Автор Тема: ОПРОСТЕН РОТОВЕРТЕР  (Прочетена 236257 пъти)

Неактивен dmitarp

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 294
  • Пол: Мъж
Re: ОПРОСТЕН РОТОВЕРТЕР
« Отговор #165 -: Август 28, 2015, 05:50:52 pm »
Обясни ми само от къде ще дойде енергията. Щом твърдиш, че ще има плюс трябва имаш обяснение от къде идва тази екстра енергия

Неактивен kd_dinev

  • Стабилен
  • ****
  • Публикации: 810
Re: ОПРОСТЕН РОТОВЕРТЕР
« Отговор #166 -: Август 28, 2015, 06:20:13 pm »
А иначе и малко теория може да ни дойде добре.Можем да разглеждаме включения към захранването на празен ход сериен двигател и по специално ротора му като система извършваща въртеливо движение с ускорение.Известно е,че в такива системи възникват/за ужас на колегата dmitarp/центробежни сили,които растат заедно с нарастването на ъгловата скорост.Като сили те действат заедно с електромагнитните сили в машината и придават допълнително ускорение на нейния ротор.Това обяснява привидния парадокс с непрекъснато намаляващия по големина ток ползван от захранването и в същото време увеличаващите се скорост и енергия на въртящите се части на машината.Благодарение действието на центробежните сили идва и енергията в плюс,която бихме могли да извлечем от системата.   

Неактивен kd_dinev

  • Стабилен
  • ****
  • Публикации: 810
Re: ОПРОСТЕН РОТОВЕРТЕР
« Отговор #167 -: Август 28, 2015, 06:34:32 pm »
Ще го направя,Dedo pop,не се притеснявай,казах че търся подходящи хора,с които да работя,ако не ги намеря тук ще ги потърся другаде,ако не става заради идеята,ще търся други начини и те така те!Ама тебе какво те притеснява не мога да разбера?

Неактивен juliang

  • Заинтригуван
  • Много Напреднал
  • *
  • Публикации: 7 058
Re: ОПРОСТЕН РОТОВЕРТЕР
« Отговор #168 -: Август 28, 2015, 06:35:00 pm »
Центробежните сили не придават ускорение на въртящия се обект.

Неактивен kd_dinev

  • Стабилен
  • ****
  • Публикации: 810
Re: ОПРОСТЕН РОТОВЕРТЕР
« Отговор #169 -: Август 28, 2015, 06:42:29 pm »
Силата по дефиниция придава ускорение.

Неактивен juliang

  • Заинтригуван
  • Много Напреднал
  • *
  • Публикации: 7 058
Re: ОПРОСТЕН РОТОВЕРТЕР
« Отговор #170 -: Август 28, 2015, 06:58:46 pm »
Почни да прилагаш сила към стената и свирни като я ускориш. Центробежната сила е радиална, а на теб ти трябва тангенциална.

Неактивен dmitarp

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 294
  • Пол: Мъж
Re: ОПРОСТЕН РОТОВЕРТЕР
« Отговор #171 -: Август 28, 2015, 06:59:20 pm »
Центробежните сили не придават ускорение на въртящия се обект.

Точно за това казвам, че центробежните сили са фиктивни. Те не съществуват в инерциални отправни системи.

Неактивен Dedo pop

  • Активен
  • **
  • Публикации: 299
Re: ОПРОСТЕН РОТОВЕРТЕР
« Отговор #172 -: Август 28, 2015, 07:22:22 pm »
   Съжалявам  но си много далече от истината.Тока намалява защото времето за съприкосновение на колектора и четките намалява.
   Центробежните сили са следствие на въртеливото движение а не причина за него.Бъркаш причината и следствието.
    До кога ще се ускорява двигателя според тебе? Според мен ще ускорява докато намери една равновесна точка, при която тока е достатъчен за преодоляване на вътрешните загуби в него.С увеличаване на оборотите тока става недостатъчен и двигателя забавя оборотите си до тези на равновесната точка.Предлагам ти следния експеримент на ниво 8 клас. Свържи един двигател /какъвто имаш/ така че да му измерваш тока. Включи го и наблюдавай какво показва. Тока ще тръгне от някаква голяма стойност и ще започне да намалява и ще достигне едно постоянно ниско ниво. И сега се вгледай в показанията  заковани ли са на една цифра или имаш промени в него колкото и малки да са те.
       Ако имаш оборотомер ще видиш че и показанията му плуват.
        Разположението на тая равновесна точка спрямо номиналните обороти и макс. допустимата с оглед на коефициента  на сигурност определят дали двигателя ще се разруши или не.

Неактивен kd_dinev

  • Стабилен
  • ****
  • Публикации: 810
Re: ОПРОСТЕН РОТОВЕРТЕР
« Отговор #173 -: Август 28, 2015, 07:44:04 pm »
Колеги,казах какъв експеримент имам впредвид,ако някой го осъществи ще се радвам да сподели резултатите с нас,каквито и да са те!Аз лично смятам да поработя заедно с madsatbg и burgas61 по практическата му реализация.Ако някой от вас желае да се включи или да помогне с каквото и да било е ДОБРЕ ДОШЪЛ!!!

Неактивен Ksurnev

  • Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 541
  • Пол: Мъж
  • Ужасно саркастичен
Re: ОПРОСТЕН РОТОВЕРТЕР
« Отговор #174 -: Август 28, 2015, 09:04:00 pm »
Електромотора за който ви говорих е стартер от товарна Шкода. Като ви трябват характеристики си ги потърсете. Този мотор когато се развърти на празен ход, като се изключи и се даде накъсо работата става дебела. може да стопи  моста, с който е закъсен.Пусковия му ток е над 400А и спада на около 30А при максимални обороти на 24в.  Внимавайте с големите мотори, опасни са за такива експерименти.

Момци, това сме го правили преди 31години и няма как да са останали документирани неща. Писахме на тетрадки и смятахме с линийки.
Отгоре на всичко двамата ми приятели с които правихме това вече не са между живите

Бог да ги прости!

Дерзайте, като искате. Както казах, това вече съм го играл.
« Последна редакция: Август 28, 2015, 10:37:19 pm от atos »

Неактивен kd_dinev

  • Стабилен
  • ****
  • Публикации: 810
Re: ОПРОСТЕН РОТОВЕРТЕР
« Отговор #175 -: Август 29, 2015, 04:50:12 pm »
Какво викаш Юлиане-радиална била?Защо не изгледаш няколко клипа с чукохвъргачи,ама гледай много внимателно в какво положение се намира тялото им,когато пускат чука и дали той не отлита точно по тангентата на окръжността,която описва?Колега Ksurnev съжалявам за приятелите ти.Бог да ги прости!Би ли споделил малко информация-кое ви наведе на идеята да правите тези опити,не си ли спомняш поне типа на двигателя,казваш големи загуби-не разбрахте ли откъде се появяват?

Неактивен Ksurnev

  • Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 541
  • Пол: Мъж
  • Ужасно саркастичен
Re: ОПРОСТЕН РОТОВЕРТЕР
« Отговор #176 -: Август 29, 2015, 05:48:22 pm »
Това е единия мотор, за който писах. Втулките бяха замемени с иглени лагери, премахнат шалтер за включването. Мотора е сериен 4 полюсен 24в.
Опитите ги правихма поради същата причина, заради която ги правиш и ти. Енергията за доразвъртане е по-малка от енергията за развъртане.
Ако правиш опити, моторите трябва да са с търкалящи лагери,загубите с втулки са много големи.

Може би ще намеря 220 волтовия, ако го открия по чарколиите ще го снимам и покажа.
Поздрави от Смолян
« Последна редакция: Август 29, 2015, 08:17:45 pm от RUS »

Неактивен kd_dinev

  • Стабилен
  • ****
  • Публикации: 810
Re: ОПРОСТЕН РОТОВЕРТЕР
« Отговор #177 -: Август 29, 2015, 06:49:32 pm »
Благодаря ти за отговора.Да те питам и още нещо-като правихте замерванията потребяваната енергия я отчитахте от пускането на двигателя до крайната скорост на развъртане?Защото сам каза,че има много голям пусков ток.Моята идея е ако можем да го развъртаме циклично между 5000 и 10000+оборота и в тези граници да отнемаме кинетичната енергия на ротора.Не мислиш ли,че така ще е по ефективно?

Неактивен Ksurnev

  • Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 541
  • Пол: Мъж
  • Ужасно саркастичен
Re: ОПРОСТЕН РОТОВЕРТЕР
« Отговор #178 -: Август 29, 2015, 07:09:43 pm »
Точно това бяха експериментите, развъртане от... до, прехвърляне на мотора към реостата, същевременно мерене на ток, напрежение и разлика в температурата на реостата (електролита).
Разликата беше над 25%, но не можеше да се измери загубата от разлагането на електролита NaHl.

Неактивен kd_dinev

  • Стабилен
  • ****
  • Публикации: 810
Re: ОПРОСТЕН РОТОВЕРТЕР
« Отговор #179 -: Август 29, 2015, 07:48:30 pm »
Не направихте ли сравнение,между кинетичната енергия,която би следвало да отдава ротора на теория между двете скорости,защото е можело да имате топлинни загуби и в стените на съда?