Автор Тема: Двигателят на Валери Матов  (Прочетена 126917 пъти)

Неактивен hyparh

  • Сериозен Експериментатор
  • Сериозен
  • ****
  • Публикации: 1 013
  • Пол: Мъж
  • As above, so below
Двигателят на Валери Матов
« -: Декември 02, 2013, 10:48:10 pm »
Инж. Валери Матов твърди, че е изобретил нов вид двигател, чието сърце се състои от постоянен магнит. Чрез акумулатор подава електрически импулси, които управляват магнита. Описва го дори като перпетуум-мобиле - енергията от развъртането захранва малък генератор, който възстановява заряда на акумулатора. По-интересното идва при описанието на модификацията на скутерчето. Казва, че ще ползва само един магнит, без батерии, акумулатори или бензин, а в същото време се вижда соленоид... Не става ясно как точно работи текущия прототип, а за скутера изглежда е намислил усъвършенстван вариант, който пък изобщо няма да ползва електричество.

Пуснете си клипа от 35:00 мин.: http://play.novatv.bg/play/335537?autostart=true

Неактивен Maistora52

  • I'm first Omnologist in World
  • Почетен член на Форума
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 643
  • Пол: Мъж
Re: Двигателят на Валери Матов
« Отговор #1 -: Декември 02, 2013, 11:27:26 pm »
Този приятел буквално е барнал Господ за крачола.
Браво! Имаме си конкуренция.
« Последна редакция: Декември 05, 2013, 03:10:10 pm от Maistora52 »

Неактивен mzk

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 622
  • Пол: Мъж
  • http://analogov.com
    • analogov.com
Re: Двигателят на Валери Матов
« Отговор #2 -: Декември 02, 2013, 11:50:33 pm »
В случая, има движение на тяло (вероятно желязно бутало) в цилиндър и комутация на магнитния поток ИЛИ индуциране на напрежение в бобината около цилиндъра (с която се привлича буталото), само в част от периода (първи такт), а диска действа като маховик във вторият период (изваждането на буталото от намотката). Т.е. нещо като двутактов двигател.

Съдейки от ПВЦ тръбата, около която е навил бобината смятам, че е вторият вариант.

Схемата е реализирана просто - с релета. Надали авторът е правил баланс на мощностите и предполагам, че ще се изненада, но все пак хвала за труда. Дано повече хора са като него.

ПС: Това от двата предни линка и това: http://mazeto.net/index.php/topic,8553.msg56752.html#msg56752 (отг. 305). са една разработка
« Последна редакция: Декември 05, 2013, 03:09:07 pm от Maistora52 »


Неактивен mi68

  • Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 779
Re: Двигателят на Валери Матов
« Отговор #4 -: Декември 04, 2013, 01:24:55 pm »
Здравейте,
 На 51 секунда се вижда ясно зелен ключ от "Юнга" (шал -бау) 10-16А/220В, явно това включва и изключва електромагнита. В звуковият съпровод ясно се чува превключването на ключа вижда се кобилица, която натиска бутона. Най-вероятно е направена от авансова плочка и чукче от "делко" на кола.
« Последна редакция: Декември 04, 2013, 01:37:00 pm от mi68 »

@praktik

  • Гост
Re: Двигателят на Валери Матов
« Отговор #5 -: Декември 04, 2013, 06:30:28 pm »
Майсторе извинявай , дето пуснах отделна тема по този електромагнитен бутален двигател, ама като гледам" Нов магнитен двигател с електрическо възбуждане" и не загрях, че това е електромагнитният бутален двигател на нашенеца  :) Та искам мнението ти за този двигател, има ли СЕ при него. Мое мнение е че май има  ;), ако буталният магнит си действа със стационарният възвратен, тоест отражателен, на отблъскване, двата магнита "настръхват" пробвай да помпаш два магнита на отблъскване, и ще забележиш че силите им на отблъскване нарастват  :) колкото повече помпаш повече настръхват. Не се майтапя, вземи в ръка два магнита и като ги ориентираш с едноименни полюси ги приближавай и отдалечавай бързо, помпаш, ще почувстваш че силите на отблъскване нарастват.  ;)

Неактивен Михаил Кузмов

  • Специалист
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 2 566
Re: Двигателят на Валери Матов
« Отговор #6 -: Декември 04, 2013, 08:24:40 pm »
Боже ! Боже ! Той да си вярва разбирам ! Вие на какво се вързвате ! Къде сте чули и видели от трансформация на енергия да се получи СЕ ! Това моторче ако тръгне ще трябва да се движи само по наклон надолу ! Скоро sabaka 808 ме уверяваше че като подадял 1 фаза на 3 фазен трансформатор получавал 3 фази ! Велико нали ??

Неактивен Михаил Кузмов

  • Специалист
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 2 566
Re: Двигателят на Валери Матов
« Отговор #7 -: Декември 04, 2013, 08:55:19 pm »
Ами каква ? Нали трябва да подава импулси на бобината от акумулатор които да преодолеят полето на магнита ? Като му паднат оборотите по наклон нагоре кой ще зарежда акумулатора ?

@praktik

  • Гост
Re: Двигателят на Валери Матов
« Отговор #8 -: Декември 04, 2013, 09:16:52 pm »
Ами каква ? Нали трябва да подава импулси на бобината от акумулатор които да преодолеят полето на магнита ? Като му паднат оборотите по наклон нагоре кой ще зарежда акумулатора ?
пак казвам че не си в час, защото не се преодолява полето на магнита, то действа само отблъскващо възвратно, и после какво, ами от обратният импулс, се индуктира едс, в бобината която зарежда акумулатора, да ама силата на отблъскване нараства, поради напомпването което споменах по горе
« Последна редакция: Декември 05, 2013, 09:01:07 am от Maistora52 »

Неактивен Vector

  • Стабилен
  • ****
  • Публикации: 559
Re: Двигателят на Валери Матов
« Отговор #9 -: Декември 04, 2013, 09:19:19 pm »
Получил е СЕ мн. ясно : O
И децата в 1-ви клас,знаят че магнита има магн. поле.
Също знаят че, колкото е по-силен магнита - толкова неговото поле е по голямо - нали така?
Когато подадеш импулс с бобина на много силен магнит - изблъскването/привличането е резултат на магнитните полета на бобината и на магнита и когато 2-те магн.полета се случват в много близко разстояние - имаме КПД>1, това го повтарям от много време - обаче никой не чува   :o :P
п.п. така Тесла си е карал тесло-мобила най вероятно ..
п.п.п. Искам да добавя,че магнитното поле на перманентния магнит може да се усили-в комбинация с друг магнит-лично пробвано
« Последна редакция: Декември 05, 2013, 07:03:07 pm от Vector »

@praktik

  • Гост
Re: Двигателят на Валери Матов
« Отговор #10 -: Декември 04, 2013, 09:41:40 pm »
Получил е СЕ мн. ясно :O
И децата в 1ви клас,знаят че магнита има маг. поле
Също знаят че ,колкото е по силен магнита-толкова неговото поле е по голямо-нали така?
Когато подадеш импулс с бобина,на много силен магнит-изблъскването/привличането е резултат на магнитните полета на бобината и на магнита.и когато 2те магн.полета се случват в много близко разстояние-имаме КПД>1 ,това го повтарям от много време-обаче никой не чува   :o :P
п.п. така Тесла си е карал тесло-мобила най вероятно ..

Аз го разбирам така, все едно буташ бутало надолу, със все една сила, обаче опората която е еластична, отговаря с по голяма сила.

Неактивен Bat_Vanko

  • Сериозен Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ****
  • Публикации: 1 371
Re: Двигателят на Валери Матов
« Отговор #11 -: Декември 04, 2013, 10:24:23 pm »
Силата на привличане/отблъскване е пропорционална на магнитната индукция на квадрат и контактната площ (при контакт). При положение, че работната среда е въздух с относителна магнитна проницаемост мю=1, всеки може сам да пресметне: за постигане на една добра работна стойност на магнитната индукция от 1 Тесла е необходима напрегнатост на магнитното поле от 800 000 А/m. При ход на буталото 100 мм са необходими 16000 намотки и 10 А ток. Индуктивността на подобна намотка е около 10 Н!
Като заключение мога само да кажа:
Нека шоуто да продължи! балами все ще се намерят! ;D

Неактивен mi68

  • Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 779
Re: Двигателят на Валери Матов
« Отговор #12 -: Декември 05, 2013, 08:00:53 am »
обратната страна на медала.
  За 50Хц  XL=w.L=314.10H=3 140 ома. Да протече 1А трябва напрежение 3 140.1=3 140 В=3,1кВ. Мощност 3 140Вт=3,1кВт. При 10А имаме 31 400В=31,4кВ, 314 000Вт=314кВ. Който обича спорта да ги провери!
Този ампераж трябва да се бори с капацитет, иначе казано класически LC резонанс. Това е изследвано, трябва теслов трансформатор.
Съпосочно въртене или LL резонанс но нещата не са изследвани.

« Последна редакция: Декември 05, 2013, 09:05:48 am от Maistora52 »

Ctah

  • Гост
Re: Двигателят на Валери Матов
« Отговор #13 -: Декември 05, 2013, 08:51:14 am »
  Ако нямате няколко инструмента, включително и поялник, защо въобще сте се регистрирали тук? ???
Такива философи като Вас има много... и точно от тях идват тези ненужни маргиналности!
 
  Вземете се в ръце и ПОКАЖЕТЕ на практика какво можете със доказателства!
Тук трябват снимки, видео, схеми и всичко, което да развива творческия потенциал на иначе
шибания, изстрадал, но пък Велик последовател на Тангра и Орфей!

Неактивен Maistora52

  • I'm first Omnologist in World
  • Почетен член на Форума
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 643
  • Пол: Мъж
Re: Двигателят на Валери Матов
« Отговор #14 -: Декември 05, 2013, 09:49:57 am »
Частично мое мнение дадох в пост 3.
Но и не всичко е ясно, защото не всичко се вижда. Предполагам, че конструкцията е следната:
Вариант първи:
Имаме маховик вързан с мотовилка за възвратно-постъпателна ос. На тази ос имаме инсталиран силен магнит със съпосочно разположени S и N. Този магнит е разположен в тръбата и се приближава към, и отдалечава от, насреща разположен мощен електромагнит, с който се генерира импулсно мощно (с постоянно разположени S и N магнитни полюси) магнитно поле. В момента, в който магнита се приближава - НО В ТОЧНО ПОДБРАН МОМЕНТ, в електромагнита се пуска токов импулс така, че в срещулежащия му на магнита край се получава едноименен полюс. Така двата едноименни полюса се отблъскват. Маховика поема от възвратно-постъпателното движение и се завърта.
Вероятно има, а и може, срещу другия полюс на магнита да се инсталира втори електромагнит, който да изпълнява същите задачи като първия.
В този вариант обаче не виждам кое генерира зареждащо напрежение за акумулатора.
Вариант втори:
Имаме съответната ос (тя е от немагнитен материал), която се движи (вързана за мотовилката) двупосочно. На единия й край е магнита, разположен по описания по-горе начин, а на другия край на тази ос имаме плунжер (котва) от меко желязо или ферит. Този плунжер се движи със съответното най-благоприятно разположение вътре в мощна бобина - получаваме линеен соленоид с голям ход - колкото е дименсията на коляновия вал. ЗАТОВА СЕ ЧУВА ОНОВА СПЕЦИФИЧНО ТРАКАНЕ - точно както трака соленоид.
Така с един импулс соленоидът изтласква чрез котвата си оста, на другия край на която е магнита. Той приближава електромагнита, и в дадения момент го засреща противоположен по знак магнитен полюс и се отблъсква.
Генерирането на ток обаче, не го виждам в тази установка. А този ток трябва и да е сериозен, за да зарежда акумулатора.
От друга страна, инж. Матов заявява, че ще отпадне и акумулатора. Е точно това вече не го разбирам. Хем има бобина, хем за нея трябва ток, хем този ток го няма... Има нещо, което не е показано и не се обяснява, и затова може само да се предполагат разни варианти.