Автор Тема: EmDrive на Роджър Шоуйър  (Прочетена 108118 пъти)

Неактивен montanar

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 2 405
  • КЪРТИ ЧИСТИ ИЗВОЗВА
Re: EmDrive на Роджър Шоуйър
« Отговор #60 -: Февруари 02, 2020, 07:00:12 pm »
Но EmDrive  има голямото предимство че теоритически не е ограничен от към максимална скорост както са ограничени ионните и другите ковенционални системи ..... може и да има хляб в тая идея .... бъдещето ще покаже. Само казвам че на тоя етап технологията е твърде сурова за смислена оупотреба.

Неактивен технократ

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 528
  • Пол: Мъж
  • Не е важно знанието а разбирането
Re: EmDrive на Роджър Шоуйър
« Отговор #61 -: Февруари 02, 2020, 07:06:38 pm »
Но EmDrive  има голямото предимство че теоритически не е ограничен от към максимална скорост както са ограничени ионните и другите ковенционални системи ..... може и да има хляб в тая идея .... бъдещето ще покаже. Само казвам че на тоя етап технологията е твърде сурова за смислена оупотреба.

Имаш ли своя хипотеза за работата на драйва? нарушава ли 3 закон на дедо нютон, като граф Мюнхаузен, дето се издърпва сам от блатото, като ползва за опорна точка косите си ;D

Неактивен montanar

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 2 405
  • КЪРТИ ЧИСТИ ИЗВОЗВА
Re: EmDrive на Роджър Шоуйър
« Отговор #62 -: Февруари 02, 2020, 07:13:36 pm »
технократ привидно само го нарушава ....
Подобно е на лазверната тяга но е в друга гама от спектъра.

Неактивен технократ

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 528
  • Пол: Мъж
  • Не е важно знанието а разбирането
Re: EmDrive на Роджър Шоуйър
« Отговор #63 -: Февруари 02, 2020, 07:32:49 pm »
технократ привидно само го нарушава ....
Подобно е на лазверната тяга но е в друга гама от спектъра.

Каква е тази лазверна тяга?

Неактивен epwpixieq-1

  • Сериозен Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ****
  • Публикации: 2 053
  • Пол: Мъж
  • e^(π*ι)+1=0
Re: EmDrive на Роджър Шоуйър
« Отговор #64 -: Февруари 02, 2020, 07:41:25 pm »
Може да се ползват и соларни панели за да захранват драйва, но ако се пътува извън слънчевата система, тези панели няма да са достатъчно ефективни.
Всъщност соларните панели стават неефективни доста преди да сме изчезнали от слънчевата система. С увеличаване на разстоянието (радиуса) от слънцето 2 пъти, ефективността им намалява на квадрат. Така че енергията която приемаме около Земята с S соларна площ, до Юпитер ще ни трябва 27x, за същата енергийно приемане, понеже планетата е на 5.2 астрономически единици от Слънцето. На разстоянието на Плутон това ще е 1560x.
Но един ядрен реактор на борда на кораб ускоряван от драйв двигател, би бил най подходящ.
Това е точно така, въпроса е какъв тип ядрен реактор, като определено той няма да е от типа на тези в съвременните, та даже и най-модерни, АЕЦ-ове понеже те си имат безброй проблеми.

Неактивен montanar

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 2 405
  • КЪРТИ ЧИСТИ ИЗВОЗВА
Re: EmDrive на Роджър Шоуйър
« Отговор #65 -: Февруари 02, 2020, 07:42:59 pm »

Неактивен технократ

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 528
  • Пол: Мъж
  • Не е важно знанието а разбирането
Re: EmDrive на Роджър Шоуйър
« Отговор #66 -: Февруари 02, 2020, 08:20:02 pm »
технократ
https://youtu.be/sVdwIVJl-Ls
Видеито показва истрелване на някво пумпалче чрез лазер, лазерът не може да създаде необходимият тласък, но може да нагрее флуид и той да създаде реактивна тяга. Но това са прости играчки, а и каква връзка на обяснението на тягата на драйва може да има. Този принцип на задвижване показан на видеото, е чисто реактивен, ако не бъркам нещо. Та правилно съм разбрал показаното на клипа, нали. Или ако не, имаш правото да опишеш за какво става на въпрос, от показаното на видеото.

Неактивен технократ

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 528
  • Пол: Мъж
  • Не е важно знанието а разбирането
Re: EmDrive на Роджър Шоуйър
« Отговор #67 -: Февруари 02, 2020, 08:23:10 pm »
 epwpixieq-1 да съгласен с твоя пост отговор на моя. Но въпроса е дали наистина драйва е работещ или не. Аз мисля че още не е напълно известно, или защото нещо укриват, или защото подкопава основите на физиката, или защото още няма категорични доказателства и се работи по въпроса. Аз залагам на последното.

Неактивен Радико

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 7 263
  • Пол: Мъж
  • Потребителя не съществува
    • http://martinov-radiko.blogspot.com/
  • Скайп: radiko1a
Re: EmDrive на Роджър Шоуйър
« Отговор #68 -: Февруари 02, 2020, 08:35:53 pm »
Радико ами нареди и 100 магнитрона по 1кв например и тия 100 магнитрона колко ще тежат?!? ...... а за целите за които се предвижда технологията тоя въпрос е критичен мисля :)

Аааааа и един друг малък проблем - казват му КПД ;) КПД който е в промилите да речем тия 100кв ш трее и да се отделят някак .... И в края на крайщата ще имаме нищожна тяга и огромна маса - не толква зарад масата на самият двигател колкото зарад охлаждащата система ;)
За това се бута силно в посока на ионните двигатели.

Но лесно е да фантазираме по една точка а цялата картинка определя дали, или.
Монтанар пак пишеш мислейки с нещо което не знам точно какво е но определено не е главата ти. някхъде тук във форума има линк към сравнение на емдрайв със йонен двигател и във тегловно отношение определено емдрайв е във по добра позиция. когато йонният двигател има нужда да работи месец време непрекъснато.
обаче ако има нужда да работи година, две нещата за йонния двигател стават трагични изобщо всяко нещо дет трябва да изхвърля материя за да се движи е негодно за пътуване на по далечни разстояния. Ако искаме да донесем мостри от Ултима Туле ще трябва да изстреляме космически кораб по голям от самолетоносач. така, че спри да пишеш глупости.  А да и освен това недей да лъжеш технократ, че емдрайв има нещо общо с лазерната тяга. голямото отричане на емдрайв идва от факта, че има само едно нещо от което той може да се оттласне за да се придвижи напред, УЖААААААС.
Ама на инжинерите от НАСА им дреме за вашия ужас. тях не ги интересува как работи щом работи.
и за финал, знам как и защо работи даже го написах тук във форума. Не всеки може да го разбере обаче. то това беше и целта.

Неактивен montanar

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 2 405
  • КЪРТИ ЧИСТИ ИЗВОЗВА
Re: EmDrive на Роджър Шоуйър
« Отговор #69 -: Февруари 02, 2020, 08:50:24 pm »
Радико кой колко разбира е отделен въпрос - не съм поставял под съмнение знаниеята ти а тълкуванието им - така че може да му казваме и врат и шия - но и ти каза - важно е кое върши работа.

А относно сравненията ти де споменаваш и са и не са верни - зависи от приложението - за близки разстояния ионния двигател прибива емдрайв това няма как да го оспориш а за далечни ае да не фантазираме ;)
Ионните двигатели имат огромно КПД на фона на емдрйв и са следващата стъпка в развитието на тия технологии.

Неактивен montanar

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 2 405
  • КЪРТИ ЧИСТИ ИЗВОЗВА
Re: EmDrive на Роджър Шоуйър
« Отговор #70 -: Февруари 02, 2020, 08:53:15 pm »
технократ значи според теб светлината не образува кинетично налягане - така ли да разбирам? :)

Неактивен Радико

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 7 263
  • Пол: Мъж
  • Потребителя не съществува
    • http://martinov-radiko.blogspot.com/
  • Скайп: radiko1a
Re: EmDrive на Роджър Шоуйър
« Отговор #71 -: Февруари 02, 2020, 09:03:10 pm »
Цитат
Ионните двигатели имат огромно КПД на фона на емдрйв и са следващата стъпка в развитието на тия технологии.
Да на фона на емдрайв по точно на фона на първите образци емдрайв.
Я попитай  epwpixieq-1 да ти обясни колко точно са тези 60 милинютона и какъв "огромен" процент са от киловат мощност.
Йонния двигател ще има съдбата на Блурай много е закъсняла технология. та колко тежи един йонен двигател с мощност един киловат консумирана мощност. направи справка и тогава давай мнение.

Неактивен montanar

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 2 405
  • КЪРТИ ЧИСТИ ИЗВОЗВА
Re: EmDrive на Роджър Шоуйър
« Отговор #72 -: Февруари 02, 2020, 09:26:37 pm »
Офф Радико ..... що ме караш да ти обтягам цялата сметка .....
Относно ионните двигатели и КПДто им - то на практика е над 60% - защо е такова КПДто те оставям да си отговорш защо - има едни закончета там за скорост спрямо маса спрямо отделена мощност ..... и пак казвам - не са манна небесна точно зарад реактивното вещество ...... но са логичното развитие на тоя етап.

Сега относно емдрайв и защо е така неефективен - единственият ни проблем на човеците в случая е че не можем да създаваме достатъчно ефективно фотони за да имаме ефективни емдрайвове или лазерни двигатели.
При лазерите нещата са опрели отдавна в материалите и там са ограниченията по КПД
При емдрайв е точно същото само че по-зле от към материали ......
Проблема е по-скоро принципен - и без кардинално нов технологичен принцип за образуване на фотони нема да има смислено развитие въпросната концепция.

Обющо взето нещата са в кирдик точно зарад скапаното КПД на емдрайв на тоя етап - дори да няма нужда от реактивно вещество енергозагубата е огромна така че ако трябва да се хвърлят мегавати за нищожна тяга се получава огромна установка която в контекста на употреба в рамките на планетна система е абсолютно безсмислено.

Фантастиката е едно реалността е друго - така че това е положението на тоя етап.


Неактивен Радико

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 7 263
  • Пол: Мъж
  • Потребителя не съществува
    • http://martinov-radiko.blogspot.com/
  • Скайп: radiko1a
Re: EmDrive на Роджър Шоуйър
« Отговор #73 -: Февруари 02, 2020, 10:18:45 pm »
Викаш над 60%
я да провериме:
Цитат
Джаул, наричан понякога още ватсекунда и означаван със символа J, е единицата от Международната система единици (SI) за измерване на енергия (потенциална, кинетична, електрическа, топлинна), а също така на работа и количество топлина. Стандартното определение на джаул е следното:
1 J е работата, извършена от сила 1 N при преместване на тяло на разстояние 1 m по направление на силата,
и какво се получава:
Ако един киловат мощност прави 3600 нютона това са 100% КПД.
Ако прави 36 нютона това са 1% КПД. А колко процента са ако прави 0,05 нютона.
Монтанаре не схващаш ли че принципа "целта оправдава лъжите"
офф "целта оправдава средствата"
те прави да изглеждаш клоун в очите на повечето колеги. Само малко дете би повярвало на тези 60%
Вземи се стегни малко.
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%B6%D0%B0%D1%83%D0%BB

Неактивен montanar

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 2 405
  • КЪРТИ ЧИСТИ ИЗВОЗВА
Re: EmDrive на Роджър Шоуйър
« Отговор #74 -: Февруари 02, 2020, 11:01:25 pm »
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%98%D0%BE%D0%BD%D0%BD%D1%8B%D0%B9_%D0%B4%D0%B2%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8C
Някой има проблем с правилното пресмятане на КПД..... и с мерните еденици също .....
« Последна редакция: Февруари 02, 2020, 11:24:40 pm от montanar »