Автор Тема: Генераторът на Капанадзе - всички мнения и конструкции на едно място  (Прочетена 3539447 пъти)

Неактивен kd_dinev

  • Стабилен
  • ****
  • Публикации: 810
За какво ми е отговор от неграмотен човек?Ако не си наясно какво представлява фрмулата U=E+I.R то тогава не си наясно с основната формула по която работят тази група електродвигатели!Има си учебници по електротехника взимай и чети или си хвани даскал все ми е тая...

Неактивен Иван Димов

  • Експериментатор
  • Сериозен
  • ***
  • Публикации: 1 050
  • Пол: Мъж
  • Невъзможно нещо е да докажеш, че нещо е невъзможно
   Формулата на kd_dinev е U=E+I.R
  U е двигателното напрежение, т. е. напрежението на външния захранващ източник.
   Е е генераторното напрежение или обратното ЕДН.
   I.R е напрежението върху намотките според закона на Ом.
   За да върши електродвигателят механична работа е задължително U>E. Ако U=E значи токът е нищожен, но и никаква механична работа не се върши.

Неактивен montanar

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 2 405
  • КЪРТИ ЧИСТИ ИЗВОЗВА
технократ Да мога да ти кажа ако ми кажеш всички параметри на двигателя.
Може да епроблем ако е асинхронник с лята бобина на ротора - там трябва да се правят преработки.

Неактивен montanar

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 2 405
  • КЪРТИ ЧИСТИ ИЗВОЗВА
Димов - поредния опит за подхлъзване при параметърът Е :)

Неактивен Иван Димов

  • Експериментатор
  • Сериозен
  • ***
  • Публикации: 1 050
  • Пол: Мъж
  • Невъзможно нещо е да докажеш, че нещо е невъзможно
   montanar, от теб по-хлъзгав не съм виждал. Бягаш по допирателната и не влизаш в разсъждения, когато не си наясно. Аз нещо като не го знам, не го коментирам, а ако ми е интересно отивам да го науча. Сега е пълно с леснодостъпна информация, не е като едно време да търсиш книги по книжарниците, то сега и книжарниците са на изчезване, макар че от книга поне на мен ми е по-удобно да чета отколкото да се облъчвам по цял ден пред компютъра.

Неактивен montanar

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 2 405
  • КЪРТИ ЧИСТИ ИЗВОЗВА
То се вижда кой е хлъзгав :) а и между другото споря с вас почти на тъмно - така и не разбрах какво всъщност искате да кажете - с тия подскоци в ляво и дясно - няма ясна теза няма нищо - единствено ви посочвам кое не е така от това което казвате.
ОбратоЕДС - следствие от самоиндукция ли е?

Неактивен kd_dinev

  • Стабилен
  • ****
  • Публикации: 810
E нали пита Радико кой какво твърди  и той се постара да ти отговори или и това не си прочел или пък не ти е харесало,че и той използва противоЕДС като основа на твърденията си?

Неактивен montanar

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 2 405
  • КЪРТИ ЧИСТИ ИЗВОЗВА
Никой нищо не тоговори какво е това противоЕДС аз зарад това ви ритам най вече.
Ако противоЕДС е следствие на самоиндукция тогава там нема изобщо какво да се коменира (в контекста на асинхрон) а за синхронник е същото (поне според мен)
При тях КПД се определя само от качество на цялата система и нищо друго. Ясно е че може да е зле или добре - зависи как са изпълнени нещата.

Неактивен Иван Димов

  • Експериментатор
  • Сериозен
  • ***
  • Публикации: 1 050
  • Пол: Мъж
  • Невъзможно нещо е да докажеш, че нещо е невъзможно
   Няма никаква самоиндукция тук. Самоиндукцията е в резултат на инерционен процес най-общо казано. Това е все едно да спреш кранчето на водопровода и тогава ще се получи налягане в близост до кранчето, защото водата има инертност и не може да спре незабавно. Това го има и при електрическите токове. При всяко спиране на ток се получава такова напрежение като то е по-голямо ако проводникът е по-дълъг и особено много ако е навит като бобина. Но това напрежение ако го имаше в големи количества при ел. машините, то би карало тока в същата посока, а не в обратна посока както това е с генераторното напрежение, т. е. с обратното ЕДН. В четковите машини също има разни сложни комутации, но това напрежение Е във формулата е генераторното напрежение, т. е. напрежение, генерирано поради движението на ротор спрямо полето на статор. И това генераторно напрежение е с противоположна посока на входящото захранващо напрежение на електродвигателя. Именно защото е с противоположна посока, му казват обратно ЕДН.
п. п. И това обратно ЕДН зависи от оборотите на ротора. При нула обороти е нула и при максимални обороти е максимално. Точно както е генераторното напрежение при генераторите.

Неактивен montanar

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 2 405
  • КЪРТИ ЧИСТИ ИЗВОЗВА
Димов евала! така обяснено го приемам.
Просто това на практика е нищожно и е остатъчна кинетичнаенергия докато електроните се разтоварят.

Неактивен Pegas

  • Подготвен
  • **
  • Публикации: 136
  • Пол: Мъж
  • Всичко е една голяма лъжа!!!
Натри ли ви носовете Динев ?? :D


Неактивен montanar

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 2 405
  • КЪРТИ ЧИСТИ ИЗВОЗВА
С кое бре Векторе?

Неактивен Иван Димов

  • Експериментатор
  • Сериозен
  • ***
  • Публикации: 1 050
  • Пол: Мъж
  • Невъзможно нещо е да докажеш, че нещо е невъзможно
   Радвам се, че започваш да разбираш. Това генераторно обратно ЕДН не е нищожно, напротив - голямо е почти колкото захранващото напрежение. Направи сметка по формулата U=E+I.R Нека съпротивлението на бобините да е 1 Ом и токът в тях да е 10 Ампера. Тогава напрежението върху тях ще е 10 Волта, само 10V, а захранването е 220V. Тогава генераторното обратно напрежение ще е 210V.
Значи U=220V, а Е=210V.

Неактивен montanar

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 2 405
  • КЪРТИ ЧИСТИ ИЗВОЗВА
Тая инертност е остатъчна Димов - да, може да влияе на КПД положително или отрицателно в зависимост как е реализирана - но си е вкарана вече енергия. Според мен форумулата не важи щото тоя процес се активира след прекратяването на подаването на енергия - мисля че тия 10 волта де остават са си само те без останалите 200 щото вече ги няма когато остава инертност  - тоест електроните нищо не ги подпира.

Неактивен kd_dinev

  • Стабилен
  • ****
  • Публикации: 810
Иван Димов то всъщност СЕ е налице доколкото при пуск на двигателя формулата се преобразува в U=I.R т.е. цялата енергия влязла в двигателя се преобразува в топлина но в същото време се получава и огромен пусков въртящ момент,който откъдето и да го погледнеш си е сила на Ампер а както надявам се е ясно енергията за тази сила не идва от външен токоизочник!Загубите на енергия се получават когато се налага да подържаме равномерното въртене на котвата в магнитното поле на индуктора-не е чак толкова сложно за схващане...