Автор Тема: Разработка на мотор-генератор  (Прочетена 15658 пъти)

G-ka1

  • Гост
Разработка на мотор-генератор
« -: Ноември 04, 2014, 11:13:29 pm »
ОБЛАСТ НА ТЕХНИКАТА
Полезният модел се отнася до мотор-редукторите и намира приложение в енергетиката при алтернативните източници на енергия, автомобилостроенето, корабостроенето, самолетостроенето и в бита. 

ПРЕДШЕСТВУВАЩО СЪСТОЯНИЕ НА ТЕХНИКАТА
Известни са различни разработки на мотор-редуктори. Известна е безконтактна редукторна електрическа машина [RU 2 390 086 С1], работеща с променлив ток и съдържаща корпус, който изпълнява функцията на магнитопровод на статор с пакети имащи изразени полюси и вътрешен зъбен венец, феромагнитен ротор с външен зъбен венец и пакети разположени срещу пакетите на статора имащи изразени полюси, чиито брой кореспондира на пакетите на статора, като статорът и роторът оформят зъбна предавка, а пакетите на ротора и статора са разположени последователно един след друг аксиално два външни с нечетен брой полюси и между тях един вътрешен с четен брой полюси, а между пакетите на ротора са поставени постоянни магнити. В двигателен режим оборотите на вала на ротора зависят от величината на подаваното захранващо напрежение. Недостатък на известната редукторна електрическа машина е, че има загуби от триене в зъбната предавка и не може да предава движение между два или повече вала.

Известен е магнитнодинамичен мотор [WO 98/48503 А1] съдържащ пръстеновиден статор с постоянни магнити, разположени на равни разстояния по вътрешната повърхност на статора и ротор с електромагнити, разположени на равни разстояния един от друг и в близост до постоянните магнити на статора така, че да се образува разстояние между тях. Осите на електромагнитите са разположени или коаксиално спрямо оста на ротора или ортогонално спрямо нея. Недостатък на известния магнитодинамичен мотор е, че има ниска ефективност.

Известни са автономен генератор [JP2009 71985 А] и електрическа машина [ЕР 2 211 442 А1] съдържащи пръстеновиден статор с електромагнити, разположени на равни разстояния по вътрешната повърхност на статора и ротор с постоянни магнити, разположени по периферията на равни разстояния един от друг и в близост до електромагнитите на статора така, че да се образува разстояние между тях. Недостатък на известните електрически машини е, че имат ниска ефективност.

Известен е [RU 2 369 955 С1] магнитен редуктор, който включва цилиндричен корпус, в който е разположен статор с магнитопровод и зъбци, коаксиално на статора има ротор за бързо въртене с постоянни магнити  разположени по повърхността му, като срещу магнитите са разположени  кухи цилиндри на ротор за бавно въртене, свързани към немагнитен диск, захванат към ротор за бавно въртене също разположен в корпуса срещу ротора за бързо въртене. Недостатък на този известен магнитен редуктор е, че не може да генерира електрическо поле и да служи като магнитен двигател, респективно генератор. Освен това предава движение само между коаксиални валове.

ТЕХНИЧЕСКА СЪЩНОСТ
Задача на полезния модел е да се създаде мотор-редуктор, който има висока плътност на въртящия момент, може да работи като електрическа машина, както и да предава движение между два вала при намалени загуби от триене.
Задачата се решава като се създава мотор-редуктор, който включва корпус, в който са разположени най-малко един задвижващ вал, върху който е закрепен най-малко един дискообразен ротор. По периферията на ротора са монтирани на равни разстояния един от друг периферни постоянни магнити. В корпуса е разположен и най-малко един задвижван вал, върху който е закрепен най-малко един реципрочен дискообразен ротор, по периферната повърхнина на който равномерно са монтирани реципрочни периферни постоянни магнити. Съседните постоянни магнити на всеки дискообразен ротор са разнополюсни. Осите на задвижващия и задвижвания вал са успоредни или под ъгъл. Върху всеки задвижващ и задвижван вал са монтирани последователно и на разстояние един от друг най-малко два дискообразни ротора, върху съседните чела на които са монтирани по окръжност челно постоянни магнити и съседните челно постоянни магнити са разнополюсни. В междината между всяка двойка дискообразни ротори срещу челните постоянни магнити са монтирани съосно на съответния вал челни бобини. Срещу периферията на всеки дискообразен ротор и на разстояние от него, по поне на част от страната, която е външна на валовете, са разположени радиално на равни разстояния една от друга периферни бобини, закрепени неподвижно. Разстоянието между дискообразните ротори на задвижващия вал и реципрочните дискообразни ротори на задвижвания вал е подбрано така, че да осигурява появата на магнитна индукция между срещуположните периферни постоянни магнити.
Отношението между броя на постоянните магнити към броя на реципрочните бобини може да бъде 1,33.
Всеки дискообразен ротор на мотор-редуктора може да бъде свързан към съответния вал с механизъм за еднопосочно движение. Механизмът за еднопосочно движение е за предпочитане да бъде еднопосочен лагер или храпов механизъм.
Между реципрочните дискообразни ротори могат да бъдат  монтирани паразитни дискообразни ротори снабдени с периферни постоянни магнити.
Дискообразните ротори могат да имат скосени периферии така, че осите на задвижващия и задвижвания вал да сключват предварително зададен ъгъл.
Мотор-редукторът може да включва и устройство за съхранение на електрическа енергия, свързано към челните и периферните бобини.
Мотор-редукторът може да включва най-малко един трансдуктор, разположен срещу дискообразен ротор. Трансдукторът е за предпочитане да е датчик на Хол.
Задвижващият и задвижваният валове със съответните дискообразни ротори могат да са разположени в отделни корпуси.
Предимство на мотор-редуктора съгласно настоящия полезен модел е, че има висока плътност на въртящия момент, може да работи като електрическа машина, както и да предава движение между два и повече успоредни или под ъгъл вала при намалени загуби от триене. Използва се магнитна предавка, която позволява трансмисията на висок въртящ момент и постигането на ниска скорост на въртене на задвижвания вал при по-компактна машина. Полезният модел позволява постигането на висока ефективност за широка гама от работни режими при ниски вибрации и шум. Избягва се нуждата от охладителна и смазочна системи. Влаганите елементи са налични в търговската мрежа.

ОПИСАНИЕ НА ПРИЛОЖЕНИТЕ ФИГУРИ
Полезният модел се пояснява по-подробно с примерно изпълнение на мотор-редуктора, което е показано на приложените фигури, както следва:
Фиг.1 е схема в аксонометрия на мотор-редуктора
Фиг.2 е страничен поглед на мотор-редуктора
Фиг.3 е поглед отгоре на мотор-редуктора
Фиг.4 е частичен разрез в аксонометрия на една двойка дискообразни ротори монтирани на вал и прилежащите периферни и челни бобини
Фиг.5 е схема в аксонометрия на закрепването на челните постоянни магнити
Фиг.6 е схема на магнитни силови линии


ПРИМЕРИ НА ИЗПЪЛНЕНИЕ
На фиг. 1-4 е показано едно предпочитано изпълнение на мотор-редуктор. Той включва задвижващ вал 1 и задвижван вал 2, на които в този случай посредством механизми за еднопосочно движение 3, например еднопосочни лагери или храпови механизми, са монтирани върху всеки вал 1 и 2 последователно и на разстояние един от друг по два дискообразни ротора 4. По периферията на всеки от роторите 4 са закрепени неподвижно четен брой постоянни периферни магнити 5, които са разположени на равни разстояния един от друг. Всеки два съседни периферни магнита 5 са с противоположна полярност N - S - N - S. Постоянните магнити могат да бъдат от всякакъв вид, например бариево-стронциеви ферити, самариево-кобалтови магнити, ALNICO, магнитопласти или други. Предпочита се периферните магнити да са неодимови, защото са много мощни за масата си.

Периферната повърхност на роторите 4 е изработена от диелектричен материал. Срещу периферните магнити 5, при хлабина осигуряваща безпрепятственото въртене на роторите 4, са закрепени неподвижно, например директно към корпуса (непоказан на чертежите), радиално на равни разстояния една от друга, периферни бобини 6. Бобините представляват навит меден проводник върху стоманена сърцевина. Броят на периферните магнити 5 и броят на периферните бобини 6 е в съотношение 1,33.
Едно примерно изпълнение е с 12 броя периферни магнити спрямо 9 броя периферни бобини. Задвижващият и задвижваният валове 1 и 2 са показани в този пример успоредни и са монтирани така, че разстоянието между дискообразните ротори 4 на задвижващия вал 1 и реципрочните дискообразни ротори 4 на задвижвания вал 2 е подбрано така, че да осигурява появата на магнитна индукция между срещуположните периферни постоянни магнити 5. Периферните бобини 6 в показания пример са разположени така, че да покриват външната част от периферията на дискообразните ротори 4, като по този начин позволяват осигуряването на минимално разстояние между роторите 4, позволяващо появата на магнитна сила между периферните магнити на всеки два срещуположни дискообразни ротора 4.
В този пример е показан вариант, при който задвижващият и задвижваният валове 1 и 2 са успоредни, което се осигурява от цилиндрични външни повърхнини на дискообразните ротори 4.

Не показан на чертежите е един друг възможен вариант, при който периферните повърхнини на роторите 4 са скосени така, че да оформят пресечен конус, което позволява разполагане на валовете 1 и 2 под ъгъл един спрямо друг, съобразно нуждите.
При едно възможно изпълнение на мотор-редуктора съгласно полезния модел (не показано на чертежите) между реципрочните дискообразни ротори 4 на задвижващия 1 и задвижвания 2 валове е монтиран паразитен дискообразен ротор снабдени също с периферни постоянни магнити 8.
Върху съседните чела 7 на последователно разположените върху един и същ задвижващ 1 или задвижван 2 вал дискообразни ротори 4 са монтирани неподвижно челни постоянни магнити 8. Челните магнити 8 на всеки ротор 4 са разположени по окръжност на равни разстояния и са също четен брой. Всеки два съседни магнита 8 са с противоположна полярност N - S - N - S. Челните магнити 8 на съседните ротори 4 са огледално разположени. Материалът на челните магнити 8 може да е като материала на периферните постоянни магнити 5, например това са неодимови магнити, направени от сплав на Неодим, желязо и бор - Nd2Fe14B. В междината между всяка двойка последователно разположени дискообразни ротори 4 срещу огледално разположените челни постоянни магнити 8 са монтирани аксиално на съответния вал челни бобини 9. Разстоянието между челните бобини 9 и челните магнити 8 е подбрано такова, че да осигурява безпрепятственото въртене на роторите 4 и същевременно да осигурява индуцирането на електродвижещо напрежение в бобините 9. Броят на челните магнити 8 спрямо броят на челните бобини 9 е също в съотношение 1,33. 
Срещу поне един дискообразен ротор 4 в настоящия пример е разположен трансдуктор 10, който може да бъде например оптрон или датчик на Хол.

На фиг. 5 е показан вариант, при който челните магнити 8 могат да бъдат закрепени към метални магнитопроводящи дискове 11, изработени например от стомана, които от своя страна са неподвижно свързани, например чрез болтова връзка през отвори за болтове 12, към съответните ротори 4.   

На фиг. 6 е показана схема на индуциране на магнитно поле между огледално разположените челни постоянни магнити 8 на два последователно разположените върху един и същи задвижващ 1 или задвижван 2 вал дискообразни ротори 4.
Елементите на мотор-редуктора съгласно полезния модел могат да бъдат разположени в единен корпус (непоказан на чертежите) или всеки вал 1 и 2 с прилежащата му двойка дискообразни ротори 4 и съответстващите периферни бобини 6 могат да са разположени в отделни корпуси така, че да се осигури предаване на въртящ момент между валовете 1 и 2 по магнитен път.
                                                                                         
ИЗПОЛЗВАНЕ НА ПОЛЕЗНИЯ МОДЕЛ
Мотор-редукторът, съгласно полезния модел, работи по следния начин:
Задвижващият вал 2 се привежда в действие от външен източник, например електродвигател (непоказан на чертежите), като му се придава въртеливо движение в определена посока. Въртенето в показания пример се препредава чрез механизмите за еднопосочно движение 3, например еднопосочните лагери или храпови механизми, на роторите 4 с монтирани по периферията им силни постоянни периферни магнити 5. Механизмът за еднопосочно движение 3 осигурява въртене на роторите само в една посока. Ако такъв механизъм не се използва, се осигурява и реверсивно въртене на роторите 4. При въртенето на роторите 4 челните 8 и периферните 5 постоянни магнити индуцират електродвижещо напрежение съответно в челните 9 и периферните 6 бобини, изпълняващи ролята на статор. Генерираната в намотките на бобините 6 и 9 електроенергия се акумулира в устройства за съхранение на електроенергия (не показани на чертежите), например акумулатори или кондензатори. При необходимост акумулираната електроенергия може да бъде използвана за стартиране завъртането на задвижващия вал 1 при електродвигателен режим на работа на устройството. Генерираната електроенергия може чрез инвертор (непоказан на чертежите) да се трансформира в променлив ток за захранване на различни консуматори. По този начин устройството работи в генераторен режим постоянно при непрекъснатото въртене на роторите 4.

Ако през намотките на бобините прилежащи на задвижващия вал 1 се подаде електрическо напрежение, то в резултат на магнитната индукция и привличането и отблъскването между постоянните магнити се завърта задвижващият вал 1. Така устройството работи в режим на електродвигател.
Силата, размерите на магнитите, броят на навивките и сечението на намотките в бобините, се изчисляват така, че да се генерира трифазен електрически ток.
При приближаване на валовете 1 и 2 така, че да се индуцира магнитно поле, вследствие на привличането между разнополюсните периферни магнити 8 на роторите 4 на двата вала 1 и 2, въртящия момент на задвижващия вал 1 се предава на задвижвания вал 2. Двата вала 1 и 2 имат противоположна посока на въртене. Предаването на въртеливо движение между валовете 1 и 2 е реципрочно.
При използване на паразитен ротор въртенето на двата вала 1 и 2 е еднопосочно. Паразитният ротор може да бъде подвижен спрямо единия или спрямо и двата вала 1 и 2, като чрез отдалечаването от тях се прекъсва предаването на въртеливо движение между валовете 1 и 2. Така паразитния ротор може да изпълнява ролята на включващ механизъм.
Чрез използването на трансдуктори 10, например оптрони или датчици на Хол, може да се управлява и регулира работата на устройството.
Регулирането на оборотите, посоката на движение на елементите на устройството, може да се осъществява от системи за цифрово-програмно управление (ЦПУ), не показана на чертежите.
За по-ефективно използване на механичната енергия и за намаляване неравномерността при въртене, роторите 4 може да са изработени във форма на маховици, при което енергията се съхранява като кинетична енергия на въртящ се маховик. Възможно е монтиране на допълнителни маховици на самите  валове на устройството.
Върху всеки вал 1 и 2 могат да бъдат монтирани трета, четвърта и повече двойки дискообразни ротори 4, като така се предоставя възможност за по-ефективно използване или за изграждане на специализирани модули съобразно нуждите.
Устройството е автономно и в работен режим е възможно задаване на постоянни обороти на въртене, които могат да бъдат повишавани или намалявани съобразно нуждите за постигане на зададени за изпълнение задачи и резултати. Автономният режим на работа, позволява устройството да изпълнява  независими задания в независим режим и състояние от това на двата вала. Посоката, оборотите и състоянието на всеки един от валовете е програмируемо в такъв режим на работа, позволяващ автономно действие на всеки един отделен елемент на устройството.

 
ПАТЕНТНИ ПРЕТЕНЦИИ
1.  Мотор-редуктор, включващ корпус, в който са разположени най-малко един задвижващ вал /1/, върху който е закрепен най-малко един дискообразен ротор /4/, по периферията на който са монтирани на равни разстояния един от друг периферни постоянни магнити /5/, както и най-малко един задвижван вал /2/, върху който е закрепен най-малко един реципрочен дискообразен ротор /4/, по периферията повърхнина на който са монтирани на равни разстояния един от друг реципрочни периферни постоянни магнити /5/, като съседните постоянни магнити /5/ на всеки дискообразен ротор /4/ са разнополюсни, характеризиращ се с това, че осите на задвижващия /1/ и задвижвания /2/ валове са успоредни или под ъгъл, при което върху всеки задвижващ /1/ и задвижван /2/ вал са монтирани последователно и на разстояние един от друг най-малко два дискообразни ротора /4/, върху съседните чела /7/ на които са монтирани огледално по окръжност челни постоянни магнити /8/, като съседните челни постоянни магнити /8/ са разнополюсни, а в междината между всяка двойка дискообразни ротори /4/ срещу челните постоянни магнити /7/ са монтирани съосно на съответния вал /1 или 2/ челни бобини /9/, като срещу периферията на всеки дискообразен ротор /4/ и на разстояние от него, по поне на част от страната, която е външна на валовете /1 и 2/, са разположени радиално на равни разстояния една от друга периферни бобини /6/, закрепени неподвижно към корпуса, при което разстоянието между дискообразните ротори /4/ на задвижващия /1/ вал и реципрочните дискообразни ротори /4/ на задвижвания /2/ вал е подбрано така, че да осигурява появата на магнитна индукция между срещуположните периферни постоянни магнити /5/.
2. Мотор-редуктор съгласно претенция 1, характеризиращ се с това, че отношението между броя на постоянните магнити /5 и 8/ към броя на реципрочните бобини /6 и 9/ е 1,33.
3. Мотор-редуктор съгласно претенции 1 и 2, характеризиращ се с това, че всеки дискообразен ротор /4/ е свързан към съответния вал /1 или 2/ с механизъм за еднопосочно движение /3/.
4. Мотор-редуктор съгласно претенция 3, характеризиращ се с това, че механизмът за еднопосочно движение /3/ е еднопосочен лагер или храпов механизъм.
5. Мотор-редуктор съгласно претенции от 1 до 4, характеризиращ се с това, че между реципрочните дискообразни ротори /4/ са монтирани паразитни дискообразни ротори снабдени с периферни постоянни магнити.
6. Мотор-редуктор съгласно претенции от 1 до 5, характеризиращ се с това, че перифериите на реципрочните дискообразните ротори /4/ са скосени така, че осите на задвижващия /1/ и задвижвания /2/ валове да сключват предварително зададен ъгъл.
7. Мотор-редуктор съгласно претенции от 1 до 6, характеризиращ се с това, че включва и устройство за съхранение на електрическа енергия, свързано към челните и периферните бобини.
8. Мотор-редуктор съгласно претенции от 1 до 7, характеризиращ се с това, че срещу най-малко един дискообразен ротор /4/ е разположен трансдуктор /10/.
9. Мотор-редуктор съгласно претенция 8, характеризиращ се с това, че трансдукторът /10/ е оптрон или датчик на Хол.
10. Мотор-редуктор съгласно претенции от 1 до 9, характеризиращ се с това, че задвижващият /1/ и задвижваният /2/ валове със съответните дискообразни ротори /4/ са разположени в отделни корпуси.

 
РЕФЕРАТ
Полезният модел се отнася до мотор-редукторите и намира приложение в енергетиката при алтернативните източници на енергия, автомобилостроенето, корабостроенето, самолетостроенето и в бита.
Мотор-редукторът включва най-малко един задвижващ вал /1/ и най-малко един задвижван вал /2/, върху всеки от които е закрепен най-малко един дискообразен ротор /4/, по периферията на който са монтирани на равни разстояния един от друг периферни постоянни магнити /5/, като съседните постоянни магнити /5/ на всеки дискообразен ротор /4/ са разнополюсни. Дискообразните ротори /4/ върху всеки задвижващ /1/ и задвижван /2/ вал са най-малко два и са монтирани последователно и на разстояние един от друг. Върху съседните чела /7/ на роторите /4/ са монтирани огледално по окръжност челни постоянни магнити /8/, като съседните челни постоянни магнити /8/ са разнополюсни, а в междината между всяка двойка дискообразни ротори /4/ срещу челните постоянни магнити /7/ са монтирани съосно на съответния вал /1 или 2/ челни бобини /9/. Срещу периферията на всеки дискообразен ротор /4/ и на разстояние от него, по поне на част от страната, която е външна на валовете /1 и 2/, са разположени радиално на равни разстояния една от друга периферни бобини /6/, при което разстоянието между дискообразните ротори /4/ на задвижващия /1/ вал и реципрочните дискообразни ротори /4/ на задвижвания /2/ вал е подбрано така, че да осигурява появата на магнитна индукция между срещуположните периферни постоянни магнити /5/.
« Последна редакция: Ноември 05, 2014, 08:22:06 am от Maistora52 »

Неактивен Maistora52

  • I'm first Omnologist in World
  • Почетен член на Форума
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 643
  • Пол: Мъж
Re: Разработка на мотор-генератор
« Отговор #1 -: Ноември 05, 2014, 08:28:58 am »
Здравей, G-ka1!
Много интересен модел си представил.
Хубаво е, ако са в наличност, да качиш и останалите фигури освен показаната.
Важно е, да кажеш, откъде си взел този материал, най-малкото да дадеш линк, за да не започнат колизии на тема "авторски права". Включително да се упомене име на автора й.
Казано е в прав текст, че има външно задвижване на системата. Под въпрос е какво е съотношението на вложената енергия към получената, т.е. КПД.
Поздрави!

G-ka1

  • Гост
Re: Разработка на мотор-генератор
« Отговор #2 -: Ноември 05, 2014, 11:01:02 am »
Разработката е моя и добрата новина е че имам и правата на полезният модел. В скоро време ще кача и снимки с прототипите които имаме. Имате пълна свобода да обсъждате, задавате въпроси и да изказвате мнения. Аз затова качих и цялата разработка! Всяка нова схема на работа и на управление ще е добре приета и ще се опитаме да я тестуваме с прототипите.

Неактивен Maistora52

  • I'm first Omnologist in World
  • Почетен член на Форума
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 643
  • Пол: Мъж
Re: Разработка на мотор-генератор
« Отговор #3 -: Ноември 05, 2014, 03:17:38 pm »
Джи-ка, искрени поздравления за нивото на разработката и представянето й тук.
Ако държиш колегите да вземат отношение, ще трябва да обясниш накратко и на по-достъпно ниво (тук няма нито един Професор, Член-кореспондент или Академик) представеното в първия пост, а и да дадеш пояснения към фигурите които следват.

Фигурите от PDF файла:
« Последна редакция: Ноември 05, 2014, 03:24:34 pm от Maistora52 »

G-ka1

  • Гост
Re: Разработка на мотор-генератор
« Отговор #4 -: Ноември 06, 2014, 06:42:10 pm »
Нека първо да започна с механичното действие на устройството.
Целта е, да се предаде движение от един вал на друг. Двата вала са разположени в една равнина, това е важното условие! Те могат да бъдат паралелни или под ъгъл. На два или повече вала перпендикулярно са закрепени колела /дискове/ -  или неподвижно, или чрез еднопосочни съединители /лагери, храпови механизми или др. съединители/. По околната повърхнина на колелата са поставени магнити. Разстоянието между две колела разположени на два вала е равно поне на минималното разстоянието на привличане или отблъскване на тези магнити, така че да се получи магнитна предавка. Въртящият момент на единият вал се предава на колелата (дисковете) и посредством магнитната предавка се препредава на колелата (дисковете) на вторият вал и от там на самият вал. Когато колелата са еднакви предавателното съотношение е едно към едно. Ако колелата и броя на магнитните тела е различно имаме редуциране или мултиплициране на въртенето /редуктор - мултипликатор/. Броя на валовете и на колелата е неограничен - според заданието. Някои от предимствата са: Спиране на предавателният момент без да се отдалечават валовете - с преграда от алуминий или друга преграда, от материал отблъскващ магнитното поле /парамагнетик или диамагнетик/ магнетизирано с обратна посока. Друго - двата вала могат да са поставени в отделни корпуси.
Трето - след като се привлекат два магнита, се поставя преграда, която намалява привличането. И други, като липса на триене, износване, смазване,
« Последна редакция: Ноември 07, 2014, 11:25:14 am от Maistora52 »

Неактивен sabaka808

  • Beginner
  • *
  • Публикации: 67
  • Пол: Мъж
  • Живей за мига работи за кеф!
  • Скайп: sabaka 808
Re: Разработка на мотор-генератор
« Отговор #5 -: Ноември 06, 2014, 07:15:07 pm »
Мислите ли , че това ще се самозахрани?

Неактивен x_name41

  • Стабилен
  • ****
  • Публикации: 940
  • מוזיקה מאריכה את החיים
    • https://www.sanmina.com/
Re: Разработка на мотор-генератор
« Отговор #6 -: Ноември 06, 2014, 07:26:21 pm »
мисля че разработката на G-ka1 може да инициира създаването на ново поколение предавателни трансмисии, освен това добре би било също ако изобретението на Майстора се съчетае някак със разработката на G-ka1

Неактивен sabaka808

  • Beginner
  • *
  • Публикации: 67
  • Пол: Мъж
  • Живей за мига работи за кеф!
  • Скайп: sabaka 808
Re: Разработка на мотор-генератор
« Отговор #7 -: Ноември 06, 2014, 07:35:28 pm »
Та те отдавна са познати и се използват в топломери , сокмашини , сухи водомери и др.

Неактивен ndm

  • Специалист
  • Стабилен
  • ***
  • Публикации: 712
  • и има и ш извади ако трее - че даже ш и работи
Re: Разработка на мотор-генератор
« Отговор #8 -: Ноември 06, 2014, 08:18:02 pm »
И други. като липса на триене, износване, смазване,
Знаеш ли, и аз отскоро разбрах, че триенето е фундаментален процес във вселената.... Това нещо си там в гърдите ни, като извършва някакви движения се трие по нещо друго си там. И ако в тази система няма охлаждане (поне така мисля без да съм проверил) то тя, след определен брой цикли ще започне да грее повечко и след това пепел (може и от рози). И въпреки що годе доброто смазване тя (системата) започва да дава фира или както казваш се износва.
Сега се опитай само да си представиш, че там в гърдите ти няма триене  :(....или смазване. Пожелавам ти от все сърце здраве и много безизносни години.
« Последна редакция: Ноември 07, 2014, 11:27:39 am от Maistora52 »

Неактивен Vector

  • Стабилен
  • ****
  • Публикации: 559
Re: Разработка на мотор-генератор
« Отговор #9 -: Ноември 06, 2014, 08:55:31 pm »
Интересно е дали при магнитното триене-(триене на две магнитни полета -с еднакви полюси един към друг) се отделя топлина ? Някой да отговори..
Аз мисля, че магнитите няма да загреят, което е идеално условие за създаване на магнитни съединители и редуктори, които не загряват ..... т.е. са вечни.

« Последна редакция: Ноември 07, 2014, 12:30:34 pm от atos »

Неактивен Аtos

  • Global Moderator
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 4 290
  • Мисля, следователно...мисля!
Re: Разработка на мотор-генератор
« Отговор #10 -: Ноември 07, 2014, 12:23:40 pm »
G-ka1, имам въпрос:
Как определяш колко мощен въртящ момент може да се предава с твоя модел редуктор (съединител, мултипликатор и т.н....)?
Какво се случва при претоварване, приплъзва ли? И може ли при използване в автомобил да премахне нуждата от ABS при блокиране на единия вал, има ли тази мощност?

Неактивен Maistora52

  • I'm first Omnologist in World
  • Почетен член на Форума
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 643
  • Пол: Мъж
Re: Разработка на мотор-генератор
« Отговор #11 -: Ноември 07, 2014, 05:21:36 pm »
Намирам нещо много общо с това:
http://www.youtube.com/watch?v=3UJZ9hDQnyA
« Последна редакция: Ноември 09, 2014, 09:22:23 am от Maistora52 »

G-ka1

  • Гост
Re: Разработка на мотор-генератор
« Отговор #12 -: Ноември 13, 2014, 08:30:25 am »
Здравейте отново,
продължавам с обясненията по разработката. Между една двоица колела се поставят намотки /с или без сърцевина/. Огледално във вътрешната страна на колелата се поставят магнити така, че да се получи стандартен генератор използван в много вертикални турбини. Днес видях, че и Майстора е сглобил подобно нещо и затова ще спра с обясненията на тази част! Генерираната енергия в намотките може да се съхрани или да се отдава на намотките разположени на околните магнити. Използването на този генератор в режим на мотор не е функционално и за това намотките само ще генерират без да задвижват. Друга тяхна цел е да бъдат и магнитна спирачка. Тук е интересен начина на свързване  както и разположението на магнитите. Свързването на намотките при еднополюсно разположение на магнитите на едно колело - когато магнитите на колело едно са само положителни, а на колело две са отрицателни. Когато магнитите са разнополюсни и последователно разположени положително, отрицателно... те могат да генерират двуфазно и в познатите ни алтернаторни варианти - звезда и др.. При този апарат е важно тази енергия да се предаде на околните магнити, за да се получи движение или спиране.  За образуването на магнитния мост ще пиша после.
« Последна редакция: Ноември 13, 2014, 09:24:45 am от Maistora52 »

G-ka1

  • Гост
Re: Разработка на мотор-генератор
« Отговор #13 -: Ноември 17, 2014, 06:41:50 am »
Здравейте,
нащият апарат има всички тези функции и предава въртяш момент и го спира и го управлява. Това става или с еднопосочни лагери, или с дискови съединители, или с разделечаване и доближаване на колелетата/по двете посоки/, или с храпов механизъм, или с преградна стена между колелетата, или по силов път със спираен механизъм/така че да приплъзват магнитите... Целта е внесената работа да се спредава на други консуматори и те да връщат част от нея в системата. Другата цел е да се усвои "празният ход"- или казано по друг начин- тяло което има инерция , достигайки предала на движение и при товар който влиае на системата то започва или да намалява или да увеличава инертната сила. Това може да е много кратък момент или да е предвидено управляем процес. Целта е празният ход да бъде усвоен. Силата на една двойца колела се предава на втора, при което инерцията на тази двойца вече зависи и от инерцията на другата двойца колела, при което те се саморегулират при свободно движение, а при включване на консуматори поемат натоварването. Но това е за механичната част на апарата. В него има и електроника която чрез магнитен мост управлява, компенсира или съхранява излишната енергия. Функции и възможности - много! В следващ пост ще обясня и за магнитният мост, но ако сте прочели патента сте разбрали за общата му функционалност, пък дано се сетите и за нещо което ние не сме се сетили! Този пост го нахвърлих в отговор на Vector, но ще го копна и поставя и в другата тема.