Автор Тема: Двигателят на Валери Матов  (Прочетена 124247 пъти)

Неактивен mzk

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 622
  • Пол: Мъж
  • http://analogov.com
    • analogov.com
Re: Двигателят на Валери Матов
« Отговор #90 -: Януари 21, 2014, 08:38:55 pm »
@tanevi2010, по принцип в темата се дискутира устройство на инж. Валери Матов, електромагнитно задвижване на мотопед, наподобява линеен мотор. За същото нещо ли говориш?

Неактивен Maistora52

  • I'm first Omnologist in World
  • Почетен член на Форума
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 643
  • Пол: Мъж
Re: Двигателят на Валери Матов
« Отговор #91 -: Януари 22, 2014, 02:10:24 pm »
Аз не мога никъде да ходя, защото...  - мисля, че бях отговорил на поканата.
Не виждам причина да не се покаже на снимки тук разработваното от Таневи2010 устройство с кратки пояснения. Тогава може да се даде мнение без проблем.

tanevi2010

  • Гост
Re: Двигателят на Валери Матов
« Отговор #92 -: Февруари 26, 2014, 12:29:03 pm »
Здравейте!  Днес , 26  Февр. прочетох изложението на Михаил Кузмов. Мишо, на мене ми е  необходим /ама  много !/ генератор  на  мощни  импулси, с които да отклонявам магнитното поле  на  постоянните магнити било на ротора, било на статора на нашия магнитен мотор. За съжаление не мога да  дам  клип, или снимка, но мотора е много прост- ротор, съставен от 4 пръстена и статор също от 4 пръстена с по  8 магнита ф22/10 - неодимови. Въпроса е  генератора да  може да се върже към ротора, подобно на Чукче и наковалня на ДВГ, за да  мога да адресирам импулсите към съответния пръстен, в съответния момент на въртенето. Аз съм дал адрес и телефон. Ако живееш близо до Варна, моля те, ела  да  пуснем най-после този  50-ти модел,  комбинация от  Перендев  и  "аржентинския  магн. мотор" Изобщо, дали има  такъв генератор , който да  може  да  се свързва  и да  работи  при  1500об/мин  ?Ще  чакаме  с  нетърпение  да  отговориш !!!
« Последна редакция: Февруари 26, 2014, 09:13:20 pm от Maistora52 »

Неактивен Maistora52

  • I'm first Omnologist in World
  • Почетен член на Форума
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 643
  • Пол: Мъж
Re: Двигателят на Валери Матов
« Отговор #93 -: Февруари 26, 2014, 08:19:02 pm »
Таневи2010, това което сте намислили: подчертаното с червено
...  на мене  ми е  необходим /ама  много ! / генератор  на  мощни  импулси , с които  да  отклонявам  магнитното  поле  на  постоянните  магнити   било на  ротора  , било на  статора  на  нашия  магнитен  мотор.
За съжаление не мога да  дам  клип , или снимка ,  но  мотора  е  много  прост-  ротор , съставен от  4  пръстена   и статор у също от  4  пръстена  с по   8 магнита  ф22 / 10 - неодимови. Въпроса е  генератора да  може  да  се  върже към  ротора , подобно на  Чукче и наковалня  на  ДВГ  , за да  мога да  адресирам  импулсите към  съответния  пръстен , в съответния  момент на  въртенето.
Аз съм дал адрес и телефон . Ако  живееш близо  до Варна,  моля те, ела  да  пуснем  най-после  този  50-ти модел,  комбинация от  Перендев  и  "аржентинския  магн. мотор".
Изобщо  , дали има  такъв генератор, който да  може  да  се свързва  и да  работи  при  1500об/мин?

... ще доведе до размагнитване на системата включително на всеки отделен магнит. Такива генератори на импулси има, обаче не можете да ги приложите по исканият от вас начин. Търсете друго решение. Най-сериозно! Ако искате да използвате импулсен генератор, то с него трябва да управлявате отделно някакво друго допълнително устройство, с което вече да наложите някакво управление на магнитните в статорите. На роторите е много-много трудно да се направи управление на магнитите.

Неактивен edin

  • Специалист
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 283
  • Пол: Мъж
  • Гениалното, винаги е просто
Re: Двигателят на Валери Матов
« Отговор #94 -: Февруари 26, 2014, 09:30:23 pm »
Мисля, че няма да има размагнитване, защото системата е подвижна, но проблемът е че двигателя ще се натоварва, а това ще изисква промяна на силата на импулсите, значи повече вложена енергия. Ако тази енергия е от самозахранване, системата ще се срине веднага, защото не може, хем да забавяш въртенето с товар, хем да искаш да има повече самозахранване за по-мощните импулси.

Неактивен Радeв

  • Специалист
  • Стабилен
  • ***
  • Публикации: 640
  • Пол: Мъж
  • Скайп: Radoslav_Debian
Re: Двигателят на Валери Матов
« Отговор #95 -: Ноември 14, 2014, 12:42:31 am »
Цитат
Изобретения срещу криза: вечният двигател на Валери Матов
януари 05, 2014
Брой прочитания: 9268
12 Коментари
Цялото предаване - Денят започва в неделя с Георги Любенов – 5 януари 2014

Валери Матов:
- Това е двигател, който работи на същия принцип като бензиновия двигател, благодарение на цилиндъра и буталото, което се движи в този цилиндър. Разликата е, че този двигател не се задвижва от взрива на бензина, както е в бензиновите двигатели, а се задвижва от това малко магнитче, което се стреми да се залепи горе – за металната сърцевина, долу също има метална сърцевина, и по този начин задвижва целия двигател.

vlcsnap-2014-01-05-11h53m34s31

Идеята се роди, когато се запознах с новото поколение магнити. Те се казват неодимови магнити, които са многократно по-силни от старите феромагнити, които се използваха.

Това е силата, която използваме в този двигател. Тази сила на това постоянно магнитче задейства буталото и по този начин този двигател се движи абсолютно безплатно.

Той може да се представи както в мотопед, така и в лодка, така и в автомобил, без никакъв проблем, защото можем да регулираме този двигател както по мощност, така и по обороти. Даваме газ и колата тръгва.

БНТ:
- Колко може да развие една кола, каква скорост може да развие?

Валери Матов:
- Колкото си искаме. Както се движи по пътя бензиновият автомобил, така ще се движи и този двигател, без да има никаква разлика. Разликата ще бъде, че той ще тръгва много по-бързо, по-безшумно и няма да има нужда от гориво.

БНТ:
- Това, ако влезе в масова употреба, няма ли да си навлечеш доста врагове? Ще оправим ли държавата  с един такъв двигател според теб?

Валери Матов:
- Знаем много добре за такива изобретатели, които са изобретили двигател с вода, двигател с магнити, които са паднали случайно от 7 етаж или от 10, няма значение, но те вече не съществуват. Мен не ме е страх от това нещо, защото аз съм вложил много труд, много енергия, за да направя това чудо и искам цял свят да го види, пък с мен каквото ще, това да се случва.

БНТ:
- Вече някой не ти ли се е обадил да ти каже: “дай го това изобретение тук, правим те милионер”?

Валери Матов:
- Засега още никой не се е обадил. Естествено, че всеки изобретател чака този момент. Затова аз искам да го представя на света. Първо го представям на българите, защото ние сме българи и ако някой има интерес, нека да заповяда.


http://bnt.bg/part-of-show/izobreteniya-sreshtu-kriza-vechniyat-dvigatel-na-valeri-matov

Неактивен juliang

  • Заинтригуван
  • Много Напреднал
  • *
  • Публикации: 7 058
Re: Двигателят на Валери Матов
« Отговор #96 -: Ноември 14, 2014, 01:55:18 am »
Абе не е абсолютно безплатно - като видях що акумулатори имаше в багажника ... все някой трябва да го плаща тоя ток дет ще се зареждат :)
Отделно мен много ме притеснява това, че силата на магнита намалява ужасяващо бързо с увеличаване на разстоянието. Хода на това "магнитче" трябва да е макс 2-3 см и да се компренсира с огромен маховик. Това трябва да се компенисра или с увеличаване на оборотите, или с увеличаване на силата която действа на буталото. В конвенционалния бензинов ДВГ при макс. натоварване върху буталото действат сили от порядъка на 1 тон, което поне засега е непостижимо от магнит с диаметър близък до диаметъра на буталото на ДВГ (8-10 см). Такъв магнит и ще тежи значително повече от бутално-мотовилковата група на конвенционалния двигател, което автоматично води до ограничаване на макс. обороти, а оттам и до ограничение в мощността на мотора.

Иначе като идея ... не е зле, но е просто един електромотор. Два електромагнита си играят на пинг-понг с един постоянен магнит поставен между тях. Не виждам нищо революционно, а недостатъците си личат от километри - постъпателното движение на тоя магнит е значително по-неикономично (и по трудно за оползотворяване) от вътеливото движение на ротора на конвенционалния електромотор.

Неактивен Радeв

  • Специалист
  • Стабилен
  • ***
  • Публикации: 640
  • Пол: Мъж
  • Скайп: Radoslav_Debian
Re: Двигателят на Валери Матов
« Отговор #97 -: Ноември 14, 2014, 09:35:00 am »
И аз останах с такива впечатления, но реших да споделя. Освен това неодимовите магнити за разлика от феромагнитните имат доста по-сериозни загуби от токове на фуко, които протичат в тях, тъй като са проводящи. Коляномотовилковия механизъм от друга страна си е една чиста загуба на енергия.

Неактивен Vetap

  • Сериозно Активен
  • ***
  • Публикации: 423
Re: Двигателят на Валери Матов
« Отговор #98 -: Ноември 23, 2014, 07:19:20 am »
Абе как ги дават такива патенти в България. Толкова ли изтъпя българина. Така и не разбрах кое му е вечното на този двигател и от къде идва "парата" за задвижването му. Т.е. от къде се взима енергията. Нали акумулаторите в багажника, задвижващи електромагнитите ще "клекнат" още след 500 м !

Неактивен lpoik

  • Подготвен
  • **
  • Публикации: 192
Re: Двигателят на Валери Матов
« Отговор #99 -: Декември 01, 2014, 01:59:28 pm »
 И аз не знам но и така не е не съм виждал нещо без да го буташ и да върви,така направеният модел може да си работи само там на масата с включен акумулатор ако се изключи акумулатора ще спре както беше писал по горе щял да работи и без акумулатор.Не може произведената енергия да е по голяма от черпената.Това е моито мнение.Благодаря.
« Последна редакция: Декември 01, 2014, 02:04:18 pm от lpoik »

Неактивен lpoik

  • Подготвен
  • **
  • Публикации: 192
Re: Двигателят на Валери Матов
« Отговор #100 -: Декември 01, 2014, 02:28:10 pm »
Не съм съгласен да вложиш 10% и да изкараш 90% все едно да сложиш на мерцедес двигател от балканче и да вървиш с 100км.

Неактивен lpoik

  • Подготвен
  • **
  • Публикации: 192
Re: Двигателят на Валери Матов
« Отговор #101 -: Декември 01, 2014, 02:42:06 pm »
Да добре.Благодаря.

Извинявам се колега но не съм писал че влагам 100% а  10% така че не може да вложиш малко енергия и да изкараш 8,9 пъти повече.Благодаря.
« Последна редакция: Декември 01, 2014, 03:10:28 pm от atos »

Неактивен Аtos

  • Global Moderator
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 4 290
  • Мисля, следователно...мисля!
Re: Двигателят на Валери Матов
« Отговор #102 -: Декември 01, 2014, 03:27:18 pm »
И двамата сте прави, но говорите за различни неща.
Христо, за да се връща до 90% от подадената енергия, означава,че ако няма начин на връщане, би трябвало да е под формата на загуби, Т.Е. - да се използва двигател, който има КПД не повече от 10% по принцип, ако правилно ти схващам идеята?
При енергоспестяващите разработки на двигатели може да се усвои част от прахосаната енергия (или цялата в идеалния случай), не повече от нея .
Ако един двигател има КПД над 10%, а ти връщаш минимум 90% от вложената, вече ще си постигнал краен резултат КПД> от 100%.

lpoik, не може да "влагаш 10%", защото приемаме вложената енергия винаги за база=100% от която смятаме вече полезно усвоената (в частност-рециклираната) и загубите.
Относно мощността, нужна за движение на автомобил по равното - стигат и 5 вата двигател, достатъчно е да е с идеалната капковидна форма и огромни, леки колела (за по-малка ъглова скорост при лагерите-оттам и триене на главините), но това са специфични неща.


Неактивен lpoik

  • Подготвен
  • **
  • Публикации: 192
Re: Двигателят на Валери Матов
« Отговор #103 -: Декември 01, 2014, 04:31:25 pm »

- Колко може да развие една кола, каква скорост може да развие?

Валери Матов:
- Колкото си искаме. Както се движи по пътя бензиновият автомобил, така ще се движи и този двигател, без да има никаква разлика. Разликата ще бъде, че той ще тръгва много по-бързо, по-безшумно и няма да има нужда от гориво.             Как го разбирате това,защото аз не го разбирам.Благодаря.               

Неактивен Аtos

  • Global Moderator
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 4 290
  • Мисля, следователно...мисля!
Re: Двигателят на Валери Матов
« Отговор #104 -: Декември 01, 2014, 08:36:25 pm »
Тук говорим за поддържане на скорост, не за развиване. Поддържането в случая е само компенсация на силите на триене и въздушно съпротивление.

 В случая на Валери точно това  "ЩЕ" ме притеснява!
Ако беше възможно - щеше да го направи, макар и в прототипен вариант.
Ами...разбирам го така - човекът безспорно е направил нещо, това му е дало поле за развитие на фантазията и той в това си изказване сам не диференцира досегашни и ПОТЕНЦИАЛНИ бъдещи постижения. Опиянението на първооткривателя:)

"...без да има никаква разлика. Разликата ще бъде, че той ще тръгва много по-бързо..."

Хем  няма да има разлика, хем "разликата ЩЕ бъде"...как ви звучи това?

И последно...защо нямаме видео на реално работещ модел, а само компютърна анимация?  Май всичко не е точно така, както се представя?
« Последна редакция: Декември 01, 2014, 08:39:50 pm от atos »