Макс, същия е основният принцип тук, само че въртенето на основния вал се стимулира чрез клатене, не чрез директно завъртане.
Добавена е втора тежест, за да компенсира отчасти биенето поради голямата ексцентричност и за увеличаване на баластната маса. Единственото, което ми е мътно е радиалният луфт между тежестите...като идея ми е почти ясно, но като изпълнение...?
Ъгъл от 30-40 градуса е огромен и няма да ти трябва чак такова отклонение на централния вал!При ъгъл около над 15 градуса ще трябва огромна сила отгоре за поддържане на въртенето, защото се изместват векторите яко!
Обяснявам го така - ако имаш 300-400 кг. греда вертикално изправена, ще ти трябва малко усилие да я държиш изправена с ръце, дори ако е наклонена на 5-6 градуса.
Ако я "изпуснеш" да се наклони под по-голям ъгъл вече-няма удържане и може да те смаже!
" Гравитацията идва от постоянната промяна на ъгъла на кардана" - тя си е постоянна, само че сменяйки ъгъла на оста, просто я насочваш да действа в различна посока.
Посоката на гравитационното действие не се променя спрямо Земята, а спрямо установката, в това е целият принцип. Но това ти е ясно, отдавам го на неточно изразяване:)
Колкото до електромотора горе - точно той определя оборотите, затова трябва да се намерят оптималните обороти за най-голям ефект и да се фиксира ел.мотора на тях.
Трябва да се предвиди и компенсация за енергията, подавана в мотора при натоварване на осн. вал от консуматор! Тук ще трябва някакъв контролер за поддържане на постоянните обороти, подобно на автоматичните системи в автомобил на празен ход-като включиш фарове или чистачки, автоматично се подава по-висока мощност, за да компенсира пада на обороти.
Нека колегите, занимаващи се с електроника да се изкажат за варианти.
Както са го направили тези пичове няма да стане. При сериозна тежест и обороти ще се счупи отгоре всичко от центробежната сила.
Защо баластът да трябва да е долу? На 80-100 см над карето на кардана ми изглежда най-добре. Ако е по-долу се губи " полезен работен ход" и силно ограничава ъгъла, до който е възможно да се наклони валът. А ако е по-високо може да се наклони до около 30-40 градуса. Което би трябвало да е достатъчно.
Тук грешиш малко! При сериозни обороти, просто ще се "стопи" гравитационната компонента и излизаш от принципа-няма да работи, споменах ти го по-горе, не си го забелязал!
Баластът трябва да е възможно най-долу, за да се ползва по-голямо рамо на лоста (лост от втори род) и по-малко усилие за задвижването.