през далечната 1903г на 17 декември, братята Райт извършват първия в историята на човечеството контролиран полет с моторен летателен апарат по тежък от камъка, с това те поставят началото на авиацията. Благодарение на създадения от тях въздухоплавателен летателен апарат и последващото му усъвършенстване с течение на времето стигаме до днешното разнообразие от самолети, за гражданско, военно, развлекателно и друго специално назначение. Нека сега се върнем за кратко още по назад във времето и видим кой е "мотора" така да се каже, или кое е подтикнало човечеството към изобретяването на този широко разпространен уред който днес ние познаваме като самолет. И така стигаме до 15 век, когато мечтата на Леонардо да Винчи била да полети като птиците, и затова именно той построява първото подобие на самолет т.нар. "махолет" взаимстван по дизайн именно от птиците, разбира се би било глупаво ако си мислим че единственно той е имал подобни мечти. Минава време и постепенно мечтите се превръщат в реалност, като дават огромен тласък на човечеството към нови върхове и хоризонти. Днес в 21 век човечеството още ползва тези летателни апарати вдъхновени от птиците, и тук идва следващия резонен въпрос, защо?, защо именно хората избраха птиците?, при условие че имаме такова богато биоразнообразие от летящи твари около нас. Питам и отговор не искам, може би човечеството е избрало птиците защото са по едри и по лесно се забелязват?, мога само да гадая. Така или иначе човечеството не може да стои и тъпче на едно място само със самолетите а трябва да се развива и да търси алтернативи, тъй-като постепенно самолета необратимо изживява времето си, ако го съотнесем към темпа на развитието на съвременните технологии. Ще се стигне до момент в който на човечеството ще му е необходим нов и принципно различен летателен апарат от познатите ни самолети. Идеята за този принципно нов и различен летателен апарат е създадена от природо естествоизпитателя Виктор Степанович Гребенников на базата на бръмбара. Взаимствайки от бръмбара той създава своя научен труд за ефекта на кухинните структури и така построява своята летяща платформа (т.нар. антигравитатор) без никакви крила, задвижвана чрез електричество посредством обикновен оловен акумулатор и малко електроника. Известен факт е че от гледна точка на аеродинамиката бръмбърът не би трябвало да лети, именно до този извод са стигнали учените анализирайки и съпоставяйки аеродинамичните показатели на бръмбара. Изследвайки надкрилките на бръбмара обаче, Виктор Степанович Гребенников открил че те всъщност са специално структурирани и изпълняват определена функция, всъщност сами по себе си надкрилките на бръмбара са структурирани като микро асиметрично кондензаторна матрица, която чрез крилцата на бръмбара се възбужда със статично електричество, и така по този начин той се вдига във въздуха и полита на електрогравитационен принцип, а не на аеродинамичен принцип. Електрогравитационния принцип взаимстван от бръмбара определено би дал нов технологичен тласък на човечеството към новата генерация въздухоплавателни а защо не и космически апарати, тъй-като е установено че всъщност този принцип се проявава еднакво добре и във вакуум (не пълен разбира се, тъй-като такъв по принцип не съществува). И така тръгнахме от птиците (миналото) и стигаме накрая до бръмбара (бъдещето)...