Автор Тема: Корекция на ДВГ предварението за газово гориво  (Прочетена 109857 пъти)

Неактивен juliang

  • Заинтригуван
  • Много Напреднал
  • *
  • Публикации: 7 057
Re: Корекция на ДВГ предварението за газово гориво
« Отговор #30 -: Ноември 05, 2015, 12:04:21 am »
Не точно кара по таблици... просто когато е в реални условия купувача иска истински 200-300-500 коня, които няма как да се изкарат от 2-3 литров мотор при спазване на еконормите.
Пак има оптимизация, но не за екология, а за мощност.

Неактивен valex

  • Специалист
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 512
  • Пол: Мъж
  • изчислителна техника
Re: Корекция на ДВГ предварението за газово гориво
« Отговор #31 -: Ноември 05, 2015, 08:27:31 am »
juliang
Точно така реагира управлението на двигателя на въздействия.
НО:
Какво става ако ламбда сондата не е точна? Няма нищо вечно. Кой си тарира сондата переодично?
Какво става ако се смени горивото? Сондата дава абсолютно грешни данни.
Аз също работя с таблици и динамични корекция. Но с други алгоритми приложими при по-вечето сравнително стари автомобили.

Неактивен caduceus

  • Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 347
Re: Корекция на ДВГ предварението за газово гориво
« Отговор #32 -: Ноември 05, 2015, 09:33:23 am »
Чухте ли за скандала с Фолцваген VW https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_emissions_scandal , не само дизеловите, а и бензиновте им коли имали софтуер за симулация. Компютъра на колата разбира кога е на стенд качена и сам намалява емисиите, иначе си кара по таблица твърдо без да му пука за ламбди и детонации и Еко нормативи. Това наш mzk го докладва още преди години, когато тества с неговия VW продуктите К1 на Кадуцея, че К1 икономия не прави на VW. http://mazeto.net/index.php?topic=6939.0
Не са само те, същото правят дъщерните им Сеат и Шкода, както и Дачия /Рено не - само новите трицилиндрови мотори са такива/ , Хонда, Форд и Шевролет - ограничават действието на ламбдата и след преминаване на 10% обедняване вкарват в предварително зададени параметри в горивната карта. Т.е. компа изключва от внимание данните от ламбдата и няма никакъв ефект, както и да оптимизирате тоя ДВГ, с каквото и да е устройство. За този вид софтуер се мълчи засега, откриха само другия, дето реагира на газанализаторни тестери  :) Това е вид измама и удря по екологията - просто е по-лесно и евтино да излъжеш с такъв софт, отколкото да инвестираш пари и направиш нещо за реално подобряване на горивния процес. Това е за масови, народни коли, дето се правят евтини и по много  :) Прави се от 99 г насам, като Голфа на колегата МЗК за съжаление е 4-ка и има такъв софт - по-старите тройки нямат. Не му реагират бензиновите дюзи и оттам и газовите ще са така защото копират техните времена. На такива коли сега просто не слагам оптимизатори, но тогава не знаех защото бях в началото на дейността. Същото е положението с 90% от камионите - само Рено Премиум и по-старите Магнум са добре и свалят с 20-тина процента, останалите Скания, Волво и т.н. свалят само с 5-8% и това е то. А дизели без софтуерен блокаж по принцип правят 18-19%...
Тази врътка естествено не си позволяват компании, които държат на реномето си - Мерцедес, БМВ, Ауди /независимо че са част от VAG/, Тойота, Субару, та дори и Пежо, Ситроен, Хюндай, Киа и т.н. Ситроен се изкушиха с С4 Гранд Пикасо, а Рено с новите трицилиндрови мотори - но това е изключение. Все пак, затова давам на моите оптимизатори 1 месец гаранция за връщане след реален тест на колата - за да се избягват рискове за потребителя от такива софтуерни блокажи - не се знае /особено при по-новите коли/ какво има в компа  :)
Поздрави!
ПП
Относно предварението - при газови горива е силно препоръчително да се донастройва предварението с ТАП или ако има колата делко /по-старите/ към плюс. Когато има и оптимизатор, още с 3-5градуса в плюс. Така се избягва евентуално горене на клапани и има пълно усвояване на ефекта от по-доброто, но малко по-бавно изгаряне. При бензин и дизел това го прави дтонационния датчик, но при газови горива тази система просто не е достатъчна като ефективност /има си граници които са нормални за бензин и дизел, но не са предвидени за газ/.
Аз лично карам с ТАП на Румен Роев на предварение +18 градуса за пропан-бутан. Карам по 3-4 хил км на месец и да не казвам колко ми е разхода, защото никой няма да ми повярва  ;D Но колата си е моята и е оптимизирана на максимума  ;)
И като се цитира тема със негативни резултати, не е лошо да се цитира и такава с позитивни - и то не е един-два, а от анкета. За съжаление блокирана и завряна в най-тъмния ъгъл - а изключително важна. Както и да е.
http://mazeto.net/index.php/topic,6079.0.html

Неактивен juliang

  • Заинтригуван
  • Много Напреднал
  • *
  • Публикации: 7 057
Re: Корекция на ДВГ предварението за газово гориво
« Отговор #33 -: Ноември 05, 2015, 02:14:16 pm »
Валекс, ако ламбда сондата не е точна значи имаш повреда в колата и трябва да отидеш на сервиз. Точно същия резултат ще имаш, ако не ти работи температурния датчик за входящия въздух.
Разберете го най-накрая - за да оптимизираш горенето ти трябват много данни и всяка една от тях е важна. Да, ламбда сондата е може би най-важната, защото тя е "последната инсталция" която казва дали горенето е било добро или лошо. Но без датчик за темп на входящия въздух просто не може да се улучи точната клетка в таблицата, когато мотора трябва да работи по таблица. Разликата в плътността на въздуха между темп. 0 градуса и темп 30 градуса е над 10%. Това означава, че в един и също обем при двете температури ще имате 10% повече или по-малко кислород. Това е много, изключително много.

Кадуцея ако не ме беше баннал в неговия форум щях да му обяснявам доста неща за горенето, обаче там са се събрали един светила дет изобщо не щат да чуват мнение различно от тяхното. Обаче дано тук ме чуе и да си препише в някой тефтер това дет ще му кажа:
НЕ МОЖЕШ да обедняваш сместа без това да ти се отрази на екологията. Не случайно новите коли те изхвърлят по таблица, когато обедниш сместа. За тях това е сигнал, че ламбда сондата не работи. Нормалния сигнал на лабда сондата е такъв:

Това е така, защото компа на колата постоянно си играе с времената на дюзите. Няма стабилно състояние в което сместа е идеална. Равновесието е нестабилно, и компа балансира като акробат на въже - постоянно залитайки леко наляво-надясно, но стремейки се да стои винаги в равновесие.
Самата ламбда сонда не е измерителен прибор. Тя е като реле, като пресостат или термостат. Тя показва дали има или няма кислород в изгорелите газове, но НЕ И КОЛКО Е ТОЙ! НЕВЪЗМОЖНО е да задържиш смесообразуването така, че ламбда сондата да показва 0.5 волта. Или да се колебае от 0.4 до 0.6. При нормална работа на двигателя сместа постоянно се коригира и в изгорелите газове ту има кислород, ту няма. Липсата на кислород е сигнал времето на бензиновите дюзи да се намали, наличието на кислород - да се увеличи. И това е един постоянен процес, затова и графиката на ламбда сондата е такава.

Какво става когато има излишък на гориво? Ами ... имате преразход на гориво. В изгорелите газове има неизгорели въглеводороди, както и има частично изгорели въглероди, т.е. имате СО (въглероден окис) - нещо за което еколозите се сърдят.
Какво става когато имате излишък на въздух? Ще кажете "няма нищо лошо"... ма не е точно така. Първото което е че КПД на двигателя пада - във цилиндрите влиза един въздух, който не е нужен - той само влиза и след това излиза. Демек ако имате мотор 2 литра в който вкарвате 10% излишен въздух, все едно имате мотор 1.8 литра. Дори и по-лошо, защото харчите енергия да греете тоя излишен въздух.
Това не е най-голямата беля. Когато въздуха попадне в горивната камера и при запалването температурата се вдигне до 1000 градуса а налягането гони 100 бара, кислорода става много-много агресивен. И понеже няма излишен въглерод, с който да се "съешва", а той е "възбуден", то той атакува по-слабо активните вещества. Едно от тях е азота, който е 80% от въздуха. Получават се азотни окиси - нещо, от което косите на еколозите се изправят, и те почват да пищят неконтролируемо. Киселинни дъждове, отравяне на почвите - това причинява азотния окис.

Затова двигателя не трябва да работи нито с богата, нито с бедна смес. Сместа трябва да е максимално близка до оптималната - за всяка въглеродна молекула от горивото да има 2 кислородни, с които да направи най-малко вредния въглероден двуокис (СО2).

Да, можете да работите с богата смес. Тогава мотора има по-голяма тяга, скоростта на горене в цилиндрите е висока. Обаче колата харчи повече, а и и изхвърляте СО.
Да, можете да работите и с бедна смес. Тогава мощността на двигателя пада, понякога има проблем със запалването на сместа, но най-големия проблем е че изхвърляте големи количества изключително вреден азотен окис. Но пък икономисвате гориво.

П.С. Утре вероятно ще отида да регулирам един котел. Ако не забравя, ще ви снимам видео как се променят данните при увеличаване или намаляване на количеството кислород подавано в горелката, за да не говорим празни приказки.
« Последна редакция: Декември 10, 2015, 09:07:21 am от atos »

Неактивен valex

  • Специалист
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 512
  • Пол: Мъж
  • изчислителна техника
Re: Корекция на ДВГ предварението за газово гориво
« Отговор #34 -: Ноември 05, 2015, 02:44:09 pm »
juliang
Все пак ми кажи къде си виждал някой ако не му е скапана съвсем ламбдата да я тества на стенд за работоспособност? А една грешка от 10% прецаква всичко.
А относно променливите, които оказват влияние може да се каже, че и атмосферното налягане (в частност надморската височина ) и от там плътността на въздуха е от значение. Да не забравя и че запалването зависи от напрежението на акумулатора.
Има си температура на охлаждането и температура на входящия въздух.
Всичките тези неща ги бях вкарал в MegasquirtAVR-та когато работеше като автомобилен компютър. А сега го мъча като тестова система за 'оптимизатор на горенето'.

Неактивен caduceus

  • Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 347
Re: Корекция на ДВГ предварението за газово гориво
« Отговор #35 -: Ноември 05, 2015, 05:11:06 pm »
===============
Кадуцея ако не ме беше баннал в неговия форум щях да му обяснявам доста неща за горенето, обаче там са се събрали един светила дет изобщо не щат да чуват мнение различно от тяхното. Обаче дано тук ме чуе и да си препише в някой тефтер това дет ще му кажа:
НЕ МОЖЕШ да обедняваш сместа без това да ти се отрази на екологията. Не случайно новите коли те изхвърлят по таблица, когато обедниш сместа. За тях това е сигнал, че ламбда сондата не работи.
==============
Само да изясним нещо:
1. "Кадуцея" т.е. аз /по-коректно е Кадуцеус/, би искал да те банне, защото си дървен философ и теоретик - а там в "гаража" сме предимно практици и вярваме само на очите си и крайни резултати от преки тестове. Въпреки това, те слушах с внимание и виждам че знаеш доста неща.
2. Въпросното действие не съм го направил аз, а бившия колега Филип, който имаше тогава модераторски права. Не че не съм съгласен с него, защото ти пълнеше темите с теория и предимно ни обясняваше /както и тук/ колко сме невежи - без да имаш ни най-малка представа за това, което правим по оптимизирането на горенето в ДВГ чрез вкарване на оргон през гориво, въздух или ел.система и теорията на този специфичен процес.
3. Предложих ти тогава пряк тест с оргонизиране на газова горелка /нали работиш по тяхната поддръжка/, вид и модел по твой избор - но като опря работата до практика, се дръпна. При цялата електроника и възможности за настройка на която и да е сравнително нова промишлена газова горелка, щеше да си проличи много ясно какво става. Просто външно залепване на няколко К3 по тръбата и никаква намеса по системата - но е по-лесно да приказваш, отколкото да направиш директен тест, нали така.
4. Всичките ти разсъждения са правилни, но се отнасят само и единствено до нормални горивни смеси. Бедна смес в ДВГ прави детонации, но оргонно обработена - не. Бедна смес излизаща доста от стехиометричното съотношение дава повече вредни емисии, но оргонно обработена - не. Същото се отнася и до мощността, предварението и т.н. Ти просто не си виждал на живо какво става с кола която е оргонизирана достатъчно, а приказваш на ангро. Това е положението, другарю теоретик  :)
Приятно говорене.
ПП
Това дето новите коли спирали отчитането от ламбдата защото смятали че е повредена - също е неточно. Правят го само някои марки /казах вече кои/, а всички останали - не. При коли без блокиращ софтуер ламбдата си работи в пълния обхват от 20-22% и си обеднява сместа без проблем.

 

Неактивен juliang

  • Заинтригуван
  • Много Напреднал
  • *
  • Публикации: 7 057
Re: Корекция на ДВГ предварението за газово гориво
« Отговор #36 -: Ноември 05, 2015, 09:30:06 pm »
Ако не ти е станало ясно все още - аз нямам собствена газова горелка, върху която да експериментирам. По договор с германската фирма имам право да правя точно определени манипулации върху тяхната апаратура и нямам право да правя доста неща. Това е политика на фирмата-производител, за което тя ми плаща определени пари. Не мога "на своя глава" да закачам каквото и да било по горелката или газопровода. Дори и собственика не може, защото всичко това е надзорно съоръжение и трябва да отговаря на строги изисквания.
Не че ми е голям проблем да разглобя,почистя и сглобя двойния магнет-вентил, с който горелката си прави тестовете за плътност, но ако нещо стане познай кой ще е виновния за щети за милиони и утрепани огняри? А са 2 електромагнитни вентила - нищо работа... Обаче на всеки курс швабата поне по 3 пъти повтаря, че при проблем с някой от двата вентила аз трябва да спра газта, да изключа горелката и да пратя двойния вентил в Германия за проверка и ремонт (или собственика да си купи нов), и изобщо да не си мисля да бърникам в него. Имал съм случаи с пристигане на едно пале с 30-тина такива вентила и указание да мина по 2-тина обекта в цяла България и да подменя вентилите на тая и тая горелки, защото се оказало че гумата на уплътнението което се ползва в дадената серия, не било минало сертифициране в някаква си лаборатория... Не че не работели, но точно за тая партида не били получили едно листо подпечатано и подписано от определените за това хора и лаборатории...
4. Всичките ти разсъждения са правилни, но се отнасят само и единствено до нормални горивни смеси. Бедна смес в ДВГ прави детонации, но оргонно обработена - не. Бедна смес излизаща доста от стехиометричното съотношение дава повече вредни емисии, но оргонно обработена - не. Същото се отнася и до мощността, предварението и т.н. Ти просто не си виждал на живо какво става с кола която е оргонизирана достатъчно, а приказваш на ангро. Това е положението, другарю теоретик  :)
Приятно говорене.
ПП
Това дето новите коли спирали отчитането от ламбдата защото смятали че е повредена - също е неточно. Правят го само някои марки /казах вече кои/, а всички останали - не. При коли без блокиращ софтуер ламбдата си работи в пълния обхват от 20-22% и си обеднява сместа без проблем.

Няма блокиращ софтуер в компютрите. Самата ламбда сонда има следната характеристика на работа:

А сега ти ми кажи, как с такъв сензор ще отчетеш разликата между смес 1:15 и 1:18? Разликата в напреженията на сензора ще е под 0.1 волта - нещо което може да се дължи и на смущения по трасето.
Възможно е да се отчита колко е бедна сместа, но не и с тези сонди, които се слагат на "ежедневните" коли. Пусни в нета търсене за "wideband oxygen sensor" или "широколентова ламбда сонда" и ще видиш за какво става въпрос. Това са съвсем друг клас сензори, които могат да отчитат не само наличието на кислород, но и неговото процентно съотношение. Но не се ползват почти никъде в автомобилостроенето поради значително по-високата си цена, а и поради това, че няма практически смисъл да се ползват в двигатели, които са проектиран да работят със стохиметрични смеси.

Приемаме обедняваш сместа с 20%. Какво ще показва нормалната ламбда сонда, знаеш ли? Ами ... права линия, почти нула. Какво си мислиш че ще е реакцията на компютъра на колата? Ще увеличава тримовете на дюзите докато това напрежение подскочи, защото той на практика не знае КОЛКО бедна е сместа и единствения начин да разбере че е на границата е като я премине.
Ще потретя - сондата реагира само на наличието на кислород в изгорелите газове. За да показва тя нещо различно от нула, в газовете не трябва да има кислород (или неговото съотношение да е пренебрежимо малко). Независимо как тоя кислород се е появил или изчезнал - тя само мери.
Кажи ми сега как в изгорелите газове на "оргонизиран" мотор който работи с бедна смес кислорода ще липсва? Къде е отишъл той?
Няма да говоря за детонации, за вредни газове, защото наистина не съм имал възможността да чопля резултатите от такъв мотор. Но да ми говориш, че алгоритъма на компа на колата ще приеме бедната смес ... просто няма как да стане, ако не промениш програмата му.
Не знам дали съм пускал видео от това как се държи компа на колата при работа на бензин:
http://vbox7.com/play:b65e8d3c

Това е визуализиране на показанията на ламбда сондата.

Предполагам че ако колата няма компютър - някакъв карбураторен мотор или кола с обикновена газова - там нещата ще са ОК.
« Последна редакция: Декември 10, 2015, 09:12:00 am от atos »

Неактивен valex

  • Специалист
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 512
  • Пол: Мъж
  • изчислителна техника
Re: Корекция на ДВГ предварението за газово гориво
« Отговор #37 -: Ноември 06, 2015, 08:35:48 am »
"широколентова ламбда сонда" характеристика:

Неактивен getca

  • Сериозен Експериментатор
  • Стабилен
  • ****
  • Публикации: 764
  • Пол: Мъж
  • https://t.me/BGfreeman
    • http://analogov.com
Re: Корекция на ДВГ предварението за газово гориво
« Отговор #38 -: Ноември 06, 2015, 09:56:59 am »
То спора убав, ама що тука, бе хора ? Мерете си сондите в темата за т.н. "оптимизатори". От друга страна не виждам за какво е нужно да се пълни форума, след като от характеристиката на О-сензора всичко е ясно. juliang, поздравления за железните аргументи, макар че на кой ли му дреме. Друг е въпроса, ако се сложи емулатор на сигнала от ламбда-та, който да имести характеристиката на цялата система към по-бедни смеси. А горенето на бедните смеси е б-а-в-н-о, с понижена скорост демек, ъхъ. С ""оргон" или други измислени субстанции това е факт. Та затова се препоръчвал увеличен аванс при "оргонизирано" гориво, хмм. Тук има явно противоречие с твърденията, че при такова гориво няма увеличени вредности и понижени параметри на ДВГ, въпреки обеднените смеси. Което означава нормална скорост на изгаряне, а това пък не предполага увеличен аванс. Както и да е  :). Не ги разбирам аз тия субстанции и уредите за измерването им. Нямам и такава сетивност. Дърво, ко да прайш  ;D
Като цяло корекцията на аванса не е проста работа, защото трябва да е динамична във функция от обороти и натоварване. Цитират се някакви градуси, въртене на делко и подобни, което е смешно. Писано е назад в темата, има рисунки. Съвременните ДВГ имат сензори за детонация (knock), които държат аванса винаги на границата с идея икономична работа на ДВГ. За по-старите видът на авансовата крива за бензин е твърдо зададена в ECU и шансът за корекция е външна програмируема електроника. Карам с такова нещо от известно време, за което ще пиша по-натам. Архаичните ДВГ с механични регулатори на аванса също могат да използват тази електроника. Другият вариант е описан по-назад в темата.
caduceus, не ти прави чест да пишеш подобни неща.

Неактивен juliang

  • Заинтригуван
  • Много Напреднал
  • *
  • Публикации: 7 057
Re: Корекция на ДВГ предварението за газово гориво
« Отговор #39 -: Ноември 06, 2015, 08:24:21 pm »
Сигнала при 20% по-бедна смес е права линия около нула волта.
Пак го казвам - синусоидата която се вижда при работата на ламбда сондата не е от това, че сондата работи така. Реално в изгорелите газове кислородното съдържание е такова - променя се няколко пъти в секундата от 0% до 2-3% и това се отчита от сондата, която ако е "в кондиция" променя състоянието си за 1-2 десети от секундата.

Трябва да видите как се променят времената на бензиновите дюзи при работа на мотора на празен ход - те постоянно плават, точно както сигнала от ламбдата.

Защо мислите се чудят как да сложат бензиновите инжектори колкото е възможно по-близо до смукателния клапан? Дори някои модели са с инжектор който пръска директно в камерата?
Идеята е разстоянието между тоя, който забърква сместа (инжектора) и тоя, дето мери и казва дали сместа е правилно забъркана (ламбда сондата) да е минимална. Така се намалява "лагването", закъснението между извършването на корекцията и измерването дали корекцията е била в правилната посока. Ако сместа се забърква надалеч или ламбда сондата е далеч, то в междината между двете ще има голямо количество "сбъркана" смес, и реакцията на системата ще закъснява.
Просто няма как "празното" на графиката от сигнала от ламбда сондата да е по-голям от "пълното". Корекциите които прави компа са пропорционални в двете посоки, няма причина обогатяването да е по-бързо от обедняването.

Неактивен Радико

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 7 263
  • Пол: Мъж
  • Потребителя не съществува
    • http://martinov-radiko.blogspot.com/
  • Скайп: radiko1a
Re: Корекция на ДВГ предварението за газово гориво
« Отговор #40 -: Ноември 06, 2015, 08:54:10 pm »
Цитат
Защо мислите се чудят как да сложат бензиновите инжектори колкото е възможно по-близо до смукателния клапан? Дори някои модели са с инжектор който пръска директно в камерата?
Идеята е разстоянието между тоя, който забърква сместа (инжектора) и тоя, дето мери и казва дали сместа е правилно забъркана (ламбда сондата) да е минимална. Така се намалява "лагването", закъснението между извършването на корекцията и измерването дали корекцията е била в правилната посока. Ако сместа се забърква надалеч или ламбда сондата е далеч, то в междината между двете ще има голямо количество "сбъркана" смес, и реакцията на системата ще закъснява.

juliang тука си в голяма грешка брат. Кадето и да наврат дюзата по разбираеми причини между образуването на сместа и измерването и има оборот и половина разлика във времето. Много погрешно е да смяташ, че ламбда сондата определя сместа. смесообразуването се определя основно от доста други датчици. Ламбдата само дава сигнал на компютъра да направи малки финни корекции нагоре или надолу според това какво е измерила. ако сондата покаже наличие на кислрод компютъра добавя 1% гориво при следващият цилиндър ако е пак малко добавя още един и още един и още един докато свърши кислорода тогава намалява горивото с 1% Не приемай този процент буквално това е примерно в зависимост от работата и другите стойности стъпките на нарастване могат да са и доста по малки или по големи, но не очаквай промени от 10% инициирани от ламбда сондата.
а относно тези корекции които колегите се опитват да правят: за коли които не са от ретропарада единственният реален шанс за мен се нарича чиптунинг.     
« Последна редакция: Декември 10, 2015, 09:15:31 am от atos »

Неактивен juliang

  • Заинтригуван
  • Много Напреднал
  • *
  • Публикации: 7 057
Re: Корекция на ДВГ предварението за газово гориво
« Отговор #41 -: Ноември 06, 2015, 10:00:20 pm »
Да, това имам предвид - ламбдата коригира забъркването, което се прави .... абе не се прави точно от таблицата, а от предните няколко цикъла.
Имаш таблица, която се коригра много-много бавно -за 50-100 км. Тези числа в таблицата се умножават или събират с корекции, които зависят от данните от датчиците - този за вакуума и този за температурата. Така се получава някакво число, което е доста близо до истината, но все пак не е достатъчно точно. Впръсква се тази изчислена доза гориво докато на изхода сондата не каже че горивото е много или малко. Чак тогава смесообразуването се коригира малко, докато ламбдата не "обърне тренда". Ако в продължение на известно време този тайминг на дюзите се окаже оптимален, и той е различен от този записан в таблицата, то стойността в таблицата се "бутва" мъничко така, че да се доближи до тази която е оптимална в момента. Колкото по-дълго време текущите стойности остават такива, толкова стойностите в таблицата се доближават до текущите, които са оптимални в момента.
Когато входните данни се променят (сипе се друго гориво, температурата се промени значително и т.н.) стойностите в таблицата вече са далече от оптималните за момента. Затова времената на дюзите се определят от предните тактове, като отново при продължително каране в такива условия таблицата полечка се променя така че да отговаря на реалностите.

Това е проблем, когато се кара на две горива. Даденостите зависят от горивото, и когато човек покара малко на газ, в началото колата не върви добре, после почва да се оправя. Тоест коефициентите в адаптивните настройки се нагласят по това гориво. И в момента в който мотора се обърне отново на бензин данните в таблицата вече са се адаптирали на газ и колата не ще да работи добре на бензин. Трябва да се покара 50-100 км за да "се освести" компа, но тогава пък на газ колата няма да върви добре отново.

Затуй добрия газаджия настройва газовия инжекцион така, че корекциите които ГИ прави върху времената на бензиновите дюзи да са минимални. Така адаптациите на бензиновия комп на колата не се разбъркват толкова и няма шашкане при преминаване от едно гориво на друго.

При обикновена газова поставена на кола с компютър нещата са неудържими...

Неактивен Радико

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 7 263
  • Пол: Мъж
  • Потребителя не съществува
    • http://martinov-radiko.blogspot.com/
  • Скайп: radiko1a
Re: Корекция на ДВГ предварението за газово гориво
« Отговор #42 -: Ноември 06, 2015, 10:13:11 pm »
Е това обяснение би трябвало да го разберат вече дори и тези които изобщо не са в час с нещата.

Неактивен getca

  • Сериозен Експериментатор
  • Стабилен
  • ****
  • Публикации: 764
  • Пол: Мъж
  • https://t.me/BGfreeman
    • http://analogov.com
Re: Корекция на ДВГ предварението за газово гориво
« Отговор #43 -: Ноември 10, 2015, 11:59:37 am »
Прикачвам две картинки за настройка на авансовите криви(бензин/газ) на програмируемия контролер. Стойностите се задават през 500об/мин, като има допълнително екстри - брой цилиндри на ДВГ, време на зареждане на бобината и ниво на MAP сензора за изключване на корекцията. Контролерът прави само добавка към зададените от ECU стойности на аванса.
Подробности при интерес от ваша страна.

altium

  • Гост
Re: Корекция на ДВГ предварението за газово гориво
« Отговор #44 -: Ноември 10, 2015, 12:56:00 pm »
Jiliang в моите очи се явява първият, който разбира реално от съвременни автомобили! :)