... на 5-6години главата трябва да се допритяга ...
Това да не ти е кран на мивката че ще го допритягаш? Тука ме загуби като слушател и като техник. Надявам се че не си посягал на друга кола освен твоята. Това което си написал е пълна глупост и е абсолютно противопоказно.
Колко ще ги "допритегнеш" тия болтове бе пич? Има си техническа нота на Рено в която е съвсем подробно описан начина на притягане на главата при смяна на гарнитурата, последователността на притягане на болтовете. Никъде, в нито една техническа документация не е упоменато за някакво периодично "допритягане" на болтовете на главата.
Имаш ли си на идея, че при първоначалното стягане болтовете се удължават безвъзвратно (затова и се слагат нови болтове при всяко сваляне на главата). Изчислени са да се разтегнат и затова е дефинирано точното усилие с което трябва да се стегнат - по спомен беше 50 нютонметра и след това 100 ъглови градуса.
Ако решиш да ползваш стари вече разтегнати болтове, има реална опасност да не ти стигне дълбочината на отворите, в които болтовете влизат (защото най-вероятно не знаеш, но те не са проходни, а глухи). Болта ще опре в дъното на отвора, и като се опиташ да го стегнеш с предписаното усилие, ще спукаш блока и ще си имаш "бозаджия". И се пука точно ето тук:
Ма явно вярваш прекалено на приказки по форумите и на научно-популярна литература (като тая от която си показал скрийншотове). вместо на оригинална документация на Рено. И си виждал тоя двигател разглобен само на картинки.
Добре е да прочетеш първо темата преди да я даваш за пример, а и там коментират всякакви фенове на рено. Но хората там са отзивчиви и има грамотни специалисти.
Умееш ли да разчиташ схеми? - Fan_1
А ти умееш ли да разчиташ схеми? Дори и тия които сам си постнал? А сещаш ли се, че има поне 5 варината на тая схема в зависимост от двигателя и от комплектацията на автомобила? Най-малкото за такъв с клиамтик и такъв без. Но и в двата слкучая захранването НЕ МИНАВА през ключа за запалване. Ще ти закача оригиналната документация на Рено и там от стр. 123 нататък има 10-тина схеми на всички варианти на вентилатора на охлаждането. В началото на документа има и обяснение всяко блокче какво е. Прочети я много внимателно, преди да влизаш в спор. И ми кажи кое от тези квадратчета е ключа за запалване.
Ако някой ти повярва току виж отишъл при газаджия и си дал парите излишно. Нали ако е настроена за „лятна газ“, бензиновия по ламбда автоматично ще промени времената така че да работи по ламбда и зимата???
Точно, по ламбдата ще промени тримовете за да отговарят на новата газ. Обаче БЕНЗИНА не се променя през сезоните. И като се опиташ да караш на бензин, тримовете вече ще са ти избягали, защото газовата ти е настроена за една газ, ти караш с друга. А бензиновия комп идея си няма че ти си правиш някакви упражнения с горивата.
Мисля че е по-добре вместо да се четат на някой измишльотините или клипове и да се дават за пример, /защото ако всичко бе вярно, нямаше да има смисъл от образователна система/ – да се пие направо от извора.
Точно към това те призовавам - цитирай само официалната документация на Рено, а не някакви красиви картинки.
Това ви показва че дюзите за газ са последователно свързани към бензиновите!!!
Поредната пълна глупост. Бензиновите дюзи се изключват тотално при работа на газ.
Изобщо ... стана ясно че не разбираш нито от Рено, нито от газови уредби. Предлагам ти да се подготвиш малко по-добре преди да влизаш в спор с някой. Или поне да прецениш кога е по-добре да спреш да спориш.
Ако и електрическото ти колело си го правил с тоя набор знания, които демонстрираш за автомобилите ... по-добре карай само с каска...
Добре е да прочетеш първо темата преди да я даваш за пример, а и там коментират всякакви фенове на рено. Но хората там са отзивчиви и има грамотни специалисти.
Така, само за твоя информация, от профила ми във форума на Рено: