И двамата сте прави, но говорите за различни неща.
Христо, за да се връща до 90% от подадената енергия, означава,че ако няма начин на връщане, би трябвало да е под формата на загуби, Т.Е. - да се използва двигател, който има КПД не повече от 10% по принцип, ако правилно ти схващам идеята?
При енергоспестяващите разработки на двигатели може да се усвои част от прахосаната енергия (или цялата в идеалния случай), не повече от нея .
Ако един двигател има КПД над 10%, а ти връщаш минимум 90% от вложената, вече ще си постигнал краен резултат КПД> от 100%.
lpoik, не може да "влагаш 10%", защото приемаме вложената енергия винаги за база=100% от която смятаме вече полезно усвоената (в частност-рециклираната) и загубите.
Относно мощността, нужна за движение на автомобил по равното - стигат и 5 вата двигател, достатъчно е да е с идеалната капковидна форма и огромни, леки колела (за по-малка ъглова скорост при лагерите-оттам и триене на главините), но това са специфични неща.