Мишо, ами нали точно защото не знае как, пита човекът?
ORZ, един алтернатор от стара Лада или Москвич може да си купиш за 20 лева от скрап моргите!
Те са ПРОИЗВЕДЕНИ за генератори!
Смяташ ли, че четките му струват 200-600 лева?
Отделно - сега има такива графитни смазки (в "Практикер", примерно), че износването не е проблем!
Ти направи генератора първо и да работи, а после му мисли за дълговечност
Мишо ти каза - ток и напрежение са обратно пропорционални, ти получи дадена мощност, а схеми за преобразуване - бол...
Не се занимавай с непроверени експерименти със съмнителен изход (освен ако нямаш излишни време, нерви и пари, разбира се).
Да, алтернаторът е ПРОЕКТИРАН да захранва цялата ел. система на автомобила ЕДНОВРЕМЕННО зареждайки акумулатор 50-60-80 амперчаса, за което е неминуемо нужно да е с мощност поне 100 ампера, но...забележи - тези 100 ампера са на 13,5-14 волта напрежение!
Ако ги вдигнеш 10 пъти (на 140 волта), можеш да ползваш не повече от 10 ампера, примерно...и т.н.
П.П.амперите не се "произвеждат", те се консумират...как да ти го обясня по-разбираемо...при един електрожен имаме от 3 до 6 волта приблизително, но амперите, които консумира волтовата дъга са от няколко стотин, до + безкрайност (при чисто късо съединение, теоретично, разбира се).
А на колко ампера би издържало някое устройство, зависи от дебелината на проводниците (намотки, колектори и т.н.), понеже при много ампери те се "пържат"