EDM electronics, напълно съм съгласен за китайските контролери от този ценови клас. Силовите компоненти трябва да се подменят, особено ако ще се "преправя" на по-голям ток, както и трябва да се подсилят трасетата върху платката. За съжаление обаче чиповете обикновено не подлежат на никакво препрограмиране. Въпреки това с малко модификации вършат добра работа. Най-евтините програмируеми които знам са китайските "Infineon" контролери с чип XC846, но там пак няма възможност за задаване на предварения. Единствения за който знам да има достъп до такива настройки и то от бордовия дисплей са
Adaptto. Топ клас, без база за сравнение за велосипеден контролер, доста са скъпички, а предварението се задава ръчно и е константно до колкото знам (не може да се сменя автоматично според оборотите).
lpoik, елементите се свързват паралелно за да получим отделна клетка и в количество според това какъв капацитет (ампер часа) искаме да имаме и последователно вече готовите клетки за да получим желания волтаж. Намирам ги обикновено от локални компютърни магазини/сервизи, понякога ги купувам от интернет. Но за да има някакъв резултат и надеждност от крайния продукт, всеки елемент трябва да се замери и тества преди да се вкара в такава голяма батерия. Старите елементи са загубили част от фабричния си капацитет и трябва да се измери настоящия, както и някои от тях може въобще да не могат да държат заряд повече, трети да имат прекалено голямо вътрешно съпротивление (не могат да отдават значителен ток и волтажа пада при най-малкия товар)
Оловните батерии също са вариант, дори най-евтиния, но литиево-йонните имат поне 3 пъти по-добро съотношение на тегло към капацитет. Освен това оловните са ограничени от към "C" рейтинг - т.е. максимален ток който могат да отдават като отношение към капацитета им. Например една оловна 10 ампер часова оловна батерия да кажем може да отдава максимум 20 ампера ток, което означава, че С рейтинга е 2. А някои видове литиево-йонни батерии имат над 15 С рейтинг. Резултата е че с малка батерия можем да извлечем голям ток = голяма мощност.
За над 1000 вата наистина трябва да се гледа като по-скоро на мотопед и да се отнасяме доста отговорно откъм каране, надеждни компоненти по велосипеда (особено спирачки, гуми, главини, кормило), но крайния продукт на мен лично ми доставя много по-голямо удоволствие от колкото карането на мотоциклет.