Автор Тема: Как работи RAM pump?  (Прочетена 133791 пъти)

Неактивен Иван Димов

  • Експериментатор
  • Сериозен
  • ***
  • Публикации: 1 050
  • Пол: Мъж
  • Невъзможно нещо е да докажеш, че нещо е невъзможно
Как работи RAM pump?
« -: Юли 14, 2014, 02:10:47 pm »
   Майсторе, това забързване-забавяне е изключително важно. Така енергията прилива от едни частици към други и в резултат общата енергия нараства. Подобно е положението и с помпата, за която споменах.
   Става дума за тази помпа - Ram pump. Прилагам файл с принцип на действието. И тук е същото - имаме забавяне на общия поток и в резултат част от него "се забързва" и изпомпва нависоко. Принципът е обмен на енергия между предварително ускорени частици. В резултат - едните се забавят, а другите се забързват като общата енергия при това нараства. При Рамос също има обмен на енергия между двата маховика с това забързване-забавяне.
   Ето как работи Ram помпата:
http://www.youtube.com/watch?v=qWqDurunnK8

Неактивен juliang

  • Заинтригуван
  • Много Напреднал
  • *
  • Публикации: 7 091
Re: Как работи RAM pump?
« Отговор #1 -: Юли 14, 2014, 04:31:58 pm »
Ще ме разбиете направо с тия идеи... :)
Оки, помпата изглежда направо кат перпетуум мобиле - вдига водата от нищото. Ма никой не си прави сметката, че ако сложи една турбинка на тръбата дето води надолу и я остави да си тече спокойно без клапа накрая, ще добие енергия която ще му стигне да качи значително повече вода от реката до горното ниво.
В тоя случай на картинката изливате 1 кубик вода от реката долу, за да качите 20 литра от реката нагоре (съвсем образно)... Образуват си най-елементарен хидравличен уред хората...
Да, предполагам че това устройство е просто за изпълнение, но като КПД ще е плачевно.
Същата работа ще излезе и с маховиците ... вместо а се чудите как да ги вържете с лост вземете както предложи някой по-горе - сложете един ластик или пружина и ще получите неравномерното движение на задвижвания маховик. Особено ако го вържете ексцентрично към оста му.

Ей ви по-традиционен начин да качите водата на по-високо ниво:

обаче ... понеже няма разни завъртени и неразбираеми от пръв поглед неща - не е интересно. Но предполагам ще върши повече работа.
« Последна редакция: Юли 14, 2014, 05:17:54 pm от juliang »

Неактивен juliang

  • Заинтригуван
  • Много Напреднал
  • *
  • Публикации: 7 091
Re: Как работи RAM pump?
« Отговор #2 -: Юли 14, 2014, 05:09:17 pm »
А за това:

ми трябваше малко време да се сетя къде е "ключа от бараката". Ма просто съм позабравил физиката.
Имате 2 гюлета по 1 кило в колата. Някой кара колата със 10 км/ч, вие се забавлявате с гюлетата на задната седалка. Решавате да ги задвижите - едното напред, другото назад. С 10 км/ч (спрямо вас, т.е. спрямо колата). Спрямо колата едното ще се движи с +10 км/ч, а другото с -10 км/ч. Спрямо пътя едното ще се движи с 0 км/ч(ще е спряло), а другото ще се движи с 20 км/ч.
И това е точно показаното на картинката, нали?
И с'я задавам аз въпроса: "Ами тая енергия, дето ми трябваше да задвижа гюлетата докат се возих в колата - тя къде отиде?"


И малко задачка за упражнения, кат казах "кола". Да видим какво е вашето мнение:
В кой случай пораженията по автомобил ще са по-големи:
Вариант А: кола се блъска в неподвижна преграда с безкрайна маса (или безкрайно здраво закрепена за земята) със 100 км/ч
Вариант Б: кола се движи със 100 км/ч и се блъска челно в друга кола, която движи срещу нея също със 100 км/ч и е същата по маса?
« Последна редакция: Юли 14, 2014, 05:18:26 pm от juliang »

Неактивен Иван Димов

  • Експериментатор
  • Сериозен
  • ***
  • Публикации: 1 050
  • Пол: Мъж
  • Невъзможно нещо е да докажеш, че нещо е невъзможно
Re: Как работи RAM pump?
« Отговор #3 -: Юли 14, 2014, 08:40:05 pm »
   Е-е-е! Най-после съм напълно сигурен, че поне един ме разбра правилно, а именно juliang. Напълно точно - едното гюлле е със скорост нула, а другото е с двойна скорост и така енергията се удвоява. В задачата се пита може ли това да стане без ние да влагаме енергия за да ги хвърляме, едното напред, а другото назад. И отговорът е - може! Точно това става в споменатата помпа. Нека го онагледя така - в тръбата, вместо вода, се търкалят две гюллета. Затваря се клапанът и двете гюллета се сблъскват в него като при този сблъсък едното гюлле се ускорява, а другото се забавя (може и да не стане със скорост нула). В резултат на този обмен на енергия, общата енергия на двете гюллета нараства като най-много да се удвои (при скорост нула на едното гюлле). И най-важното - това е постигнато без ние да влагаме енергия за ускоряване на едното и забавяне на другото гюлле. Тази работа е свършена от здравината на тръбите и клапана. Нашата работа е минимална - само да затворим клапана. Сега разшири съзнанието си и мисли не за две гюллета, а за 200 пинг-понки, които "текат" в тръбата. Пак се затваря клапанът и 100 пинг-понки се забавят до скорост нула, а останалите 100 се ускоряват до двойна скорост. При това енергията се удвоява. Ние харчим енергия само да затворим клапана, която е нищожна. Ясно е, че ускорението на едните частици става за сметка на забавянето на други. Повишеното налягане при затваряне на клапана идва от инерцията на предварително ускорения поток. Ако предварително ускореният поток (нека пуснем в тръбата само 1 метър воден стълб) има енергия единица и след затваряне на клапана половината от него спира, а другата половина се задвижва с двойна скорост, то при това енергията на потока вече ще е двойна. Значи ние влагаме енергия единица в началото, а после получаваме двойна енергия без "разхода" ни за затваряне на клапана.
   В тази помпа съдът с въздух служи за "омекотяване" на хидравличния удар при затварянето на клапана.
   При Рамос става същото. Натрупване на движение в първия маховик от двигател, следва забавяне на маховика докато вторият маховик се ускорява - при него се черпи енергия. После пък се ускорява пак първия маховик като на него му помага двигател. И така имаме първоначално натрупване на енергия, после обмен на енергия (единият забавя, другият забързва), консумация на енергията в повече и отново натрупване на първоначална енергия, обмен, консумация ... натрупване - обмен - консумация, натрупване, обмен, консумация. Това е формулата.
   Медитирайте по това!

   А за двете коли - поражението ще е едно и също. Само че вторият опит ще ни излезе двойно по-скъпо.

Неактивен juliang

  • Заинтригуван
  • Много Напреднал
  • *
  • Публикации: 7 091
Re: Как работи RAM pump?
« Отговор #4 -: Юли 14, 2014, 09:29:19 pm »
   Е-е-е! Най-после съм напълно сигурен, че поне един ме разбра правилно, а именно juliang. Напълно точно - едното гюлле е със скорост нула, а другото е с двойна скорост и така енергията се удвоява. ...

Ама ти май не ме разбра...
Ако си в колата което и да е от двете гюлета да те удари - ще направи еднакви поражения. Защото ОТНОСИТЕЛНАТА енергия на гюлетата спрямо возещите се в колата е еднаква. Поради еднаквата скорост на гюлетата спрямо колата.
Но спрямо външния наблюдател едното гюле само ще му падне на пръста и ще му направи синка, а другото ще го събори на земята ако го светне в гърдите.

Има т.нар. (от мен) "закон  за световния мързел" (забравих му научното название) който постулира че докато на едно тяло не му се приложи външна енергия то или ще си стои на място или ще се движи праволинейно и равномерно до безкрай. А в постановката по магически начин БЕЗ ПРИЛАГАНЕ НА ВЪНШНА ЕНЕРГИЯ се постулира, че едното тяло от групата ще вземе да спре, а другото ще вземе да се ускори. И никой не казва под въздействието на какви сили това ще стане.
Ако разглеждаме групата от двете движещи се тела като затворена система - те ще си летят така едно до друго forever, завинаги, ако някой не се "бръкне" за малко енергия която да промени това. И точно тази енергия бърка сметката. За да промените конфигурацията на двете тела едно спрямо друго трябва да вложите енергия. И тази енергия ще се "налее" в ускоряващото се тяло заедно с тази, която ще вземете от спирането му. Пак - ускоряващото се тяло ще "вземе" енергията на забавящото се плюс енергията, вложена за да се "разтури" конфигурацията от двете движещи се тела. И ако при движението на двете тела заедно те са имал енергия 1 + 1 единици, след въздействието ускореното тяло ще има 1 единица дет си я е имало, 1 единица от спирането на спряното тяло, 1 единица от това че сме спрели тялото и 1 единица от това че сме ускорили движещото се. Точно 4 единици енергия, за да задвижим тялото 2 пъти по-бързо. Т'ва дет излиза и от формулата.

...  И най-важното - това е постигнато без ние да влагаме енергия за ускоряване на едното и забавяне на другото гюлле. ...
- ще изглежда така, ако си извън колата. Ма я да те кача вътре в колата  да размяташ гюлетата цял ден и пак ще те питам :)

... Ние харчим енергия само да затворим клапана, която е нищожна...
- и пропускаме да приберем огромно количество енергия, която изтича през клапана в ниската част. Ако я приберем по по-цивилизован начин - ще можем да вдигнем много повече вода нагоре.


...Сега разшири съзнанието си и мисли не за две гюллета, а за 200 пинг-понки, които "текат" в тръбата. Пак се затваря клапанът и 100 пинг-понки се забавят до скорост нула, а останалите 100 се ускоряват до двойна скорост. ...
Не ... и 200-те почват постепенно да спират. Като под "постепенно" вероятно говорим за микросекунди, наносекунди и т.н. Ако флуида не се свива - усилието се поема от тръбата. Кат и тя не поддава - клапана нагоре се отваря и част от водата излиза нагоре под високо налягане. Но това налягане е от инерцията на движещата се във тръбата вода. И след кат 10-20 литра вода се качат и клапата нагоре се затвори. цялата вода в тръбата вече ще е спряла и ще й трябва енергия за да се задвижи. Точно тая енергия, дето можехме да си я приберем с турбинка в долната част на тръбата без да я спираме.
« Последна редакция: Юли 14, 2014, 10:08:33 pm от juliang »

Неактивен juliang

  • Заинтригуван
  • Много Напреднал
  • *
  • Публикации: 7 091
Re: Как работи RAM pump?
« Отговор #5 -: Юли 14, 2014, 09:44:35 pm »
Още един пример - представи си изтребител който може да лети с MAX 2, на който има монтирана куполна картечница. С нея може да стреля назад и напред. И тоя изтребител почва да обстрелва нподвижна цел на земята, движейки се с 2 000 км/ч. Дулната скорост на картечницата е ... 1 999 км/ч. Стреля докато приближава целта, след туй я подминава и почва да стреля назад, докато се отдалечва от нея. С каква енергия ще удрят куршумите целта преди и след като самолета е подминал целта? И барута в патроните ли ще е виновен за разликата? А ако същия самолет почне да стреля по друг самолет, движещ се със същата скорост  - пак ли ще има значение дали стреля напред или назад? Нали куршумите все ще излизат с 1999 км/ч от цевта и ще имат една и съща енергия?
И к'во се оказва ... енергията не е константна, а зависи от това спрямо какво я мериш. Теория на относителността, кво да прайш...

Неактивен Bat_Vanko

  • Сериозен Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ****
  • Публикации: 1 371
Re: Как работи RAM pump?
« Отговор #6 -: Юли 14, 2014, 10:04:08 pm »
Та какво имаме сега: една наклонена тръба, една вертикална тръба и разширителен съд с два клапана. Изливаме 1 кубик вода в наклонената тръба, тя преминава през разширителният съд и напълва вертикалната тръба до достигане на еднакво водно ниво в двете тръби. Тогава клапана на вертикалната тръба се затваря и не допуска водата да се върне обратно. Да предположим, че в горният край на наклонената тръба има неизчерпаем източник на вода.
И сега идва ролята на бай Мангал. Той прилага значително усилие за да преодолее поне триенето в крана или налягането на водата върху клапана. Водата е инертна среда и е необходимо да изтече значително количество, да набере необходимата скорост за да се получи хидравличен удар. Ето тук juliang е напълно прав: ще получим повече енергия ако не изхвърляме излишни количества вода само и само за да наберем скорост!
Та като казах скорост да се изкажа и по темата за импулса: няма никакъв парадокс. Самото предаване на импулса от едно тяло на друго става посредством сила. Тази сила предизвиква ускорение. А точно това ускорение увеличава скоростта на второто тяло. Иване допускаш грешка като механично сумираш скоростите. При промяна на импулса има други формули (виж уикипедия).
« Последна редакция: Юли 15, 2014, 08:15:56 am от Maistora52 »

Velektra

  • Гост
Re: Как работи RAM pump?
« Отговор #7 -: Юли 14, 2014, 10:20:37 pm »
.......
И к'во се оказва ... енергията не е константна, а зависи от това спрямо какво я мериш. Теория на относителността, кво да прайш...
Ами, да!
Щях да попитам, ако гюллето в колата се движи спрямо нея с 10 км/ч, а спрямо пътя с 20км/ч, то с колко км/ч ще се движи спрямо Луната? Ами спрямо центъра на галактиката?
Иване приемам, че се шегуваш.
Първо даваш пример с тежки метални гюллета, после ги заменяш с леки и еластични пинг-понг топки, които си подскачат и с 0,005км/ч ако ще да се движат (поради кореноразличния материал от който са направени, сравнени с гюллетата). И накрая правиш глобално и радикално заключение на тая база.
Аз и преди те питах, но ти не ми отговори - как едно топче отдава енергия на друго, след като се движат с една и съща скорост?
Ти в момента даваш пример как се движат с една и съща скорост, но едното се удря в клапана и спира, другото го настига и блъска и ти твърдиш, че второто придава на спрялото първо двойно по-голяма скорост, а от там и енергия!!!
« Последна редакция: Юли 14, 2014, 10:32:48 pm от Velektra »

Неактивен juliang

  • Заинтригуван
  • Много Напреднал
  • *
  • Публикации: 7 091
Re: Как работи RAM pump?
« Отговор #8 -: Юли 14, 2014, 10:35:58 pm »
Къде пък видя че съм твърдял такива неща?

Velektra

  • Гост
Re: Как работи RAM pump?
« Отговор #9 -: Юли 14, 2014, 10:48:13 pm »
Къде пък видя че съм твърдял такива неща?
И ти ли се казваш Иван? Извинявай! Питах Иван Димов.

Неактивен Иван Димов

  • Експериментатор
  • Сериозен
  • ***
  • Публикации: 1 050
  • Пол: Мъж
  • Невъзможно нещо е да докажеш, че нещо е невъзможно
Re: Как работи RAM pump?
« Отговор #10 -: Юли 14, 2014, 11:47:56 pm »
    juliang, Velektra и Bat_Vanko,
   Забравете тази кола с гюллетата. Там няма как да стане номера. Но вижте помпата - затваря се клапанът и част от потока се забавя, а друга част се забързва. Това е факт. Силата, която забавя едната част в същото време ускорява другата. Питате как става това като скоростта на частиците първоначално е една и съща. Ами това става поради стесняването (ефекта на фунията). Изливаш една кофа вода в тръбата, тя се засилва надолу (придобива начална енергия) и долу се затваря клапанът. Водата се блъска в тясното пространство и налягането расте като скоростта в тясната тръба става по-голяма от първоначалната скорост. В същото време задната част на потока се забавя и скоростта му става по-ниска от първоначалната. В края на този процес имаме част от потока с по-бърза и част от потока с по-бавна скорост - това е факт. Нищо че после бавната вода изтича "напразно" - в нея почти не е останала енергия (тя е бавна). Примерът с "бавното" гюлле е същия. То не може да ни удари силно, докато бързото може да ни "отнесе" - в него е цялата удвоена енергия.
   И Bat_Vanko силите винаги са по двойки - каквато сила спира половината поток, същата сила ускорява другата половина. Затова импулсът се запазва - едната маса намаля скоростта си от V до нула, а другата маса увеличава скоростта си от V до 2V. А това става поради стеснението (фунията). Няма ли стеснение - няма ефект. Ако вертикалната тръба е със същото сечение като наклонената, няма да има ефект на усилване на енергията. Просто водата ще продължи със същата скорост, която постепенно ще намалява с височината. Но когато част от потока спира принудително поради стеснението, тогава налягането се вдига много, а аз вече казах, че налягането е плътност на енергията. Тогава енергията преминава от едни частици на други и като цяло нараства. Нискоенергийните после ги "изхвърляме" като безполезни, а "високоенергийните" ги ползваме двойно. Ха-ха! Това е положението "приблизително" казано.

Неактивен juliang

  • Заинтригуван
  • Много Напреднал
  • *
  • Публикации: 7 091
Re: Как работи RAM pump?
« Отговор #11 -: Юли 15, 2014, 12:40:46 am »
    juliang, Velektra и Bat_Vanko,
   Забравете тази кола с гюллетата. Там няма как да стане номера. Но вижте помпата - затваря се клапанът и част от потока се забавя, а друга част се забързва. Това е факт. Силата, която забавя едната част в същото време ускорява другата. Питате как става това като скоростта на частиците първоначално е една и съща. Ами това става поради стесняването (ефекта на фунията). Изливаш една кофа вода в тръбата, тя се засилва надолу (придобива начална енергия) и долу се затваря клапанът. Водата се блъска в тясното пространство и налягането расте като скоростта в тясната тръба става по-голяма от първоначалната скорост. В същото време задната част на потока се забавя и скоростта му става по-ниска от първоначалната. В края на този процес имаме част от потока с по-бърза и част от потока с по-бавна скорост - това е факт. Нищо че после бавната вода изтича "напразно" - в нея почти не е останала енергия (тя е бавна). Примерът с "бавното" гюлле е същия. То не може да ни удари силно, докато бързото може да ни "отнесе" - в него е цялата удвоена енергия.
Няма почти нищо вярно в това което си написал. Няма значение какъв е диаметъра на вертикалната тръба. Донякъде има значение какъв е отвора на клапана - от това зависи какво количество вода ще мине, но не само от това. Отгоре ако ще море да има - налягането което влизащата вода трябва да преодолее е равно на площта на отвора по височината на водния стълб над него - закони на хидравликата. Дали ще имаш тръбичка 1 см или варел 1 метър диаметър - на 1 метър под нивото на водата налягането винаги ще е 0.1 бара, или 100 грама на кв. см площ. Ще можеш да запушиш дупка 5х5 мм с пръст, ако ще от другата страна да е Индийския океан.
Това което прави тая помпа е да се възползва от инерцията на водата. Кинетичната енергия на движещата се вода се ползва за повдигане на част от нея на някакво ниво. Същата кинетична енергия можеш да я оползотвориш с турбина. Но ... това няма да умножава нищо. Ще излееш в наклонената тръба 1 тона вода и ще вдигнеш само 100 кила от нея на същото (или малко по-високо) ниво във вертикалната. Останалата част ще е изтекла през клапата в ниското. Ще си много "назад" откъм енергия.
b.t.w. Ако махнеш клапата долу и сложиш едно коляно с по-голяма радиус ще можеш да качиш повече вода. Пак няма да е цялото, и опита ще е еднократен. Но принципа ще е същия - ще ползваш кинетичната енергия на движещата се вода за да я превърнеш в потенциална на повдигнатата вода.

С'я кат се замисля - Нютоновото махало ще онагледи идеално това което се случва в тръбата. Първото движещо се топче удря второто, то третото и т.н. и накрая последното подскача. Но винаги подскача мъничко по-малко отколкото предишния път. Това което ти се опитваш да обясниш е, че ако последното топче е по-малко, то то ще подскочи повече отколкото първото. Да, съгласен съм ма ... точно щото е по-малко, то ще носи точно толкова енергия колкото по-голямото. Просто ще се движи по-бързо, за да компенсира липсата на маса. Но това не значи ще ще умножиш нещо, и че люлката на Нютон ще се люлее вечно...
Нютоново махало(нютонова люлка, Newton cradle), ако някой не се сеща к'во е:
« Последна редакция: Юли 15, 2014, 12:49:47 am от juliang »

Неактивен Maistora52

  • I'm first Omnologist in World
  • Почетен член на Форума
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 643
  • Пол: Мъж
Re: Как работи RAM pump?
« Отговор #12 -: Юли 15, 2014, 08:10:32 am »
"Вечности"-те не съществуват! Вечните двигатели са невъзможни!
Ram pump влиза в тази категория!
Дори и "схемата Multi Level" влиза в това число... рано или късно следва Fine!- или END!
===
Свободната Енергия е съвсем различно понятие и няма нищо общо с "вечностите" и "вечните двигатели".
« Последна редакция: Юли 15, 2014, 01:30:29 pm от Maistora52 »

Ctah

  • Гост
Re: Как работи RAM pump?
« Отговор #13 -: Юли 15, 2014, 08:40:36 am »
"Вечности"-те не съществуват! Вечните двигатели са невъзможни!

  Неприятно се бъркаш Масторе!  Ако някой ти е вкарал муха - поправимо Е!
Но ти ако си мислиш така - лошо ;)  От няколко дена съм в пенсия и ще имам път към Врачанско,
може да си поуртуваме малко ако искаш 8)

TOMOTO

  • Гост
Re: Как работи RAM pump?
« Отговор #14 -: Юли 15, 2014, 08:51:19 am »
Може ли и аз да присъствам или може-би конференция, което е най-добре