Автор Тема: ВОДО-ГОРИВНИ ЕМУЛСИИ  (Прочетена 121921 пъти)

@praktik

  • Гост
Re: ВОДО-ГОРИВНИ ЕМУЛСИИ
« Отговор #30 -: Април 07, 2013, 09:26:38 am »
Цитат
Чудя се кой е този светилен газ НСО? Няма такъв. Освен това в органичните съединения въглерода е от четвърта валентност.
Във  въглеродният  окис , СО , въглеродният  атом  е  от  2  валентност , а  във  въглеродният  двуокис СО2  въглерода  е  в  четвъртата  си  валентност. Реакцията  е , C+H2O=CO + 2H  светилният  газ  представлява  смес  от  въглероден  окис  и  свободен  водород . Навремето  са  го  получавали  като  са  прекарвали  водна  пара  през  силно  нажежен  кокс  в  отсъствие  на въздух.
Ползвали  са  го  за  улично  осветление  в  англия , някаде  в  началото  на  19  век . Откъдето  и  идва  наименованието  му  "светилен  газ"  може  да  се  получи  и  чрез  електрически  правотоков  разряд , между  графитни  електроди  във  водна  среда.

@praktik

  • Гост
Re: ВОДО-ГОРИВНИ ЕМУЛСИИ
« Отговор #31 -: Април 07, 2013, 09:36:48 am »
Цитат
Горивната емулсия след размесването трябва да има стабилност във времето, защото въпреки разбъркването и в резервоара -има тръби филтри и др. обеми, където ако се раздели на слоеве (сепарира) в един момент ще засмукваме само вода. Този проблем ще възникне при продължителен престой на двигателя.Разсъждавам чисто практично.
Да , така  е , сепарацията  е  голям  проблем , четох  че  ултразвукът  действа  анти разслоително  и  поддържа  емулсията  във  времето , та  ако  с  негова  помощ  се  поддържа  постоянна  емулсия , тези  генератори  на  ултразвук  не  черпят  много  енергия , ето  намерих  нещо  подобно  тук http://www.tehnomag.net/eshop.php?body=prodshop&gr=6&pod=8&pg=1&promo=0&id=617 може да  се  експериментира  с  него , или  подобни  ултразвукови  генератори.
« Последна редакция: Април 07, 2013, 12:47:09 pm от Maistora52 »

Неактивен Радико

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 7 263
  • Пол: Мъж
  • Потребителя не съществува
    • http://martinov-radiko.blogspot.com/
  • Скайп: radiko1a
Re: ВОДО-ГОРИВНИ ЕМУЛСИИ
« Отговор #32 -: Април 07, 2013, 10:57:46 am »
Да бе много голям проблем е, направо огромен, за тези които не знаят какво е това "лецитин"
Ако си го купуваш на хапчета може да ти се види и много скъп, но за хранителната индустрия има и във варели. Освен това не е единственият емулгатор има и много по добри и евтини синтетични, примерно този който се слага в борьола или в кофражното масло.     
« Последна редакция: Април 07, 2013, 12:48:31 pm от Maistora52 »

@praktik

  • Гост
Re: ВОДО-ГОРИВНИ ЕМУЛСИИ
« Отговор #33 -: Април 07, 2013, 11:34:53 am »
Радико , не  ме  карай  да  се  повтарям , не  се  търси   само   добър  емулгатор , а   и   средство  за  постигане  на  постоянна  емулгация

@praktik

  • Гост
Re: ВОДО-ГОРИВНИ ЕМУЛСИИ
« Отговор #34 -: Април 07, 2013, 11:43:13 am »
А, борьолът е един изключително добър емулгатор, не напразно го използват смесен с вода като  антикорозионна, охлаждаща, но и разтваряща  масла течност. Работя  във фирма със стругова дейност, и се сетих като спомена за  борьола. Не знам колко струва, но може да взема малко за проба, само шефът ми да не ме види :) Плюс това борьолът е гориво, гори, това съм го пробвал, той е висш въглеводород, но дали концентрата на борьола   разтворен с вода гори,не съм пробвал. Ще пробвам - борьол + масло +бензин + вода.
« Последна редакция: Април 07, 2013, 12:53:37 pm от Maistora52 »

Неактивен piton2012

  • Специалист
  • Активен
  • ***
  • Публикации: 274
Re: ВОДО-ГОРИВНИ ЕМУЛСИИ
« Отговор #35 -: Април 07, 2013, 12:39:40 pm »
@praktik, въглероден оксид и диоксид не са органични съединения. А това което ти беше написал е несъществуващо подобие на органичен въглеводород. Прави малко разлика. Иначе под светилен газ се разбират и други неща, като например етилен. Последното което си написал като реакция е така и ако в предното си имал в предвид същото поне ги пиши с думи или разделяй със запетайки, като Н, СО , а не НСО, за да няма недоразумения.

Неактивен Ksurnev

  • Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 541
  • Пол: Мъж
  • Ужасно саркастичен
Re: ВОДО-ГОРИВНИ ЕМУЛСИИ
« Отговор #36 -: Април 07, 2013, 02:17:39 pm »
Момци, 84 година правих такива експерименти с Трабант. Резултата беше: козе краче се подаде от горния картер, строшено бутало и колянов вал. Пропорциятя беше 50/50 вода/бензин, двутактово масло 40 гр. на литър и веро до получаване на горе-долу хомогенна смес. Двигателя запали, ама имаше страшни детонации, докато му върна предварението се строши. С дуги думи работи  някъде към 3.5 минути.

Щях да забравя, бях с електроника, която вкарваше около 1.2 mJ в свещите. С класическата не палеше.
По време на петролната криза - талоните- с тази електроника карах доста с газ за осветление.

Неактивен Радико

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 7 263
  • Пол: Мъж
  • Потребителя не съществува
    • http://martinov-radiko.blogspot.com/
  • Скайп: radiko1a
Re: ВОДО-ГОРИВНИ ЕМУЛСИИ
« Отговор #37 -: Април 07, 2013, 02:27:39 pm »
Наскоро се разправях с един такъв борьол концентрат смес от някакво синтетично масло и емулгатор "на сапунена основа" добавя му се вода 20 / 1
и е готов за ползване. При наливането моментално се размеси до хомогенна смес без никакво разбъркване. По голямата част от готовата смес стои вече втора седмица в една туба от минерална вода без никакви признаци за разслояване. Утре ще погледана тубата с концентрата и ще напиша какво има на етикета.     

@praktik

  • Гост
Re: ВОДО-ГОРИВНИ ЕМУЛСИИ
« Отговор #38 -: Април 07, 2013, 02:52:09 pm »
Цитат
@praktik, въглероден оксид и диоксид не са органични съединения. А това което ти беше написал е несъществуващо подобие на органичен въглеводород. Прави малко разлика. Иначе под светилен газ се разбират и други неща, като например етилен. Последното което си написал като реакция е така и ако в предното си имал в предвид същото поне ги пиши с думи или разделяй със запетайки, като Н, СО , а не НСО, за да няма недоразумения.

А къде  съм  писал  че  СО  и  СО2  са  органични  съединения ? това  което  съм  написал  първоначално  е  сбъркано ,  вместо  СО+2H съм  изписал  невярното  СНО. Светилният  газ  е  наречен  и  открит  като  такъв  в  началото  на  19  век , това  че  и  на  етилена  са  му  прикачили  същото  име  е  отделен  въпрос.

@praktik

  • Гост
Re: ВОДО-ГОРИВНИ ЕМУЛСИИ
« Отговор #39 -: Април 07, 2013, 02:55:02 pm »
Цитат
Момци, 84 година правих такива експерименти с Трабант. Резултата беше: козе краче се подаде от горния картер, строшено бутало и колянов вал. Пропорциятя беше 50/50 вода/бензин, двутактово масло 40 гр. на литър и веро до получаване на горе-долу хомогенна смес. Двигателя запали, ама имаше страшни детонации, докато му върна предварението се строши. С дуги думи работи  някъде към 3.5 минути.

Щях да забравя, бях с електроника, която вкарваше около 1.2 mJ в свещите. С класическата не палеше.
По време на петролната криза - талоните- с тази електроника карах доста с газ за осветление.
Кой  ти  говори  за  ползване  на  емулсно  гориво  в  ДВГ ?  това  е  гориво   само  за  котли ,  а  евентуално  за  в  бъдеще , някой  откривател  може  да  го  внедри  и  в  ДВГ .

@praktik

  • Гост
Re: ВОДО-ГОРИВНИ ЕМУЛСИИ
« Отговор #40 -: Април 07, 2013, 02:57:30 pm »
Цитат
Наскоро се разправях с един такъв борьол концентрат смес от някакво синтетично масло и емулгатор "на сапунена основа" добавя му се вода 20 / 1
и е готов за ползване. При наливането моментално се размеси до хомогенна смес без никакво разбъркване. По голямата част от готовата смес стои вече втора седмица в една туба от минерална вода без никакви признаци за разслояване. Утре ще погледана тубата с концентрата и ще напиша какво има на етикета.     
Борьолът , не  е  смес  от  синтетично  масло  и  емулгатор.

Неактивен Радико

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 7 263
  • Пол: Мъж
  • Потребителя не съществува
    • http://martinov-radiko.blogspot.com/
  • Скайп: radiko1a
Re: ВОДО-ГОРИВНИ ЕМУЛСИИ
« Отговор #41 -: Април 07, 2013, 03:31:57 pm »
Да така е. Оригиналната рецепта за охлаждащата течност "БОРЬОЛ" е друга.
тази дума е станала вече нарицателно. Търговското име на тази течност е друго, но това не променя същността на нещата.
А относно:
Цитат
Момци, 84 година правих такива експерименти с Трабант. Резултата беше: козе краче се подаде от горния картер, строшено бутало и колянов вал. Пропорциятя беше 50/50 вода/бензин, двутактово масло 40 гр. на литър и веро до получаване на горе-долу хомогенна смес. Двигателя запали, ама имаше страшни детонации, докато му върна предварението се строши. С дуги думи работи  някъде към 3.5 минути.

Редно е според мен да се започне да се експериментира с не повече от 5% вода и да се увеличава водата и да се следи ефекта, и то при различни режими. Защото има един такъв постулат:

Ако експеримента е успешен от първият път значи апаратурата е неизправна.   
« Последна редакция: Април 07, 2013, 04:37:39 pm от Maistora52 »

Неактивен Ksurnev

  • Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 541
  • Пол: Мъж
  • Ужасно саркастичен
Re: ВОДО-ГОРИВНИ ЕМУЛСИИ
« Отговор #42 -: Април 07, 2013, 04:44:52 pm »
@praktik Съжалявам, само в твоя пост се говори за котел. Писах това за да предпазя експериментаторите от моята грешка, ама явно не си разбрал.
За сведение на останалите, достигнах 10% добавка на вода с изпарител нагряван от изпускателния колектор.

nikolayst

  • Гост
Re: ВОДО-ГОРИВНИ ЕМУЛСИИ
« Отговор #43 -: Април 07, 2013, 04:52:48 pm »
Здравейте! Признавам си тази тема не ми е най-интересната, но ми се струва, че мога да помогна на експериментаторите.
Работя, а и винаги съм работил в печатници. Преди 5-6 години бях в една, в която за почистване на валовете на машините използвахме препарат на фирмата "BOETTCHER". Установих, че класическия ми дизелов автомобил "Мазда" перфектно работи с него. Не загрява повече от нормалното, пали при -12 градуса, препарата не замръзва във фризера. Е миризмата от ауспуха е по-различна, но пък няма черен пушек при рязко изрязване на двигателя. Т.е. по-добре от нафта. В началото ме беше страх да го сипя чисто в резервоара затова правих смеси между нафта и него. Искам да кажа, че се смесват перфектно. И сега интересното: За почистване се използва като се разреди с вода. От безцветна прозрачна и мазна течност се превръща в бяла емулсия подобна мляко /след 15-20 мин. се разделят отново т.е. трябва периодично да се разбърква/. Никога не съм опитвал да добавям вода в резервоара, защото и цената му не ме интересуваше. Нали се сещате. В момента използваме такъв на друга фирма и с него не съм опитвал, а и вече няма на какво. Може да ви изглежда екзотично и фантастично, но в нашия бизнес е широко разпространен. За предпочитане е защото, водата в емулсията разтваря хартиен прах, а мазната част мастилата. Не знам колко струва, но ние го зареждаме с варели по 200л. Значи няма да е милиони. Смятам, че чрез него ще може да се получи емулсия между вода и нафта. Това мога да го пробвам още тия дни, но не и на автомобил. А ето и представителство на въпросната фирма "BOETTCHER":
http://www.apricom-bg.com/apricom/kontakt.html
Препарата е формулиран така:"- Миещи разтвори за автоматично и ръчно почистване на офсетови гумени валове, гумени платна и пластини "
Разбира се може да попитате и в най-близката ви печатница за подобни /такъв дето се смесва с вода/. Дано съм бил полезен.
Реших да си допълня цитата:
Правилно сте разбрали, това е продукта"Böettcherin 60". За него гарантирам, че класически дизел работи с чистия му вид.
В момента ползваме ето това:
http://www.huber-graphics.com/hplwash10.0.html?L=1
Предполагам, че не се различава особено от въпросния "Böettcherin 60". Намерих и цената на HPL-а: 3,32лв/л. при покупка на варел от 200л. /за ДДС не знам/. Не знам какво според вас е бързо сепариране, но при положение, че горивната помпа на дизела ще го върти непрекъснато, то това ще е напълно достатъчно да го държи в състояние на емулсия. Няма нужда от продължително размесване. Достатъчно е друсането на колата за да стои разбъркано. Не се пени при продължително разбъркване. За да не съм голословен, намерих малко в къщи и ето как изглежда:
1. Чисто
2. Така изглежда 1/1 с вода и така гори въпросната емулсия
3. Така изглежда след 40 мин. пълен покой

@praktik

  • Гост
Re: ВОДО-ГОРИВНИ ЕМУЛСИИ
« Отговор #44 -: Април 07, 2013, 05:53:00 pm »
Цитат
@praktik Съжалявам, само в твоя пост се говори за котел. Писах това за да предпазя експериментаторите от моята грешка, ама явно не си разбрал.
За сведение на останалите, достигнах 10% добавка на вода с изпарител нагряван от изпускателния колектор.
Не  подценявай  котлите , виждам  че  повечето  от  вас  са  се  прехласнали  само  по  автомобилите , но  в  крайна  сметка  това  е  форум  за  СЕ . Представи  си  че  изкарваш  примерно  един  киловатчас  електроенергия  само  с  примерно  един  литър  горено  масло , тоест  отработено  отпадно ,  и  един  литър  бензин , и  200  грама  борьол . !