • Пол: Мъж
  • изчислителна техника
Re: Разработка на икономайзер за ДВГ
« Отговор #7 -: Септември 30, 2013, 08:49:45 pm »
mzk
И според мен единственото доказателство за реални икономии е двигателен стенд. Добре би било да има свързан към двигателя един електрогенератор (може да се ползва и готов китайски двигател-генератор 350лв. за 3500W). Към него с таймер да се свързват примерно различни лампи или ел. печки за промяна на натоварването. Така ще се имитират различни режими на работа на двигателя. И най-вече се получава повтаряемост на режимите.
Аз бих се включил в изработването на тестов стенд. Макар управлението ми да не е съвсем довършено може да свърши работа. Трябва да уточним какво точно ще трябва.
« Последна редакция: Октомври 01, 2013, 07:47:05 am от Maistora52 »

Неактивен mzk

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 622
  • Пол: Мъж
  • http://analogov.com
    • analogov.com
Re: Разработка на икономайзер за ДВГ
« Отговор #8 -: Септември 30, 2013, 09:11:04 pm »
Моторът, който предлагам няма куплиран електрогенератор, нито обратни връзки.

Ако има навитаци, може да съберем пари и да купим готов бензинов мотор-електрогенератор, но е пак карбуратор и ще трябва да се прави електрониката за прецизните измервания. Както написа, за около 350-400 се намират. 20 човека * 10 лв.

elektros

  • Гост
Re: Разработка на икономайзер за ДВГ
« Отговор #9 -: Септември 30, 2013, 11:26:39 pm »
Колега GTV,  единственото логично обяснение е разбиване на молекулите и по-доброто им свързване с въздуха и съответно по-добро  и ефективно изгаряне на горивото. Като "страничен" ефект се забелязва силно утихване на мотора и забележителна мощност в ниските обороти  на високи предавки. Миризмата от ауспуха също е променена, няма дразнещо-кисела миризма, а само лек мирис на изгорял бензин. Какво точно става не е много ясно, защото не е правен анализ на обработено гориво. Ефект има, но искам да съм сигурен в резултати и на други автомобили, за да не  се окаже, например, че Голф 4 ще се разсърди на подобреното гориво... :D  Често казано от 10 години се занимавам с автомобилна електроника и съм изненадан, че още има какво да науча.... ;D 
За Омегата правилно си се досетил, снижението е средно 2 литра спрямо същите режими на каране.  Интересно е, че изгорелите газове са  доста студени,  след 10 км натоварен софийски трафик спокойно си държиш ръката на последното гърне, което е не повече от 45-50 градуса...По-ефективно изгаряне- по-ниска температура на изгорелите газове....Има логика...
« Последна редакция: Октомври 01, 2013, 07:49:19 am от Maistora52 »

Неактивен fade

  • Специалист
  • Подготвен
  • ***
  • Публикации: 103
Re: Разработка на икономайзер за ДВГ
« Отговор #10 -: Октомври 01, 2013, 02:56:28 pm »
Моторът, който предлагам няма куплиран електрогенератор, нито обратни връзки.

Ако има навитаци, може да съберем пари и да купим готов бензинов мотор-електрогенератор, но е пак карбуратор и ще трябва да се прави електрониката за прецизните измервания. Както написа, за около 350-400 се намират. 20 човека * 10 лв.

Колеги MZK & valex, абсолютно подкрепям идеята ви за стенд, така много бързо ще престанат всички спорове относно работоспособността на разни изделия.  Мисля че нямате нужда от електронна управляваща система. На статични режими карбураторът е достатъчно прецизно устройство, за тези нужди. Единствено трябва да се настрои с широколентов кислороден датчик сместа му. Просто се засича тегловният разход, на гориво, като много важно е горивото и температурата и влажността да са приблизително еднакви по време на сравнителни тестове. Хубавите генератори, за ток си имат следяща система която, според натоварването на генератора управлява двигателя! Предполагам, че тестовете които ще се правят ще бъдат, на статични режими и едва ли ще се симулират динамични преходи и натоварвания. При динамични натоварвания на автомобилите които караме в момента обратните връзки по изгорели газове не влияят на управлението на горивото и двигателя работи в така нареченият отворен цикъл, на контрол. Тъй като устройствата със сигурност няма да работят при тези режими и в един реален автомобил не виждам смисъл да се тестват при динамични режими. Могат да се кажат много неща в тази връзка и то като се почне от основите на физиката и понятията маса и сила обаче лично аз нямам време за подобни широкообхватни теми.

Колега GTV,  единственото логично обяснение е разбиване на молекулите и по-доброто им свързване с въздуха и съответно по-добро  и ефективно изгаряне на горивото. Като "страничен" ефект се забелязва силно утихване на мотора и забележителна мощност в ниските обороти  на високи предавки. Миризмата от ауспуха също е променена, няма дразнещо-кисела миризма, а само лек мирис на изгорял бензин. Какво точно става не е много ясно, защото не е правен анализ на обработено гориво. Ефект има, но искам да съм сигурен в резултати и на други автомобили, за да не  се окаже, например, че Голф 4 ще се разсърди на подобреното гориво... :D  Често казано от 10 години се занимавам с автомобилна електроника и съм изненадан, че още има какво да науча.... ;D 
За Омегата правилно си се досетил, снижението е средно 2 литра спрямо същите режими на каране.  Интересно е, че изгорелите газове са  доста студени,  след 10 км натоварен софийски трафик спокойно си държиш ръката на последното гърне, което е не повече от 45-50 градуса...По-ефективно изгаряне- по-ниска температура на изгорелите газове....Има логика...
По скоро колега е свързано индиректно с двете изомерни форми на водорода и пространствената форма на въглеводородните молекули когато в тях са вкл орто и параводородни атоми.  Преди два три месеца попаднах на много подробно изследване в тази насока и лично за мен обяснението е съвсем логично и приемливо от гледна точка на конвенционалната наука. Като подкрепа на тези думи искам да кажа че подобни устройства се ползват от доста години в Щатите за какво ли не. При обработката на горивото с магнитно поле с точно определена напрегнатост (подчертавам точно определена) и за определена продължителност, се получава превес на ортоводородни атоми във веригите, и така се увеличава, контактната площ (ако мога да я нарека така)  за реагиране с кислорода. Това възбудено състояние разбира се не е постоянно, и ако оставите "активираното" горивото след време равновесието на пара и орто водородни атоми в молекулите се възстановява. Мисля че по тази тема може по добре да се изкаже PyroVeso. Както се досещате предполага, ефекта от тези устройства е точно между 10-15% и няма там никакви, 20-30%, че и нагоре проценти... 8)
Между другото, ако не ме лъже паметта водорода в резервоарите на совалките се съхранява точно в по слабо активната си пара изомерна форма и преди подаване в горивната камера се активира от магнитни полета. Не претендирам за 100% достоверност на последното изречение просто така съм го прочел някъде, а доверителността ми на този източник е не повече от 60-70%. Мога да приложа и диаграми от въпросното изследване обаче, това не може да стане в този момент.
« Последна редакция: Октомври 01, 2013, 04:50:29 pm от Maistora52 »

Неактивен fade

  • Специалист
  • Подготвен
  • ***
  • Публикации: 103
Re: Разработка на икономайзер за ДВГ
« Отговор #11 -: Октомври 01, 2013, 03:21:22 pm »
Добавих картинките към предният пост който показва ефекта при молекулата на метан, предполагам че тъй като останалите горива също са Въглеводороди, механизмът е същият!  ;)

GTV

  • Гост
Re: Разработка на икономайзер за ДВГ
« Отговор #12 -: Октомври 01, 2013, 06:01:52 pm »
             Енергийно съдържание на горивата и октаново число.
             Вид гориво:
    Бензин.........91–98 октана .......30,885-33.495 MJ/L..........43,5MJ/kg 
    Газ - LPG..........115 октана .........23.05-26.738 MJ/L.........46.1 MJ/kg
    Етанол..........108.6 октана .......................21.2 MJ/L..........26.8 MJ/kg
    Метанол........108.7 октана .......................17.9 MJ/L..........19.9 MJ/kg
    Газохол.........93/94 октана .......................33.7 MJ/L..........47.1 MJ/kg (10%Етанол + 90%Бензин)
    Нафта.........................................36.722-38.003 MJ/L..........42.7 MJ/kg
    Природен газ /метан/........39 MJ/м. куб.....25.3 MJ/L..............55MJ/kg

                                                1KW.h=3.6MJ

  Явно въпросите ми са били съвсем условни. При 9 литра и 35% механична мощност имаме разход 25,37KW.h, а при 7,2 литра -разход 20,3KW.h. 
     
« Последна редакция: Октомври 03, 2013, 05:39:03 pm от GTV »

Неактивен fade

  • Специалист
  • Подготвен
  • ***
  • Публикации: 103
Re: Разработка на икономайзер за ДВГ
« Отговор #13 -: Октомври 01, 2013, 07:59:38 pm »
Колега GTV не знам откъде е източника на вашата табличка, обаче мисля че в нея има грешки. За другите, горива не съм сравнявал, но LPG e с по-висока енергийна плътност на kg  от бензина ;)
Нещо не схващам, идеята за когенерация? Според мен единственото смислено решение за автомобил е газова турбина, безстепенна предавателна кутия, механичен акумулатор на енергия (маховик), и регенерация на електричество от активни електромагнитни амортисьори като тези
 Разбира се, това е само една концепция... да ми се чуди човек на акъла от,де ги измислям подобни сложнотии.
« Последна редакция: Октомври 02, 2013, 07:32:55 am от Maistora52 »

GTV

  • Гост
Re: Разработка на икономайзер за ДВГ
« Отговор #14 -: Октомври 01, 2013, 08:41:25 pm »
 Колега Фейд, взел съм я от автомобилен форум:
    http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=21587
 Проверих я още на две места и като че ли е вярна.
 
Колега GTV .......
Нещо не схващам, идеята за когенерация? .......

 Няма много за схващане. Ако се снабдиш с двигател който е обурудван с алтернатор и климатик, а ти се намира наблизо и природен газ, можеш без много усилия да си отопляваш къщата. Разбира се за климатика са нужни още някои неща за да дърпаш енергия от околното пространство. Метановата инсталация и икономайзера също влизат в сметките. Въобще би се получила много интелигентна система с просто управление.