Автор Тема: Автомобилът на Chobi  (Прочетена 479045 пъти)

Неактивен mi68

  • Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 779
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #195 -: Януари 04, 2015, 10:17:45 pm »
Здравейте колеги,
Не бързайте, не е дадена цялата схема. С тази импулсна техника може се захранва ударно резониран асинхронен двигател, подобно на импулсно захранване на ТТ.
Като лек недостатък посочвам високите параметри към кондензатори и други градивни елементи.
Най-вероятно предложената схема ще се преработи в синусоидален режим и стояща вълна. Тук се е търсело стандартни елементи, автономно захранване от АБ и улавяне на тока на разместване с АБ, разбира се големи мощности, просто технология!
Превъзходно решена задача!

Chobi

  • Гост
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #196 -: Януари 05, 2015, 10:24:44 am »
МОМЧЕТА!  СЛЕД ОБЯД ОКОЛО 16 часа ЩЕ ПУСНА СЛЕДВАЩАТА ЧАСТ. ЧИСТА  ЕЛЕКТРОНИКА! ЧЕТЕТЕ И ОБСЪЖДАЙТЕ НА СПОКОЙСТВИЕ И ЗАДЪЛБОЧЕНО! НЕ БЪРЗАЙТЕ!!!!

Неактивен EDM electronics

  • Global Moderator
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 4 959
  • Z - Оркестър Вагнер
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #197 -: Януари 05, 2015, 11:02:08 am »
Chobi, за много години. Бъди жив и здрав дълги години!
Искам да ти благодаря най-вече, че сподели откритието си, а на следващо място гениалното решение. За мен факта, че си радиолюбител беше достатъчен да преценя, че "непознатия нов член на форума" е човек с доста опит и знания. Интуитивно усетих, че този път няма да има лъжа, че някой е решил да направи оня пробив, който никой досега не е правил - да даде на хората безвъзмездно!

По отношение на принципа, за мен е пределно ясен, но имам един въпрос, който ще задам, хайде след като видя и принципната схема.

Все пак, не ми е по разбирането някак, че няма тук СЕ, а е само тривиално известно, схематизирано по уникален начин. Аз мисля, че СЕ има и тя идва от самоиндукцията, но в случая тя се улавя, а не се оставя да отлети в пространството. Използването на тороид, а не друг магнитопровод е показателно, че магнитното поле не трябва да се разсейва в околното пространство, а да се запази вътре в магнитопровода. Това го има само при тороида.

Още веднъж Поздрави и Благодаря. Ще очакваме с нетърпение следващото представяне.  :)
« Последна редакция: Януари 05, 2015, 11:58:24 am от Maistora52 »

Chobi

  • Гост
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #198 -: Януари 05, 2015, 12:15:14 pm »
МОМЧЕТА!  ИМАМ ВЪПРОС КЪМ ВАС: УПРАВЛЕНИЕТО НА КОНТРОЛЕР ЛИ ДА БЪДЕ ИЛИ НА ЛОГИКИ?? ПРОГРАМИРАНЕТО ЩЕ СИ ГО НАПРАВИТЕ САМИ.ЩЕ ВИ ДАМ АЛГОРИТЪМА. СМЯТАМ, ЧЕ ИМАТЕ ДОСТАТЪЧНО ДОБРИ КАПАЦИТЕТИ, КОИТО ЩЕ ВИ СВЪРШАТ ТАЗИ РАБОТА.

Неактивен juliang

  • Заинтригуван
  • Много Напреднал
  • *
  • Публикации: 6 904
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #199 -: Януари 05, 2015, 12:22:48 pm »
Аз имам един въпрос - има ли някъде в цялата конструкция предвидена система за връщане на енергията в акумулаторите при спиране и спускане по наклон?

Неактивен valex

  • Специалист
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 511
  • Пол: Мъж
  • изчислителна техника
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #200 -: Януари 05, 2015, 12:30:55 pm »
Chobi
Според мен по-добре е схемата да е на обикновени логики. Така ще е по-достъпна за повече хора. А алгоритъма винаги може да се сложи на някакъв процесор.
« Последна редакция: Януари 05, 2015, 12:32:35 pm от Maistora52 »

Неактивен plcsoft

  • Стабилен
  • ****
  • Публикации: 536
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #201 -: Януари 05, 2015, 01:47:20 pm »
Първо, здравейте и за много години! С пожелание за много здраве и благополучие на всички във форума.
Chobi както прецениш! Ако, го има алгоритъма програмата ще се напише! И ще я пуснем във форума. Ако е на логики сигурно ще е по-трудоемка за реализиране и изработка.

Chobi

  • Гост
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #202 -: Януари 05, 2015, 04:57:14 pm »
x_name41 - Аз не съм Ви пуснал най-новото! Това е от преди седем години и не го третирам, като нещо "главозамайващо". Просто искам да покажа на момчетата / ако сте следили правилно думите ми/ , "че дявола не е толкова черен,колкото го рисуват" Исках да покажа възможностите на малките неща!. Опазил ме БОГ да се хваля с това!!! Това дори и не съм и го патентовал!! Но както за мен ми показа пътя. така се надявам и на други да покаже.  А за това, което съм направил. за тези изминали години до сега....за тях не говоря! Тях само в определени институции можете да ги намерите! Патентите са "затворени"! Не афиширам с постигнатото!

paparosko - Тороида, който съм нарисувал съвсем случайно съответства на обявените бройко. Ами ако бяха 100 или 1000? Това не са работни чертежи! Това са принципни чертежи, за което не съм длъжен да спазвам технологични състояния, или каквотои да е там. Ако искаш да повториш устройството мога да ти изпратя чертежа на печатната платка. Още я пазя, съвсем случайно.

paparosko - Успоредно навиване значи, че двата или трите, или четирите проводника се навиват заедно, без да се надкачват един върху друг. Значи: всички проводници вървят като лентов кабел / виждал си в комповете/ и така. както са. така се навиват без да се усукват. Началата и края на намотките се определят след навиването за по-сигурно, като се пусне по една от тях ниско напрежение, а останалите измерваш. А това, което си взел за точка е един поставен "плюс" със съвсем друга цел.
« Последна редакция: Януари 05, 2015, 05:23:23 pm от atos »

Velektra

  • Гост
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #203 -: Януари 05, 2015, 05:21:11 pm »
Chobi, може ли да кажеш само за пример, ако входа е 12V/7A колко V/A се получават на изхода по тоя схема?
Или пример с V/A който ти си ползвал на практика.

Неактивен x_name41

  • Стабилен
  • ****
  • Публикации: 940
  • מוזיקה מאריכה את החיים
    • https://www.sanmina.com/
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #204 -: Януари 05, 2015, 05:29:25 pm »
и така нека споделя нещо (имащо отношение към темата), което обсъждахме преди време на нашата форумна седенка във чата със колегата Христо, слушайте внимателно г-да инженери, радиолюбители и т.н. Имаме един полипропиленов нанофараден кондензатор със стойност (примерно 220 нанофарада и 630 волта) (или кондензаторна банка от полипропилени на 220 нанофарада и 630 волта), и така нека сега заредим този кондензатор или тази банка, готово заредили сме я. Нека сега се опитаме да я разредим. Когато я разредим моментално се получава малък ток от порядъка на милиампери, а сега да вземем да я разредим ичпулсно със висока честота, този път картинката ще е друга и ще се получат големи импулсни токове от порядъка на няколко десетки ампера, и голямо импулсно напрежение. Продължавам, видно е че както и да го погледнеш при зареждане и разреждане картинката ще е една и съща и ще се консумират и отдават големи импулсни токове и напрежения заради съпротивлението на конеднзатора в момента на зареждане. Но нека поставим същия кондензатор или кондензаторна банка във трептящ кръг, картината ще се измени значително, тъй-като трептящият кръг по своята същност представлява "свръхпроводник при стайна температура", при което кондензатора не изпитва същото съпротивление както в случая с самостоятелното зареждане, това дава възможност да се снема енергията импулсно с големи импулсни токове и напрежения с импулси с нисък коефициент на запълване или с пачки импулси (модулация) с честота около 10 пъти по ниска от честотата на трептящия кръг. Този метод предоставя същите възможности които предлага г-н Чобанов, при него обаче се зареждат два отделни кондензатора свързани последователно с един импулс чрез ОЕДС и се разреждат на динамичен принцип чрез превключване на блок А и блок Б, поздрави към г-н Чобанов.


p.s. По отношение на въпроса на г-н Чобанов за схемата на управлението, на мен лично по ми допада управлението чрез логики
« Последна редакция: Януари 05, 2015, 06:01:12 pm от x_name41 »

Chobi

  • Гост
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #205 -: Януари 05, 2015, 05:35:08 pm »
elektros - г-Н ЕЛЕКТРОС! ОТГОВОРА БЕШЕ ТОЧЕН И ПРОФЕСИОНАЛЕН. Ако имате нужда от помощ с радост ще ВИ предоставя каквато си пожелаете. ОЧАКВАМ ДА МИ ГОСТУВАТЕ!

Г-н МОТОР - Уважавам честните! Съгласен съм с ВАС! За познанията. Сигурен съм, че ще ги придобиете. Изхода е един: ПИТАНЕ МУ Е МАЙКАТА И РАЗБИРА СЕ - ЧЕТЕНЕ!
   Ето защо: систематезирайте  въпросите си! Вие имате нужда от внимателно отношение, а тук възможностите са твърде малки. Пуснете ми една поща с въпросите си, а аз съвсем изчерпателно ще ВИ отговоря на всичките> Никой не се е родил научен! А и защо да не знаеш нещо повече направо от извора?

EDM electronics - Тази схема няма нищо общо с "ПЕШО"! При него е съвсем друго решението - 130 пъти коефициент на ефективност!!!!!!!!
« Последна редакция: Януари 05, 2015, 06:11:34 pm от atos »

Неактивен bobokom

  • Beginner
  • *
  • Публикации: 86
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #206 -: Януари 05, 2015, 06:36:52 pm »
Г-н Чоби, поздравления и от мен за добре свършената работа. Моля, когато започнете продажбата на ефектора да ни информирате в кой магазин се продава за да си го купиме.

Неактивен valex

  • Специалист
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 511
  • Пол: Мъж
  • изчислителна техника
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #207 -: Януари 05, 2015, 06:54:31 pm »
Chobi
Искам да те питам как се получава завишението на мощността на двигателите? И защо се налага да се зареждат отделно акумулаторите след някакъв пробег?

Chobi

  • Гост
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #208 -: Януари 05, 2015, 08:12:03 pm »
valex - По първият въпрос: Двигателите не са стандартни заводски. Те са преработени по мои проекти. Само външно приличат на тях. По вторият въпрос: Иначе се губи баланса в енергийната система - времето на заряд е по-голямо от времето за разряд.

bobokom - АКО СЪМ ЖИВ И ЗДРАВ ТАЗИ ГОДИНА ЩЕ СА НА ПАЗАРА С КОЕФИЦИЕНТ ДО ОКОЛО 3 ИЛИ 4. КЪДЕ ЩЕ СЕ ПРОДАВАТ НЕ ЗНАЯ ОЩЕ. оЧАКВАМ ДИРЕКТНИ И ИНДИРЕКТНИ "ДАНДАНИИ". КОЙ ЗНАЕ!
« Последна редакция: Януари 05, 2015, 08:18:20 pm от atos »

Неактивен valex

  • Специалист
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 511
  • Пол: Мъж
  • изчислителна техника
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #209 -: Януари 05, 2015, 08:46:42 pm »
Chobi
До колкото разбрах проблема със заряда вече си го решил. Ще споделиш ли какво е решението? Аз се сещам за втори комплект акумулатори - едните да се разреждат другите зареждат.