Автор Тема: Повторно използване на отработени газове?  (Прочетена 55915 пъти)

lazy

  • Гост
Re: Повторно използване на отработени газове?
« Отговор #15 -: Март 11, 2009, 09:14:36 am »
 21% е кислорода в атмосферата. в отработилите газове е около 1%. НС до 0.3%, от него евентуално се получава СО2 + Н2О, СО2 не участва повече. Над 70% в атмосферата е азот.

Duke_BG

  • Гост
Re: Повторно използване на отработени газове?
« Отговор #16 -: Март 11, 2009, 03:11:59 pm »
Много добре се получава ако всякакви горивни смеси и изходни газове минат през реактор GEET.


това пробвано ли е ??
и какво би се получило при работа на газ

ако е така монтажа става много лесно и без почти никакво преправяне на системата на автомобила (поне при моя ) 

Неактивен emm

  • Експериментатор
  • Активен
  • ***
  • Публикации: 299
Re: Повторно използване на отработени газове?
« Отговор #17 -: Март 19, 2009, 11:46:05 pm »
Здравейте колеги. Това за което говорите го направих преди няколко години с един мотор на стенд от Рено4 900куб. 4 часа мотора работеше във затворено помещение с 80% връщане на изгорелите газовете през реактора на Пантон ,и само 20% се изхвурляха на вън. След опита няколко човека се чесахме по главите и си зададохме въпроса дали това се дължи на реактора. Нито един не спомена ,че го боли глава или че не може да се диша в помещението. Затова реших да върна газовете в мотора без да минават през реактора .......но мотора загасна във момента в който му сложих маркуча от ауспуха.Ефекта на реактора беше поразителен ,като накарах мотора да работи с 60 обо.в мин. без да се тресе, при положение че това не е нов мотор от магазина.
Сега правя опити с рено 11    1700куб.на което съм монтирал двоен реактор на пантон,кондензаторно запалване,йонизатор на въздуха,и връщане на 5% изгорели газове. В момента тестваме с клиента ми автотермия която е в тестов период. Автотермията не реагира на гайгеров брояч,което ще рече че няма радияция която се излъчва при работа на мотора а има силна електро магнитна радиация от кондензаторното запалване.  Единственият начин по който може да съдите дали работи реактора е:
Спадане на оборотите на празен ход щом загрее реактора.
Голям въртящ момент на двигателя при ниски обороти.
Висока температура на постъпващата плазма във мотора, измерена 270 гр.на празен ход.
Това е за сега от мен.
Но ще ми бъде безкрайно приятно ако все пак се съберем (някога) и да обменим опит и да се повеселим.
Аз съм от софия и при хубаво време можем да се съберем на някоя поляна,като метнем по някоя пуржола на скара.......
Успех на всички и нека си помагаме взаимно ,нали сме от едната страна на барикадата.

« Последна редакция: Март 20, 2009, 01:47:38 pm от altium »

Неактивен caduceus

  • Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 347
Re: Повторно използване на отработени газове?
« Отговор #18 -: Март 20, 2009, 09:31:45 am »
Колега emm
много съм впечатлен от резултатите ти... В реактора на Пантон стават процеси подобни на тези в клетката на Джо, енергийна оргонна  активация на газовете и дори частична трансмутация. Така че е обяснимо, което разбира се не намалява стойността на практическото изпълнение.
Относно пържолите, пишете ме и мене в списъка  :) Нищо че съм от провинцията, ще дойда с удоволствие с туршийка  ;D   

smsi-h

  • Гост
Re: Повторно използване на отработени газове?
« Отговор #19 -: Март 20, 2009, 11:52:04 am »
emm,

Би ли обяснил малко с повече подробности нещата за автотермията /от поста ти нищо не се разбира/!? Интересува ме и върху какъв автомобил правите теста!?


И друг въпрос. При пантовия реактор, отчиташ ли радиация над нормалния фон с гайгеровия брояч?

Nicolov

  • Гост
Re: Повторно използване на отработени газове?
« Отговор #20 -: Март 20, 2009, 07:40:13 pm »
emm, имаш ли възможност да повториш опита с PANTONE и да вземеш проба от газовете постъпващи повторно в ДВГ, за да се изследват? Кажи коя поляна, то в София малко останаха незастроени, пък към скаричката и биричка ще върви ;D

grebo

  • Гост
Re: Повторно използване на отработени газове?
« Отговор #21 -: Октомври 26, 2009, 11:05:03 pm »
Здравейте, онзи ден докато разглеждах реактора на PANTONE, ми хрумна следната идея! Както знаете, има известна част от ГВС, която се изхвърля заедно с изгорелите газове без да е оползотворена.
Ако тази газова смес, която съдържа подходящи за синтез на метан или метанол продукти се порпусне през PANTONE в противоток на подходящо загрята водна пара( например идваща от радиатора); при подходящо налягне и катализатор- то тогава би трябвало да се синтезира достатъчно количество нова горивна смес, която да влезе в двигателя. Това ще е смес от метан/метанол, водород, кислород, неизгоряло гориво.

Nikolov, грабнахте ме с вашата идея! Като се замисля, има резон в нея. Въртят ми се някои идеи в главата, от гледна точка на конструктивното изпълнение. Преди да дам, каквито и да било идеи, бих искал, разбиращите от химия, да определят -до колко е възможно по този начин да се получи горивна смес и тя да премине през ДВГ-то, и какво КПД би извадило?
С нетърпение, следя развитието на темата!

Браво момци! На прав път сте!
ами по грубите ми сметки ДВГ със "стандартен" реактор на понтон при първонач. КПД - 20% след конверсията отива на 57%
Ако реактора на понтон работи (така както си мисля), то би трябвало да има молек. разпад на съставни атоми на всеки флуид, попаднал в "работната зона". А от др. страна каквото влезе, такова трябва и да излезе, значи все пак според мен би имало необходимия "атомен/материален ресурс" за "сглабянето" на горивна молекула. Идеята си я мислих, ама нямах идея за конструктивно изпълнение. Така де - идеята е че реактора превръща в работа топлинната емисия само в изпуск. с-ма. та съм си мислел как да оползотворим и топлинната емисия на водния и масления радиатор?? Така бихме решили проблема с охлаждането на ДВГ, което пък би позволило един бууст с чист кислород от изпускателната система. Поне според тестовете има бая кислородна емисия там! Това би подобрило процентното разширение на сместа което пък значи по-високо кпд, и конструктивно "олекотява" проблема с пълненето - т.е. намалява нуждата от високодебитен газоразпределителен механизъм. ..при това елиминираме частично нуждата от температурно буфериране с азот от атмосферата..  Абе геет е гениално решение за ДВГ (е*аси!!!!)
...Предлоложение...???

момчо

  • Гост
Re: Повторно използване на отработени газове?
« Отговор #22 -: Октомври 27, 2009, 03:52:37 pm »
не мога да разбера защо трябва толко много главоболия след като КОЛЕЛОТО вече е измислено..

система за рециркулация на изгорелите газове ( http://en.wikipedia.org/wiki/Exhaust_gas_recirculation ) използвана от СААВ в моделът СААБ 90 от 1987. Напоследък АУДИ много го използват като добавка към системите за намаляване на вредните емисии, както и за намаляване на разхода на гориво. Принципно нищо ново под слънцето.

както съм писал и преди, ГЕЕТ реактора е абсолютна репликация на рефикационна колона,
от нефтокомбината ( http://en.wikipedia.org/wiki/Oil_refinery).

дизелът се рафинира при 300оС , а бензинът при 150оС. няма нищо общо с молекулярен разпад и тем подобни.

успех в работите.  :)
« Последна редакция: Октомври 27, 2009, 05:37:04 pm от altium »

Nicolov

  • Гост
Re: Повторно използване на отработени газове?
« Отговор #23 -: Октомври 27, 2009, 06:04:20 pm »
Момчо, тук не става въпрос за рафиниране, а за синтез на допълнително гориво. Понеже нямам условията и възможностите да експериментирам, пуснах поста. Ако на някой му е интересно нека пробва, но моля просто после да обяви резултата.   

grebo

  • Гост
Re: Повторно използване на отработени газове?
« Отговор #24 -: Октомври 27, 2009, 07:31:28 pm »
не мога да разбера защо трябва толко много главоболия след като КОЛЕЛОТО вече е измислено..

система за рециркулация на изгорелите газове ( http://en.wikipedia.org/wiki/Exhaust_gas_recirculation ) използвана от СААВ в моделът СААБ 90 от 1987. Напоследък АУДИ много го използват като добавка към системите за намаляване на вредните емисии, както и за намаляване на разхода на гориво. Принципно нищо ново под слънцето.

както съм писал и преди, ГЕЕТ реактора е абсолютна репликация на рефикационна колона,
от нефтокомбината ( http://en.wikipedia.org/wiki/Oil_refinery).

дизелът се рафинира при 300оС , а бензинът при 150оС. няма нищо общо с молекулярен разпад и тем подобни.

успех в работите.  :)

EGR не е ГЕЕТ който НЕ е рафинерия. А как ще обясниш ролята на водата? Ако НЕ ставаше синтез на гориво, водата щеше да отиде право в цилиндрите и да се отрази на маслото. Маслото е И индикатор за теч от охладителната с-ма в картера. Ако имаше контакт на водни пари и загрято масло, то маслото щеше да се пресече. Да стане на гняс. Боза. Със сигурност! Питай който искаш (занимавал се с поддържка на ДВГ). Още повече че част от газовете "излазят" през хлабината м/у сегментите на буталото и отиват право в картера (особено на износени мотори). Затуй конструкторите са направили и един отвор на блока и към него вързано едно маркуче. Това е т.нар. "система за картерна вентилация". Но пресичане НЕ се наблюдава, следователно НЯМА голямо кол-во водни пари преминаващи през горивната камера. Още повече че темата за състоянието на маслото е засегнато в описанието на работата на мотор с монтиран реактор. А щом е засегната следователно на това е обърнато внимание (все пак). Тогава къде отиват тия водни пари? Може би си минават ей-така - ни лук яли, ни лук мирисали - през цилиндрите без да окажат влияние на нищо?
А и ще ми е много интересно да ми покажеш 5-цилиндрово 136к.с. Ауди, тежащо тон и шестотин да минава 100 км с 3 литра бензин?
Ще ми е интересно и да видя EGR който намалява емисиите с 90%???

Неактивен Smileface

  • Beginner
  • *
  • Публикации: 87
  • Пол: Мъж
Re: Повторно използване на отработени газове?
« Отговор #25 -: Октомври 27, 2009, 10:10:40 pm »
grebo, при високо налягане и температура водата се смесва с нефтопродукта! Особено помага скороста на потока в цилиндъра, който не спира по време на горенето.

Забравих да спомена, че ако няма ОН група в горивото, то не е гориво!
« Последна редакция: Октомври 27, 2009, 11:14:04 pm от Smileface »

ppankov

  • Гост
Re: Повторно използване на отработени газове?
« Отговор #26 -: Октомври 27, 2009, 11:14:57 pm »
grebo, при високо налягане и температура водата се смесва с нефтопродукта! Особено помага скороста на потока в цилиндъра, който не спира по време на горенето.

Да, процеса е познат като "блендиране", също така е налична и термохимична реакция, при която, "забъркания шейк" :) е въглеводороден газ.
В едно видео, един французин запали едно генераторче, преди да отвори крановете на ГЕЕТ-а, във резервоара с вода на реактора сипа...вкиснато прясно мляко, натурален сок с изтекла годност и половин бира  ;D
Генераторчето си работеше просто чудесно, според французина е достатъчно да са налични:
- изгорели газове с наличие на CO2;
- вода;
- органични или петролни продукти.
Както каза един колега тука във форума "....това ще работи и с чукурови въглища..." :)

Поздрави

grebo

  • Гост
Re: Повторно използване на отработени газове?
« Отговор #27 -: Октомври 27, 2009, 11:41:33 pm »
grebo, при високо налягане и температура водата се смесва с нефтопродукта! Особено помага скороста на потока в цилиндъра, който не спира по време на горенето.
да, потока зависи от много неща - при спортните глави (2-валови 8ци или 16ки) примерно ъгъла на клапаните например е по-голям точно с оглед на това - скоростта на потока. Това е и идеята за овалните бутала във Ф1 едно време - хем голям ъгъл, хем голяма площ на клапана (и оттам - добро VE). (Ама ги забраниха, щото изработката им е скъпа и нямат приложение във серийното.) Дори и само клапаните да са наклонени, това изисква сложен дизайн на челото на буталото което не е удачно в евтинджос-колите, затуй само по-скъпичките спортни мотори го имат тоя "мод".
Високата температура спомага за изпарението, но не и високото налягане. Има и праг на конденз. А ние не искаме това. Замислял ли си се защо в съвременните автомобили капачката на разширителния съд поддържа 2 бара абсолютно налягане? Ами затова - водата да не завира при 100 градуса, а при по-висока температура (110 примерно).
Водата се смесва с нефтопродукта ама само нейната газова фаза, с газовата газа на нефтопродукта. Т-е при турболентно движещи се газове голямо значение плътността няма - тогава имаме хомогенен разтвор. Въпреки това това не пречи газовата фаза вода да контактува с масления филм по стените на цилиндрите или да слезе в картера заедно с част от изгорелите газове.Оттам -  да кондензира някъде и да направи "мизерията".
Това не става обаче.
Напротив геет дава признаци на работа с лек въглеводород - всички знаем че на бензинова кола маслото се сменя на 8 000 - 10 000 км. Защо? Ами освен че се цапа (стружки от износени детайли), прибавките в маслото спомагат прашинките мръсотия да се съберат на по-големи "фъндъци" и да ги улови, тия фъндъци, масления филтър. Само че освен мръсно, в маслото попада и бензин, който се разтваря, разрежда маслото и изтънява масления филм - еми няма прибавка която да "бори" ефективно това. Когато филма е тънък той не си върши работата и маслото е за смяна. Колите на пропан-бутан и метан обаче спокойно могат да сменят масло на 15 000 - 18 000 км точно за това че метана и газта не се разтварят в маслото и не го разреждат - така се увеличава ресурса и на мотора - погледнато във времето, той кара по-дълго на по-хубаво масло. Кофтито е водната емисия в изгорелите газове, която допринася за гниенето на гърнетата и тръболяците по изп. с-ма обаче. (Другото кофти е гадната газова плочка, дето намалява фи-то на всмук. колектор и затапва всмук. с-ма, ам, туй си е лично мнение помеждудругото и не е по темата - отнася се до VE)

За едно и също нещо ли говорим? Щото честно да ти кажа аз вода под какъвто и да е вид в цилиндрите не бих вкарал. Прекалено много си уважавам портфейла ;D
И смятам че и геет-а не я вкарва, а синтезира ново гориво, което не е ни вода, ни бензин, а е лек въглеводород - всички признаци и продукти са налице за да потвърдят принципа на действие - ендотермичния синтез на гориво. Продуктите са вода, въглеводород и енергия - крайната цел и резултат - гориво. Температурата на изпуснатите газове е понижена, което признак че доста от топлинната енергия там е оползотворена.

Наскоро между другото мернах някъде и динамометрична графика на геет-мотор преди и след мода - и потвърждава това, което си мислех за "пауъра" от кислородната фаза. Кривата на въртящия момент (след мода) стоеше по-високо с 5-10% от същата, преди мода.... Засега обаче решението на проекта си остава комплексно заради паралипсис и ограниченото свободно време... обещавам като направя нещо вие да разберете първи.

Успех!  ;)

Pyramid

  • Гост
Re: Повторно използване на отработени газове?
« Отговор #28 -: Януари 23, 2011, 08:52:49 pm »
Тук възниква и моят въпрос:
-Добре, /някак/ преработваме изгорелите газове.
Обаче, първо, дали има как да се използват всичките ? Не?
- А как , тогава, ще поддържаме концентрацията на гориво /с неясен хим състав?/ в "мръсните" цилиндри и кислород /откъде, как се довкарва?/ такива, че запалването да не предсталява проблем? не е ли по-обещаващо постигането /някак/ на по-близо до адиабатното разширение и по-равномерно налягане в раб.ход, отколкото тези усложнавяния? Защото, ако двигателят струва 50% по-скъпо и се чупи 10% по-често, инвестицията ви може и да не се изплати?
- Просто питам. Предполагаемо решение "се пече" в главата ми, чак светя отдалече  ;)

kaneto

  • Гост
Re: Повторно използване на отработени газове?
« Отговор #29 -: Януари 28, 2011, 08:53:41 pm »
То идеята тук не че двигателя ще получава част от горивот си от изходните газове - а по скоро те ще служат за инертни газове в ДВГ. Тоест ще са нещо като нитро за колата. Тук обаче доста недостатъци (които биха могли в замяна не нещо да се преодолеят):
 - висока температура на ДВГ
 - твърде голяма компресия - много е вероятно на старите ни брички просто да им гръмнат двигателите
 - регулиране на отношението изгорели газове гориво и не за друго ами трябва да се запази отношението 14.7:1 (кислород/гориво)...
Много сте прав, колега. Само ми разрешете да поправя някои технически неточности. Първо- нитрото в никой случай не е инертен газ. Диазотният оксид, известен като "нитро", или абсолютно неправилно просто като "азот" е силен окислител (разлага се и отделя много кислород при нагряване), който позволява изгарянето на допълнителното количество гориво което се добавя при включването му.
Второ- твърде голямата компресия няма откъде да дойде, освен ако не ползваш допълнително някъкъв вид компресор или турбо, или не смяташ да използваш целия обем изгорели газове- ползва се само част от газовете, отклонени през подходящ клапан към всмукателя, а останалите си продължават към ауспуха. Подобни системи има (само за рециркулация, без нишо общо с GEET) на почти всички западни коли поне от '92- '93та насам. При тях това се прави за намаляване на неизгорелите въглеводороди (еконорми), но намалява и разхода с малко. Мощността обаче пада.
Трето- 14,7:1 е стехиометричното съотношение въздух- бензин, но за намаляване на температурното натоварване и облекчаване на запалването на ГВС, сместа винаги е по-богата. Дори и най-икономичните серийни бензинови автомобили рядко достигат дори 13:1, освен на празен ход.