atos, движението нагоре-надолу от дясната страна на лоста трябва да е в рамките на няколко милиметра и поради тази причина смятам, че мотовилковият механизъм няма да се справи със задачата, защото трябва да е много малък и тънък /няма да издържи на натоварването/. Знам, че големината на хода се наглася по този начин, но дали ще е удачно да се използва мотовилков механизъм при движение, което е в рамките на няколко милиметра. Тогава с каква големина би бил центъра, на който се закрепва маховика? И от там нататък да се смята закрепването на мотовилката за колелото.
А целта ми е когато от лявата страна тежестта се развърти до определени обороти, от дясната страна да се включи оползотворяването на изработената енергия, НО две са условията, които трябва да се спазят:
1. движението трябва да е в рамките на няколко милиметра нагоре-надолу
2. движението на лоста от дясната страна в посока нагоре-надолу да е строго ограничено /да е в определени граници/, защото иначе ще се получи дебаланс /поне аз имам усещането, че така ще се получи/. Но ограничителя трябва да е или пружини, или нещо друго, но меко, защото ако лоста отдясно се удря в ограничителите отгоре и отдолу, това също би довело до дебаланс отляво /пак по моето мнение/.
Затова си мислех да го направя със зъбни колела и еднопосочни съединители, но също така искам да чуя и вашите мнения.
Надявам се вече да е по-ясно за какво иде реч.
ПП: Да, когато има твърди връзки оборотите не влияят на отклонението, но въпроса е как би се държала една такава система, ако от дясната страна няма твърди връзки, а е свободно движението? Тогава какво би било отклонението при ниски обороти и какво би било при високи? Дали ще има разлика в отклонението?
Може ли някой да симулира този процес /с и без твърди връзки от дясната страна/?