Автор Тема: 1939год - реплики на Ганчев, Млеченков и Макс1962  (Прочетена 334968 пъти)

Неактивен Радико

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 7 263
  • Пол: Мъж
  • Потребителя не съществува
    • http://martinov-radiko.blogspot.com/
  • Скайп: radiko1a
Re: 1939год - реплики на Ганчев, Млеченков и Макс1962
« Отговор #255 -: Февруари 16, 2015, 10:28:12 pm »
Тези "еднопътни съединители"  такъв е бендикса на всеки стартер, ги продават като малко по различен модел лагери. в магазините за лагери се продават с различна големина и номерация отговаряща на номерацията на лагерите. почти като обикновенните ролкови лагери са само сепараторите са малко различни и се получава законтряне.
http://www.rudibg.com/products.aspx?id=15
« Последна редакция: Февруари 16, 2015, 10:32:35 pm от Радико »

Неактивен макс1962

  • Активен
  • **
  • Публикации: 253
  • Пол: Мъж
Re: 1939год - реплики на Ганчев, Млеченков и Макс1962
« Отговор #256 -: Февруари 17, 2015, 07:02:01 am »
След половинчасови безуспешни опити да кача кратко клипче от вчера се отказвам. Ако някой има желание да го качи мога да го изпратя на скайп.
Радико, темата за еднопосочни съединители, подобнодействащи лагери, бендикси и подобни ми е ясна, но кой от тях и най-важното за колко време ще издържи на 50 удара в минута?
Тази нощ ми дойде и друга идея - какво ще стане, ако се монтира тежест на барабана, противоположна по посока на топуза? Поне би трябвало да работи и като маховик и да не позволява почти спирането му.
В следващите 3-4 дни няма да мога да работя по проекта. Вали и ще вали, а вече съм под открито небе, че в навеса стана тясно и ниско ;D.

Неактивен GreenHulk

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 270
  • Пол: Мъж
  • Астронавигатор
Re: 1939год - реплики на Ганчев, Млеченков и Макс1962
« Отговор #257 -: Февруари 18, 2015, 12:05:17 pm »

Неактивен Аtos

  • Global Moderator
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 4 290
  • Мисля, следователно...мисля!
Re: 1939год - реплики на Ганчев, Млеченков и Макс1962
« Отговор #258 -: Февруари 18, 2015, 04:29:00 pm »
Макс, това с какъв двигател го въртиш-не си снимал?
А за нормализиране на движението долу има разни начини...това е един от тях, трябват изчисления, разбира се:

Неактивен Vector

  • Стабилен
  • ****
  • Публикации: 559
Re: 1939год - реплики на Ганчев, Млеченков и Макс1962
« Отговор #259 -: Февруари 18, 2015, 05:00:18 pm »
Ами то се вижда как в един момент се засилва повечеко и самия мотор го спъва- требе някъв контрол на двигателя ..Да се изключва
« Последна редакция: Февруари 18, 2015, 05:11:57 pm от Vector »

Неактивен Радико

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 7 263
  • Пол: Мъж
  • Потребителя не съществува
    • http://martinov-radiko.blogspot.com/
  • Скайп: radiko1a
Re: 1939год - реплики на Ганчев, Млеченков и Макс1962
« Отговор #260 -: Февруари 18, 2015, 05:16:14 pm »
Необходим е регулатор на оборотите с обратна връзка според нивото на издигане на тежестта като се издигне повече да намалява оборотите като отиде по надолу да ги увеличава.

Неактивен макс1962

  • Активен
  • **
  • Публикации: 253
  • Пол: Мъж
Re: 1939год - реплики на Ганчев, Млеченков и Макс1962
« Отговор #261 -: Февруари 18, 2015, 07:56:29 pm »
Очаквах : " Това установка за изстрелване на междуконтинентални балистични ракети ли е ?" ;D
Двигателчето е временно, само за проба, 280 вата на бавните.
Vektor, ремъчето е от пералнята, буксува лесно и няма как да спъва движението. Освен това какъв ел мотор може да спре цялата тая засилена железария и то за 1 секунда?
Атос, това го схващам като за обтягане на ремък. Не се сещам как ще поддържа и "уеднаквява" обороти.
Радико, какъв ще е тоя регулатор, дето на всеки 2 секунди трябва да реагира, че и да засили или намали??? То просто няма време.

Активен ppipilica

  • Сериозно Активен
  • ***
  • Публикации: 417
  • говори на жаргон и пише на "старобългарски"
Re: 1939год - реплики на Ганчев, Млеченков и Макс1962
« Отговор #262 -: Февруари 18, 2015, 08:01:28 pm »
Май е много високо топуза, според мен трябва да го завариш веднага след карето.

Неактивен pathfinder

  • Наблюдаващ
  • Публикации: 30
Re: 1939год - реплики на Ганчев, Млеченков и Макс1962
« Отговор #263 -: Февруари 18, 2015, 08:02:24 pm »
Макс,
 Според мен проблема идва от изпълнението на самата конструкция. При теб връзката лостова система задвижващ ел. двигател - кардан - рамо с тежест е твърда. На всички показани конструкции в нета връзката между кардана/ така е изпълнението при теб/ и рамото с тежестта е свободна/ лагер или втулка/, но не и твърда връзка. За това се получава това "лашкане", както ти се изразяваш. Двигателя ускорява тежестта. В следващия момент тя избързва и двигателя изостава, като я кара да забави хода си и тя противодейства на двигателя и това пак се повтаря. Тънкия момент е, че не трябва да възпрепятстваме работния ход на тежестта/ когато пада /. В този момент тежестта избързва и достигайки долната точка забавя своя ход и двигателя я настига и пак я подкарва за ново издигане т. е. лостовата система на двигателя не трябва да я завърта, а само да я издигне от долно положение в горно и да я остави да падне на долу и извърши своя работен ход.

Неактивен pathfinder

  • Наблюдаващ
  • Публикации: 30
Re: 1939год - реплики на Ганчев, Млеченков и Макс1962
« Отговор #264 -: Февруари 18, 2015, 08:07:44 pm »
Виж за какво става въпрос.https://www.youtube.com/watch?v=gTWwp5qUY3U  Тежестта на кръглата част се движи свободно спрямо жълтата лостова система. Когато горе спира въртеливото движение с ръка, то долната част с тежестта продължава да се върти.

Неактивен Радико

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 7 263
  • Пол: Мъж
  • Потребителя не съществува
    • http://martinov-radiko.blogspot.com/
  • Скайп: radiko1a
Re: 1939год - реплики на Ганчев, Млеченков и Макс1962
« Отговор #265 -: Февруари 18, 2015, 08:36:39 pm »
Цитат
Радико, какъв ще е тоя регулатор, дето на всеки 2 секунди трябва да реагира, че и да засили или намали??? То просто няма време.
Не подценявай възможностите на електрониката. Във бившият металургичен комбинат "Кремиковци във цех П.Г.В. имаше двигатели с мощност от 1 MW "Мегавата" които не сами се регулираха но спираха и потегляха в обратна посока за невъзможните 0.2  секунди това ставаше заедно с 20 тона метал който си сменяше посоката на движение за това време. Та едно двигателче от 0,3 киловата няма да се изрегулира. Несериозно е.

Неактивен макс1962

  • Активен
  • **
  • Публикации: 253
  • Пол: Мъж
Re: 1939год - реплики на Ганчев, Млеченков и Макс1962
« Отговор #266 -: Февруари 18, 2015, 09:29:38 pm »
pathfinder, не е твърда връзката. между хоризонталното рамо, което идва от мотора и кардана има голям лагер. карданът може да се върти около собствената си ос без да се върти рамото горе.

Неактивен pathfinder

  • Наблюдаващ
  • Публикации: 30
Re: 1939год - реплики на Ганчев, Млеченков и Макс1962
« Отговор #267 -: Февруари 18, 2015, 11:11:58 pm »
Да Макс, извинявай! Сега при по-задълбочения преглед го видях. При хоризонталната връзка на двигателя с кардана. Ще излезеш прав, че оборотите са недостатъчни и системата е инерционна. Тежестта и кардана се движат с еднаква скорост,  а би трябвало горната ролка в горния край на кардана да изпреварва леко тежестта, за да се получи леко повдигане на тежестта. От там слизайки в долна точка тежестта ще настигне горната ролка и така отново пак ще се повтори цикъла. Увеличавайки оборотите ще дойде момент в който тежестта няма да настига ролката и тогава системата ще получи забавяне и тласъци, които ти си ги установил с импровизираното натоварване.
 Относно рамото с тежестта, не искам да повлиявам на концепцията ти, но и аз като ppipilica съм на мнение, че трябва да е по-надолу. Вярно е, че ще кажеш, че правия ъгъл не ти позволява, но колкото по-късо е разстоянието от рамото до ролката горе, толкова по-голям въртящ момент се изисква от електромотора.
 Имам едно предложение. Ако можеш намали тежестта от 15 /както е сега/ на 5кг. Дори и само на тежестта на рамото да е. Би трябвало да има резултат. Това само като експеримент. По-малкото тегло ще доведе до забавяне на времето за слизане на тежестта от горна до долна точка. Надявам се да имаш регулатор на оборотите за експеримента. Желая ти успех!

Неактивен макс1962

  • Активен
  • **
  • Публикации: 253
  • Пол: Мъж
Re: 1939год - реплики на Ганчев, Млеченков и Макс1962
« Отговор #268 -: Февруари 19, 2015, 06:06:44 am »
До няколко дни ще пристигне истинският мотор с любезното съдействие на колегата vsl, в събота тръгва за насам от БГ регулаторът на обороти от пост 244 на ida_has и......филмът продължава ;D.
Въпросът за рамото го дискутирахме някъде назад. Гони се възможно най-дълго рамо и най-голяма тежест. Рамото е най-дълго, когато ъгълът спрямо кардана е 90 градуса и сочи към ъглите. Ако променя това и искам да запазя същият въртящ момент, трябва да увелича значително тежестта. Не виждам смисъл и логика в това.
Надявам се, че адекватните обороти ще решат поне донякъде това импулсивно въртене, а дотогава ще "позагладя релсовия път", та да не трака толкова.

Неактивен Аtos

  • Global Moderator
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 4 290
  • Мисля, следователно...мисля!
Re: 1939год - реплики на Ганчев, Млеченков и Макс1962
« Отговор #269 -: Февруари 19, 2015, 09:42:31 am »
Атос, това го схващам като за обтягане на ремък. Не се сещам как ще поддържа и "уеднаквява" обороти.

А не забелязваш ли, че шайбите са елипсовидни?

« Последна редакция: Февруари 19, 2015, 09:47:29 am от atos »