Е-е-е! Най-после съм напълно сигурен, че поне един ме разбра правилно, а именно juliang. Напълно точно - едното гюлле е със скорост нула, а другото е с двойна скорост и така енергията се удвоява. В задачата се пита може ли това да стане без ние да влагаме енергия за да ги хвърляме, едното напред, а другото назад. И отговорът е - може! Точно това става в споменатата помпа. Нека го онагледя така - в тръбата, вместо вода, се търкалят две гюллета. Затваря се клапанът и двете гюллета се сблъскват в него като при този сблъсък едното гюлле се ускорява, а другото се забавя (може и да не стане със скорост нула). В резултат на този обмен на енергия, общата енергия на двете гюллета нараства като най-много да се удвои (при скорост нула на едното гюлле). И най-важното - това е постигнато без ние да влагаме енергия за ускоряване на едното и забавяне на другото гюлле. Тази работа е свършена от здравината на тръбите и клапана. Нашата работа е минимална - само да затворим клапана. Сега разшири съзнанието си и мисли не за две гюллета, а за 200 пинг-понки, които "текат" в тръбата. Пак се затваря клапанът и 100 пинг-понки се забавят до скорост нула, а останалите 100 се ускоряват до двойна скорост. При това енергията се удвоява. Ние харчим енергия само да затворим клапана, която е нищожна. Ясно е, че ускорението на едните частици става за сметка на забавянето на други. Повишеното налягане при затваряне на клапана идва от инерцията на предварително ускорения поток. Ако предварително ускореният поток (нека пуснем в тръбата само 1 метър воден стълб) има енергия единица и след затваряне на клапана половината от него спира, а другата половина се задвижва с двойна скорост, то при това енергията на потока вече ще е двойна. Значи ние влагаме енергия единица в началото, а после получаваме двойна енергия без "разхода" ни за затваряне на клапана.
В тази помпа съдът с въздух служи за "омекотяване" на хидравличния удар при затварянето на клапана.
При Рамос става същото. Натрупване на движение в първия маховик от двигател, следва забавяне на маховика докато вторият маховик се ускорява - при него се черпи енергия. После пък се ускорява пак първия маховик като на него му помага двигател. И така имаме първоначално натрупване на енергия, после обмен на енергия (единият забавя, другият забързва), консумация на енергията в повече и отново натрупване на първоначална енергия, обмен, консумация ... натрупване - обмен - консумация, натрупване, обмен, консумация. Това е формулата.
Медитирайте по това!
А за двете коли - поражението ще е едно и също. Само че вторият опит ще ни излезе двойно по-скъпо.