Автор Тема: Добре де... тоя мотор с какво да го захраня?  (Прочетена 12303 пъти)

Неактивен juliang

  • Заинтригуван
  • Много Напреднал
  • *
  • Публикации: 7 057
Едни клиенти са се набълбукали с една горелка втора ръка "много на далавера". Въпроса е какво ще се случи ако включа този ел. двигател към трифазната мрежа в БГ?
И ... къде по дяволите е работила тази горелка? Къде може да има 500 волта напрежение? Щото едва ли някой ще си прави главоболието да поръчва горелка с нестандартен двигател и да я включва към повишаващ траф, ако няма наоколо такова напрежение...
Някой сеща ли се къде може да се предполага че ще има мрежа с такова напрежение?
По непотърдени (и непотвърдими) данни тая горелка е дошла някъде от Австрия, пътьом е замесена и Полша по някакъв начин ... :)

Неактивен valex

  • Специалист
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 512
  • Пол: Мъж
  • изчислителна техника
Re: Добре де... тоя мотор с какво да го захраня?
« Отговор #1 -: Май 30, 2020, 08:27:49 pm »
Ще ти падне мощността на двигателя. С 1/5-та май.

Неактивен Радико

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 7 263
  • Пол: Мъж
  • Потребителя не съществува
    • http://martinov-radiko.blogspot.com/
  • Скайп: radiko1a
Re: Добре де... тоя мотор с какво да го захраня?
« Отговор #2 -: Май 30, 2020, 08:33:46 pm »
Двигателя е произведен според американския стандарт да работи на 600 волта. Обаче понеже е немски немците с типичната си прдантичност надлежно са написли и какво е оптималното напрежение ако двигателя работи при европейската честота от 50 херца. Точно тази разлика от 10 херца налага понижаване на напрежението със стотина волта.
Американците са тарикати при тях битовото електричество е със 110 волта, но това е от входа на къщата навътре. Всяка къща има един малък траф а уличното и индустриалното им напрежение е 600 волта. Сменете двигателя. Ако беше за 600 волта звезда можеше да се подкара но той е за триъгълник. Ако го пуснеш на 380 той ще опитва да наваксва мощността с по голям ток и ще грее. Накрая ще изгори.

Неактивен Ksurnev

  • Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 541
  • Пол: Мъж
  • Ужасно саркастичен
Re: Добре де... тоя мотор с какво да го захраня?
« Отговор #3 -: Май 30, 2020, 08:41:26 pm »
Weishaupt Motor W-D132/210-2/14K0 380-415V 50Hz,
440-500V 6

https://www.zapchasti-gorelka.ru/shop/weishaupt/dvigatel-w-d132-210-2-14k0-380-415v-dlya-vneshnego-chastotnogo-preobrazovatelya-21851507180/

Мотора се включва през някакъв честотен регулатор на обороти. Изглежда, че горелката има електриника. Мотора струва 4800 евро така че, внимавайте.

Неактивен filchef

  • Подготвен
  • **
  • Публикации: 158
  • Пол: Мъж
  • Скайп: vfilchef
Re: Добре де... тоя мотор с какво да го захраня?
« Отговор #4 -: Май 30, 2020, 09:00:41 pm »
Едни клиенти са се набълбукали с една горелка втора ръка "много на далавера". Въпроса е какво ще се случи ако включа този ел. двигател към трифазната мрежа в БГ?
И ... къде по дяволите е работила тази горелка? Къде може да има 500 волта напрежение? Щото едва ли някой ще си прави главоболието да поръчва горелка с нестандартен двигател и да я включва към повишаващ траф, ако няма наоколо такова напрежение...
Някой сеща ли се къде може да се предполага че ще има мрежа с такова напрежение?
По непотърдени (и непотвърдими) данни тая горелка е дошла някъде от Австрия, пътьом е замесена и Полша по някакъв начин ... :)

Съдейки по степента му на защита IP55 пък и от моя опит като корабен механик на американски пасажерски кораби този мотор е корабно изпълнение и е предназначен за машинното отделение на кораб с 660V/60Hz където има такива напрежения.
Ако го включиш на 380V мощността му ще падне с квадрата на напрежението и в зависимост от пусковия му съпротивителен момент може и да не успее да развърти установката към която е включен тъй като това прави 0.16 от номиналната мощност - лошото е че тия напрежения са дадени за схема на свързване триъгълник така че не може много да се направи.Трябва ти или сериозен трансформатор или направо да смениш двигателя със друг със същата мощност P=sqrd(3)U*I*cos(fi).
Според мен най тънко ще ви излезе да го дадете в някой сервиз дето си разбират от работата да ви го преизчислят и пренавият.
Виж ако има електроника за управлението му трябва и това да се съобрази защото на по ниско напрежение двигателя ще черпи по голям ток (правилото за квадрата и тука важи) и съответно трябва да се подменят ключовите елементи на електрониката ако не издържат на тоя ток.
« Последна редакция: Май 30, 2020, 09:16:57 pm от filchef »

Неактивен juliang

  • Заинтригуван
  • Много Напреднал
  • *
  • Публикации: 7 057
Re: Добре де... тоя мотор с какво да го захраня?
« Отговор #5 -: Май 30, 2020, 09:13:08 pm »
Weishaupt Motor W-D132/210-2/14K0 380-415V 50Hz,
440-500V 6

https://www.zapchasti-gorelka.ru/shop/weishaupt/dvigatel-w-d132-210-2-14k0-380-415v-dlya-vneshnego-chastotnogo-preobrazovatelya-21851507180/

Мотора се включва през някакъв честотен регулатор на обороти. Изглежда, че горелката има електриника. Мотора струва 4800 евро така че, внимавайте.
Ksurnev... това специално на мен ми е ясно, ние сме сервиз на тая фирма в БГ. Странното е как тази горелка се е озовала в Полша, и има ли нещо вярно в това, че е дошла от Австрия.
Цялата горелка са я взели за по-малко пари отколкото струва мотора, така че подмяната му едва ли ще е опция. Честотно за 15-20 киловата и то ще е горе-долу такива пари... Изобщо не е ясно дали има нещо живо в нея, щото в момента е на един палет, с кабели отрязани с клещите при демонтажа. Идеята беше да й подадем някакво захранване поне за контролелра и да видим сервомоторите дали са живи, контролера дали е жив... щото всеки един от тия детайли е торба пари... не че смесителното устройство не е торба пари, а със сигурност е за смяна...
Май ще ги отсвирваме... да си намират кой да я подкара, че ще е на парен котел, а там шега не бива...

Филчев... всичките мотори на Вайсхапут са с тази защита. Не знам... 3 мегавата какво ли ще правят в кораб, още повече че горелката е газова.... къде ще намерят пророден газ на един кораб... освен на някой танкер за превоз на природен газ да са я ползвали :)

Още по-лошото че тия германци си правят сами моторите, и ги правят точно според мощността която е необходима за дадената горелка. На практика нямат никакъв резерв откъм мощност. Ако мощността падне дори и с 20%, вече няма да можем да вкараме достатъчно въздух за горене, и оттам и максималната мощност на горелката ще падне.

Неактивен filchef

  • Подготвен
  • **
  • Публикации: 158
  • Пол: Мъж
  • Скайп: vfilchef
Re: Добре де... тоя мотор с какво да го захраня?
« Отговор #6 -: Май 30, 2020, 09:27:28 pm »
Виж варианта с пренавиването на мотора дали няма да свърши работа - като се гледа и тока на ключовите елементи на електрониката за съответно по големия ток.

Неактивен Радико

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 7 263
  • Пол: Мъж
  • Потребителя не съществува
    • http://martinov-radiko.blogspot.com/
  • Скайп: radiko1a
Re: Добре де... тоя мотор с какво да го захраня?
« Отговор #7 -: Май 30, 2020, 09:33:31 pm »
Цитат
Странното е как тази горелка се е озовала в Полша, и има ли нещо вярно в това, че е дошла от Австрия 
Има възможност да стоят нещата точно така.
Примерно, по неведоми пътища горелката е попаднала в Австрия. Австрииците са разбрали че са захапали дръвце ама им е било жал да я изхвърлят и са я подарили на поляците, те също са вдигнали ръце и е дошла при вас. Като гледам единствената опция е да направите някакъв бартер за банни или друго от Колимбия или страна около нея. Опп не съм баш сигирен ама май на места и по сибир има 500 волта напрежение.
П. П.
Странно е, че на табелката първо са дадени параметрите за 50 херца. Нищо чудно в Австрия поради особенностите на ландшафта да използват и 500 волта напрежение за пренос на малко по далечни разстояния. Както и да е въпроса е че по скоро е за разкарване от колкото за правене. Пренавиване със сертификат.... Евентуално може би или едва ли само във ЦЕРБ на Локомотив 1. "Военна рампа"