А на безплатен ток ударихте ли калема ААААА.......и със кондери не АКИТА
Благодаря за поправката. Наистина съм забравил да калкулирам цената на електроенергията. А тя е както следва:
2000 цикъла по 30kWh — 60MWh.
Ако зареждаме само на дневна тарифа — 13290лв. Остатъкът от около 9000лв от по-рано не стига да го покрие. В този случай сме на загуба.
Ако зареждаме само през нощта — 7356,24. Сега вече остават по-малко от 2000лв.
Средно погледнато, по-скоро е на загуба цялата работа, освен ако не се разчита на по-дълъг живот на батерията или на това да се закупуват батерии без да се плаща ДДС (тук нямам никакъв опит, хората с фирми могат да кажат дали в случай на внос може да се избегне или се възстановява само за закупени от ЕС стоки).
А на твърдението, че батериите се надуват и е необходима замяната им, ще отговоря така:
При автомобилите с ДВГ, двигателите се повреждат често и се налага смяната им. Един нов турбокомпресор е около 1500лв. Глава на двигател — около 3000лв. Бутала, сегменти, колянов вал, лагери, помпи. Бензиновата помпа е по-евтина, но нафтовата е между 2000 и 5000лв. Инжекторите на common-rail дизелите са също над 1000лв ако са 4, за повече — повече. Но когато си купувате автомобил, не разчитате, че всичко в него ще се повреди. При батериите работата е същата. Фабричните дефекти са под процент. А дефектите в следствие на злоупотреба са предотвратими, колкото и прегряването на бензиновия двигател заради немарливост по отношение на температурата му и нивото на охладителната течност.
Но дали си заслужава автомобилния трафик да е от автомобили, които не изхвърлят вещества, чиято употреба (чрез вдишване) рано или късно води до различни заболявания, но най-често ракови, ще оставя да вас да прецените. И ако себе си сте прежалили, може да се сетите и за децата си.