В последно време се занимавам с анализ и търся отговор на въпроса,какво в същност представляват двете кули построени от Тесла, като електрически у-ва. Оказва се,че те са еднотипни и имат разлика в компановката на използваното оборудване и втората е 4 пъти с по- голяма мощност. Кулата в К. Спрингс дава 25,6МV и ток 2500А, а тази в Лонг Айлъд 102,8МV и ток 10000А. И двете кули генерират стоящи вълни, чрез използване на 16бр, елек трически системи, разпределени по 8бр за атмосферно и 8бр за земно електромагнитно излъчване с висока честота.Проведените експерименти с тях от Тесла, показаха възможност
за безкабелно предаване на високочестотна ел.енергия на значителни разстояния, както в атмосферата така и под земната повърхност. По своята електрическа принадлежност те са генератори за напрежение и ток, използващи процес с изключително висока ефективност. Например:започват от 50кV първата и достига (общо) 25,6МV и от 200кV втората (общо) 102,4MV. Същия принцип на реализация Н.Тесла е използвал и при ел.автомобила но на
102400 пъти по малка мощност,запазвайки схематичната подредба на участващите ел.у-ва. Отначало исках да разбера можели с асихронен ел.д от 80к.с да се постигне скорост от 150км/час. Нямах никакви тех.дани за използвания сериен автомобил с ДВГ.
За ел.д се казваше, че е двуфазен с 1800об/мин. Допуснах че USA зах.ел.стандарт през
1931г е 380-400V и f^60Hz м/у фазите за промишлена експлоатация. 80к.с Х 736W^58,8kW ,a тока през статора е около 130-150А.150км/час^150000м/час^41,66..м/сек.Допуснах, че
гумите на колата са18"Х25.4мм^457,2мм в диаметър или С^пХd^1435,6мм^1.435м. Сега
кото разделим 41,66м/сек на1,435м ще получим колко оборота трябва да направи гумата в секунда за да покрие това разстояние т.е 41.66/1,435^29,03об/сек. Ел.двигателя при
мах.мощност достига 1800/60сек^30об/сек,следователно Н.Тесла е постигнал 150км/час.