Автор Тема: Сила и енергия-има ли неизяснени казуси?  (Прочетена 743939 пъти)

Неактивен kd_dinev

  • Стабилен
  • ****
  • Публикации: 806
Re: Сила и енергия-има ли неизяснени казуси?
« Отговор #405 -: Февруари 10, 2019, 06:50:44 pm »
Да Юлиане ОЕДС сваля консумацията,но сваля и въртящият момент и имаш ли ОЕДС имаш ефект на Ленц и невъзвратими загуби това са фактите!

Неактивен Аtos

  • Global Moderator
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 4 290
  • Мисля, следователно...мисля!
Re: Сила и енергия-има ли неизяснени казуси?
« Отговор #406 -: Февруари 10, 2019, 06:53:38 pm »
Да де, но в какво се изразяват тези загуби, пак питам, като не е в топлина?

Неактивен kd_dinev

  • Стабилен
  • ****
  • Публикации: 806
Re: Сила и енергия-има ли неизяснени казуси?
« Отговор #407 -: Февруари 10, 2019, 07:00:25 pm »
В това,че за да прекараш ток с определена големина през намотките при наличието на ОЕДС в тях ти трябва да повишиш напрежението на токоизточника т,е, вместо източник с един волт напрежение ползваш такъв с 100 волта примерно,а получаваш един и същ въртящ момент.Сам смятай ако примерно тока е 100 ампера колко е разликата...

Неактивен juliang

  • Заинтригуван
  • Много Напреднал
  • *
  • Публикации: 7 024
Re: Сила и енергия-има ли неизяснени казуси?
« Отговор #408 -: Февруари 10, 2019, 07:33:34 pm »
Да Юлиане ОЕДС сваля консумацията,но сваля и въртящият момент и имаш ли ОЕДС имаш ефект на Ленц и невъзвратими загуби това са фактите!
Извинявай за лаишкия въпрос ... как ще измериш въртящия момент без да натовариш един двигател?
Имаш ел.двигател който се върти с 3000 об/мин. Ако нямаш товар, той ще стигне тия 3 000 об/мин и ще консумира само енергия да преодолява триенето и загряването си. А това ще стане именно защото ОЕДС ще "влиза в точния момент" и ще се съпротивлява на захранващия ток. Ако натовариш двигателя, момента в който максималната ОЕДС ще се генерира ще се разминава с момента в който захранващия ток е максимален. Двигателя грубо казано "ще приплъзне" спрямо фазите на захранването. По този начин тока който преминава през него ще среща по-малко съпротивление и консумацията му ще се качи. Разтовариш ли го - захранването и ОЕДС почват да "влизат в синхрон" и консумацията му намалява.

Неактивен Радико

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 7 263
  • Пол: Мъж
  • Потребителя не съществува
    • http://martinov-radiko.blogspot.com/
  • Скайп: radiko1a
Re: Сила и енергия-има ли неизяснени казуси?
« Отговор #409 -: Февруари 10, 2019, 07:39:57 pm »
Динев, атос.
Спора е напълно излишен. В изявлението на Юлиян няма една погрешна дума. Отгоре на всичко това е елементарен лесно повторим експеримент. Няма значение дали флуида е вода или въздух няма значение дали двигателя е четков или асинхронен. Принципа е един и резултата винаги е идентичен. Нужен ви е мултицет мерещ променлив ток поне до 10 ампера прахосмукачка и три жички по една две педи дълги. И накрая след експеримента надявам се Динвв ще стигне до правилния извод, че енергията отишла за преодоляване на ОЕДС това е полезната енергия останалото са загубите.

Неактивен kd_dinev

  • Стабилен
  • ****
  • Публикации: 806
Re: Сила и енергия-има ли неизяснени казуси?
« Отговор #410 -: Февруари 10, 2019, 07:55:34 pm »
Юлиане и ти извинавай за лаишкия въпрос-но за какъв двигател говориш правотоков или променливотоков?Щото в правотоковите не съм чувал за фазово отместване ама знае ли човек може пък и да има...А при правотоковият като стигне 3000 оборота с товар пак ще консумира ток само да преодолее триенето и загряването нали?Щото товара ще се движи по инерция!Просто няма да има ускорение -напреженията ще са уравновесили! Понякога ставаш смешен с глупавото си упорство,просто приеми,че не си ти този,който знае всичко и че и за самото отрицание си трябват доста знания...

Неактивен Радико

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 7 263
  • Пол: Мъж
  • Потребителя не съществува
    • http://martinov-radiko.blogspot.com/
  • Скайп: radiko1a
Re: Сила и енергия-има ли неизяснени казуси?
« Отговор #411 -: Февруари 10, 2019, 08:05:44 pm »
Значи Юлиян се задълба в обяснения с асинхронни двигатели защото там има познания в подробностите, но както споменах по горе принципа е валиден при всички двигатели и съответно резултата е също идентичен при всички двигатели. Сега подозирам, че обясних нещата с ОЕДС малко неясно и може да бъда разбран погрешно. Така, че ако искате да обясня по обстойно и с примерни изчисления.

Неактивен kd_dinev

  • Стабилен
  • ****
  • Публикации: 806
Re: Сила и енергия-има ли неизяснени казуси?
« Отговор #412 -: Февруари 10, 2019, 08:10:25 pm »
Ми не Радико все ми е едно за твоят експеримент,отделих му някакво време колкото да не се обидиш,макар че честно казано ми е все едно,но все пак съм възпитан човек.Това пък е твоят коронен номер в този форум-когато не можеш да обясниш нещо пускаш някаква друга лакардия та белким да блеснеш нещо.Тук има конкретен пример,конкретен въпрос,от предишните ти постове разбирам,че дори не си ги прочел?!?Ако имаш някакво мнение КОНКРЕТНО по повдигнатия въпрос-а той е защо когато въжето се скъса без двигателят да е помръднал и с градус във въжето има натрупана енергия и скоростта му би могла да стигне скоростта на звука?Отговори ако можеш...

Неактивен kd_dinev

  • Стабилен
  • ****
  • Публикации: 806
Re: Сила и енергия-има ли неизяснени казуси?
« Отговор #413 -: Февруари 10, 2019, 08:25:52 pm »
Ако принципите са еднакви защо асинхроните двигатели ползват кондензатор за да стартират,а правотоковите не?!?Кое им е еднаквото???

Неактивен Аtos

  • Global Moderator
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 4 290
  • Мисля, следователно...мисля!
Re: Сила и енергия-има ли неизяснени казуси?
« Отговор #414 -: Февруари 10, 2019, 08:29:14 pm »
Радико, аз не споря, бе...аз само питам досега, не го ли забеляза?

защо когато въжето се скъса без двигателят да е помръднал и с градус във въжето има натрупана енергия и скоростта му би могла да стигне скоростта на звука?Отговори ако можеш...
Ей това бих искал да видя как става (без да споря), пък тогава ще мислим за причините?

Неактивен Радико

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 7 263
  • Пол: Мъж
  • Потребителя не съществува
    • http://martinov-radiko.blogspot.com/
  • Скайп: radiko1a
Re: Сила и енергия-има ли неизяснени казуси?
« Отговор #415 -: Февруари 10, 2019, 08:49:26 pm »
Не принципите, принципа говоря за принципа че ако не се извършва работа "от електрически устроиства не се изразходва енергия независимо, че се въртят.
Са за въжето:
Грешно условие поставяш и за това ти се получава парадоксален отговор. От къде на къде реши, че някакво устройство може да скъса въжето без да се помръдне и на един градус. Разкъсването на въжето се причислява към необратимите пластични деформаций но преди да започнат те имаш едни обратими еластични деформаций. Точно по същия начин по който реагира един гумен ластик при разтягане до скъсване, така по същия реагира и стоманено въже. Тоест разтяга се акумулирайки енергия след което се къса и взривно се свива връщайки обратно акумулираната енергия и да ти кажа разтягането въобще не е пренебрежимо.

Неактивен juliang

  • Заинтригуван
  • Много Напреднал
  • *
  • Публикации: 7 024
Re: Сила и енергия-има ли неизяснени казуси?
« Отговор #416 -: Февруари 10, 2019, 08:50:47 pm »
Да тръгнем по ред...
Юлиане и ти извинавай за лаишкия въпрос-но за какъв двигател говориш правотоков или променливотоков?Щото в правотоковите не съм чувал за фазово отместване ама знае ли човек може пък и да има...
При правотоковия двигател също имаш превключване на намотките - къде с колектор, къде с електроника. Можеш да приемеш, че при правотоковия двигател ротора винаги е закъснял, защото превключването на следващата намотка се осъществява преди ротора да е стигнал най-близкото до намотката положение. Тоест при него ротора винаги "догонва" магнитното поле, винаги изостава от него. Затова и оборотите на правотоковия двигател зависят най-вече от напрежението.
При двигателя за променлив ток нямаш някакъв лесен начин да промениш оборотите. Правиш двигател за 3000 оборота и той може да работи само на 3 000 оборота. Няма начин да го накараш да работи на 2 200 примерно (е... можеш да го претовариш и за известно време да работи така, но ще му е за последно). Той винаги се стреми да достигне тези обороти, за които е проектиран, и те зависят само от неговата конструкция (брой намотки в ротора и статора).

А при правотоковият като стигне 3000 оборота с товар пак ще консумира ток само да преодолее триенето и загряването нали?Щото товара ще се движи по инерция!
Не е така. Правотоковия двигател ако го оставиш без товар може да достигне много виски обороти. Пак зависи от конструкцията, но при него в общия случай скоростта зависи само от подаваното напрежение (т.е. от тока който протича).
А ако с правотоков двигател вдигаш някакъв товар, то той никога няма да се движи "по инерция" нагоре. Да, ако имаш предвид някой трамвай или тролей - ще се движи известно време по инеция, но кат дойде баир мотора трябва постоянно да влага енергия за да катери тролея по баира.

Понякога ставаш смешен с глупавото си упорство,просто приеми,че не си ти този,който знае всичко и че и за самото отрицание си трябват доста знания...
В някои области имам претенциите да разбирам малко повече от голяма част от пишещите тук. А не е като да не се сблъсквам всяка седмица с някоя интелигентна помпа на Груднфос, на чиито дисплей мога в реално време да следя консумацията й. Така че съм доста наясно колко точно консумира една помпа когато е натоварена и когато не е.
Ако ти е интересно да видиш възможностите на дисплея на една такава помпа можеш да изгледаш това видео: https://youtu.be/fWLkoujAsTo
Така че периода с "трите жички и мултицета" които предлага Радико аз съм го минал преди десетилетия, и сега разполагам с много по-удобни начини да проверя верността на твърденията си. Изобщо... помпите не са това, което се произвеждаха "Вида"... :)

Неактивен epwpixieq-1

  • Сериозен Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ****
  • Публикации: 2 030
  • Пол: Мъж
  • e^(π*ι)+1=0
Re: Сила и енергия-има ли неизяснени казуси?
« Отговор #417 -: Февруари 10, 2019, 08:54:26 pm »
Загуба на енергия е тази част от енергията ползвана от външните източници на постояннотоково напрежение,която се използва за преодоляване пада на напрежение Е, възникващ в резултат на наличието на ОЕДС в намотките на ротора при въртенето му в магнитното поле на статора.Тази енергия е чиста ЗАГУБА тя не се превръща нито в топлина нито във въртене...
kd_dinev, за тези които имат трудности разберат това което казвате, ето малко картинки от филмчето на Peter Lindemann относно ел. двигателите. Картинките дават представа за порцеса, както вие го представяте, само в повече детайли разбира се. За тези които ще ги ползват забележете че имат последователност която трябва да се спазва. Филмчето е 500М и затова не го прилагам, а и е изцяло на Англииски, така че лимитира участниците вър формум които ще могат да го разберат.

Неактивен kd_dinev

  • Стабилен
  • ****
  • Публикации: 806
Re: Сила и енергия-има ли неизяснени казуси?
« Отговор #418 -: Февруари 10, 2019, 09:17:57 pm »
Радико,честно казано точно такъв отговор очаквах от теб!Ти или не можеш или не желаеш да вникнеш в това,което другите предлагат като идеи,което е жалко единствено и само за теб разбира се.Ако не е въже какво,а???Ако въжето е вързано към 10килограмова планка заварена за стена и се скъса заварката тогава кво?Колко градуса ще  се завърти мотора при скъсването й?И с каква скорост ще излети планката-от какво ще зависи?Нали си голям практик!Юлиане пак ти повтарям,не оспорвам компетенциите в дадени области,но ти си спориш заради спора-в някой случаи дори не четеш какво пишат другите-като в случая аз говоря за стартиращ двигател ти за такъв с 3000 оборота...

Неактивен kd_dinev

  • Стабилен
  • ****
  • Публикации: 806
Re: Сила и енергия-има ли неизяснени казуси?
« Отговор #419 -: Февруари 10, 2019, 09:30:04 pm »
atos,какво пък ти се учудваш наистина?Двутонен джип затънал до ушите в кал друг такъв с мощна лебедка се опитва да го изтегли ама въжето късо снаждат го с шегел и дърпат,ако въжетата са стоманени а шегела не издържи как мислиш какво ще стане...