Ами нормално е да спре за под пет метра, защото зависимоста на спирачния път от скоростта на автомобила е квадратична, а не линейна. Или иначе казано два пъти по висока скорост, четири пъти по дълъг спирачен път.
При движение на автомобила с постоянно ускорение скоростта се увеличава линейно във времето, но изминатия линеен път расте квадратично.Когато автомобила се движи с постоянно ускорение и силата, упражнявана от двигателните колела F се разпределя върху всеки метър от изминатия път, това означава, че CVT трансмисията ще намалява нейната големина на метър изминат път, но сумарно ще я запазва постоянна във времето.
---
3. Разпределение на силата спрямо пътя:
Тъй като силата е постоянна, а пътят нараства квадратично във времето, това означава, че силата, разпределена на всеки метър от изминатия път, намалява.
Физически това може да се разбере чрез работата, извършена от силата:
W = F . s