Бат Мишо, това върши работа, но зависи каква му е електронната схема, а също и принципа на механично движение. Трябва да ми е ясно предварително, за да кажа.
Иначе още в "зората на електромагнетизма" са разработени електрически двигатели и с електромагнити и с линейни соленоиди. Има купища конструкции на такива, които могат да се видят в мрежата.
Това, което е НОВО днес, е принципа на задвижване с актюаторния магнит, който намерих и който разработвам вече втора година. Има доста сериозен въртящ момент, и може да върти на собствената си ос електрогенератор, който да захранва съответни електромагнити и/или соленоиди, и директно и/или през акумулатор.
Освен факта, че имам механично самозадвижване с този принцип, ми е необходимо да мога да регулирам честотата на "отклонение" на актюаторния магнит, като по този начин регулирам (по един по-съвременен начин) честотата на въртене на двигателния вал. Това е цялата въпросителна тук.
Търся възможно най-малко механични загуби, най-утилитарна конструкция, най-просто механично решение, най-малко шум, най-проста електронна схема с най-малко консумация на ток и най-висок КПД (аз си го знам така - КПД или Коефициент на Полезно Действие - това другото, новото название си е същото, но с други думи в сходен аспект).
Има решение и за механично регулиране на въпросната честота, но тя изисква доста сериозна конструкция, която не ми е по възможностите да ги "издялам с теслата". Сходно е с принципа на регулиране на наклона на лопатките при хеликоптерите, както и при някои от конструкциите за отклонение на лопатите на вятърните турбини и се сещаш какво ме затруднява.