kd_dinev, за да има постоянно ускорение трябва да има постоянно въздушно съпротивление, него избираме защото то поглъща най много енергия. С увеличаване на скоростта времето за което частиците на въздуха трябва да се отместят намалява и то се увеличава като консуматор на енергия, затова и разхода и се повишава за изминаване на едно и също растояние. Как да изминем най голямо растояние с най малък енергоразход - като се движим с ниска скорост или премахнем въздуха е отговора. А по лесното е да намалим въздушното съпротивление, то е произведение на коефициента на въздушно съпротивление по челната площ, тези две ако ги намалим ще се спести енергия. Иначе и тук имаме феномена - прилагаме една и съща сила и получаваме различна работа, ако не знаем че когато частиците се отместват бързо поглъщат повече енергия..как ? - загряват, енергията не се губи и създава на това ниво от класическата физика. Същите неща ги има и при CVT трансмисията с ремък и затова ефекта е 10% грубо отчетен. Един човек който доказано не може да произведе повече е 60 незначителни вата, развива скорост с велосипед 60 км.ч да приемем, той е много по добро задвижване от всички други които познаваме в техниката. Ето това нещо как става ? Търсенето е на задвижване, което се адаптира спрямо товара много по ефективно и включва и двигател и трансмисия. Изглежда връзката между сила и енергия не е точно като в класическата физика.