fantom4e, с две думи искаш да кажеш, че колкото е по-тънък материала на анода и катода, толкова по-леки ще бъдат батериите и това няма да влияе на работната площ, т.е. капацитета?
Добре, има логика, това е познато, но изтъняването на електрода е за сметка на тока на натоварване. Кел файда, че е лека батерията, т.е. с голяма енергийна плътност, като не можем да черпим от нея голям ток и й се намалява броя на циклите, защото логично при по-малко материал, по-бързо ще се скапе.
Именно затова "най-енергийните" батерии на Panasonic NCR18650GA 3.45Ah не са за голямо натоварване и всъщност не са най-добрите, по-добри от тях са с по-малката енергийна плътност, т.е. с по-дебелите електроди за сметка капацитета, или Panasonic NCR 18650PF - 3 Ah. Т.е. правим малко компромис с обема и теглото за сметка на натоварването и продължителността на живот.
В заключение, не знам коя е по-лека и коя по-тежка, но все още никой не е произвел по-добра литий-йон батерия от Panasonic и не случайно автомобила Тесла е именно с техни елементи. Но и те не дават гаранция на батерията и продължителност на живота й. Батерията е късмет, може да те кара дълго, може и да се скапе и до 5-тия цикъл.
Моята практика е, че Panasonic е куче марка, предвид, че имам цял куп китайски боклуци, така ми стоят, като киеци из шкафовете - пълна загуба на средства. Затова вече купувам само проверени от мен неща и ми излиза много по-евтино.