Автор Тема: Автомобилът на Chobi  (Прочетена 501603 пъти)

Неактивен Радико

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 7 263
  • Пол: Мъж
  • Потребителя не съществува
    • http://martinov-radiko.blogspot.com/
  • Скайп: radiko1a
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #360 -: Януари 15, 2015, 12:04:28 pm »
EDM electronics
Отговора на въпроса ти ще е много по лесен "въпреки, че върху това е написан цял един учебник и то за един от последните семестри по вузовете" Та по лесно ще е ако зададеш още един въпрос та станат общо три.
Първо
какво се случва на схемата ако имаме кондензатор и батерия.
Второ
Какво се случва на схемата ако имаме индуктивност и батерия  "Заклещили сме един пирон на кондензатора  ;)
Трето
Какво се случва на схемата ако има и кондензатор и индуктивност "твоя въпрос"

Неактивен krasias

  • Специалист
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 238
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #361 -: Януари 15, 2015, 12:05:47 pm »
EDM electronics, понеже индуктивността е във веригата то и тя ще черпи ток, но доколкото разбрах Чоби това е само в първия такт. После кондензатора не се разрежда докрай и нещата се променят. Това което аз разбирам от обясненията на Чоби е че той се опитва да пренася енергията на порции използвайки акумулатора като източник на потенциал, който е отделен от консумацията.   

Неактивен EDM electronics

  • Global Moderator
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 5 017
  • Z - Оркестър Вагнер
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #362 -: Януари 15, 2015, 12:21:17 pm »
Ясно, значи никой не може да отговори на този елементарен въпрос.
Не ми цитирайте учебници, а кажете вие какво мислите по въпроса.
После разделянето на изхода от товара във времето не води до прираст на енергия, а просто не пречи на схемата при заряда. По аналогия: когато се зареди една зарядна батерия от зарядното и се раздели от него, след като й изразходим енергията, това значи ли, че тя ще е по-голяма от тази за зареждането й? - разбира се, че не.

Разковничето е във зададения от мен въпрос и отговорът.
А иначе за практиката, каквато и да е теорията това аз лично ще го реализирам на практика, защото колкото и да се разсъждава теоретично, винаги на практика са оказва, че нещо има пропуснато, недоогледано. Иначе аз в себе си нямам и грам съмнения за практиката, нито ме мързи, нито ми е нужна помощ. Имам отговор на зададения ми въпрос, но нееднозначен, затова искам да чуя чуждото мнение.

Неактивен coke2k

  • Експериментатор
  • Стабилен
  • ***
  • Публикации: 583
  • Пол: Мъж
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #363 -: Януари 15, 2015, 12:26:15 pm »
Отправям един въпрос към г-н Чобанов, ако има желание да отговори. Интересува ме по време на работа на неговата система (феритния пръстен - тороида) вместо да загрява не се ли охлажда, дори дали не се охлажда толкова, че да кондензира - буквално замръзва ?
Ха и аз го питах същото преди нова година , ама още не ми е отговорил.

Неактивен Иван Димов

  • Експериментатор
  • Сериозен
  • ***
  • Публикации: 1 050
  • Пол: Мъж
  • Невъзможно нещо е да докажеш, че нещо е невъзможно
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #364 -: Януари 15, 2015, 12:36:21 pm »
   Прилагам схема за уточняване на принципа. Аз и преди казах, но нека пак повторя - първоначално имаме почти късо съединение и затова токът в началото на включването на S1 рязко стига максимална стойност и после намалява до нула, когато напрежението в кондензатора достига до стойност по-висока от тази на захранващия източник. Напрежението на кондензатора е сума от напрежението на захранването плюс напрежението на бобината. На практика, вместо нарисуваното късо съединение, имаме последователно свързани разреден кондензатор и малка бобина (дросел).

Неактивен Радико

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 7 263
  • Пол: Мъж
  • Потребителя не съществува
    • http://martinov-radiko.blogspot.com/
  • Скайп: radiko1a
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #365 -: Януари 15, 2015, 12:54:19 pm »
Цитат
Прилагам схема за уточняване на принципа. Аз и преди казах, но нека пак повторя - първоначално имаме почти късо съединение и затова токът в началото на включването на S1 рязко стига максимална стойност и после намалява до нула,
Не не е така така може да стане само ако стойността на  индуктивността е пренебрежимо ниска спрямо стойността на капацитета. При наличието на индуктивност тока нараства постепенно "обратното на тока през кондензатора"
Цитат
Ясно, значи никой не може да отговори на този елементарен въпрос.
Не ми цитирайте учебници, а кажете вие какво мислите по въпроса.
Мислех, че ще се досетиш и сам но щом не можеш:
И кондензатора и бобината ще вземат енергия от батерията в зависимост от стойността на техните капацитет ; индуктивност.
« Последна редакция: Януари 15, 2015, 01:30:21 pm от Радико »

Неактивен EDM electronics

  • Global Moderator
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 5 017
  • Z - Оркестър Вагнер
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #366 -: Януари 15, 2015, 01:57:15 pm »
Колеги, прощавайте. Сега забелязах, че съм начертал грешен пример-схема, тя всъщност няма нищо общо с първия такт от схемата на Чоби. Прилагам вярната схема. Заблудил съм се. Но нека останат същите въпроси от по-горния ми пост. Там също ще сменя схемата.

Радико, да, прав си. Но хайде отговори за тази схема. Тук май има разлика  :D.
Аз мисля, че енергията от източника на захранване ще е толкова, колкото само да се зареди кондензатора, ни грам повече за бобината.  :D

Неактивен EDM electronics

  • Global Moderator
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 5 017
  • Z - Оркестър Вагнер
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #367 -: Януари 15, 2015, 02:05:46 pm »
В тази схема, ако пренебрегнем загубите в трансформатора, то никаква енергия няма да има за първичната индуктивност. Т.е. кондензатора се зарежда благодарение на трансформаторния ефект, впрочем както го е описал и Чоби в първата си част.

И когато дойде време за втория такт, тогава вече енергията от обратната индукция на първичната намотка е гратис. Остава само да я съберем с втория такт и да заредим другия кондензатор.

Мисля, че принципът който ни даде Чоби е работещ и на теория. Защо ни каза обаче, че елементите трябва да са безупречни, без утечки и т.н. Ами защото ЕДН от обратната индукция е по-малко от енергията на един импулс за зареждането на кондензатора. Тогава, ако загубите са по-големи от идеалните, то те ще компенсират това ЕДН от обратната самоиндукция и няма да имаме нищо. Ще е близо до 1 но не и над 1. Така че......ПРИНЦИПЪТ НА ЧОБИ Е РАБОТЕЩ!!!
« Последна редакция: Януари 15, 2015, 02:21:09 pm от EDM electronics »

Неактивен Аtos

  • Global Moderator
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 4 290
  • Мисля, следователно...мисля!
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #368 -: Януари 15, 2015, 02:28:15 pm »
Чоби нещо отдавна не е писал, не мислите ли?

Мен лично ме интересува един-единствен въпрос:

Въпросният "Пешомобил" еднакво ли се държи (консумира и работи) в различни зони (места) по повърхността на земята?

Това би дало отговор на някои въпроси, които иначе биха се сторили налудничави на всички пишещи и четящи тук...

"Наблюденията на естествените явления в системи водят до неочаквани и подриващи утвърдените теории открития. Тези явления показват, че природата е пропита с артикулирана, квазиинтелигентна енергия... от която електричеството е само една нищожна част. Природният феномен, отговорен за наличието на тази способност, е наистина забележителен... истинско чудо! Чрез него виждаме, че природата е изпълнена с една почти жива същност, която включва и смятаната за инертна геология. А това би означавало, че геологическата структура има нервна система - нещо, което академичната наука нито би могла да очаква, нито е способна да приеме."
« Последна редакция: Януари 15, 2015, 02:44:47 pm от atos »

Неактивен juliang

  • Заинтригуван
  • Много Напреднал
  • *
  • Публикации: 7 058
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #369 -: Януари 15, 2015, 03:19:24 pm »
В тази схема, ако пренебрегнем загубите в трансформатора, то никаква енергия няма да има за първичната индуктивност. ...

И когато дойде време за втория такт, тогава вече енергията от обратната индукция на първичната намотка е гратис.


Ами тогава ... просто махаме почти всичко от твоята схема. Оставяме само първичната намотка и ключа. Слагаме един почти изтощен акумулатор и почваме да цъкаме ключа. За създаване на индуктивността не харчим нищо, обаче получаваме енергия при разпадането й, която ще зарежда акумулатора.
Дали? Надали...

Неактивен edin

  • Специалист
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 283
  • Пол: Мъж
  • Гениалното, винаги е просто
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #370 -: Януари 15, 2015, 03:20:26 pm »
Щом Чоби спря комуникацията, значи е постигнал целта си и тази цел, явно не е да ни даде нещо работещо.

Неактивен EDM electronics

  • Global Moderator
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 5 017
  • Z - Оркестър Вагнер
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #371 -: Януари 15, 2015, 03:33:32 pm »
Ами тогава ... просто махаме почти всичко от твоята схема. Оставяме само първичната намотка и ключа. Слагаме един почти изтощен акумулатор и почваме да цъкаме ключа. За създаване на индуктивността не харчим нищо, обаче получаваме енергия при разпадането й, която ще зарежда акумулатора.
Дали? Надали...

 :D, интересно разбиране.
Имах предвид, че първичната бобина не консумира нищо за себе си, но не и за зареждането на кондензатора с трансформаторен ефект. Т.е. със затварянето на ключа се консумира толкова енергия от източника, колкото събира кондензатора +загубите в трансформатора - така е най точно. Без обаче да се консумира допълнително енергия, която да обезпечава обратната индукция. За тази обратна индукция не харчим нищо, за да я предизвикаме. Само я събираме гратис на втория такт /при отворен ключ/.

Неактивен gonzo

  • Неактивен
  • Публикации: 5
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #372 -: Януари 15, 2015, 03:45:38 pm »
Абе, вие шегувате ли се? За да има обратна индукция, бобината вече я е изразходила за да се напомпа
« Последна редакция: Януари 15, 2015, 04:07:33 pm от atos »

Неактивен juliang

  • Заинтригуван
  • Много Напреднал
  • *
  • Публикации: 7 058
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #373 -: Януари 15, 2015, 04:00:28 pm »
:D, интересно разбиране.
Имах предвид, че първичната бобина не консумира нищо за себе си, но не и за зареждането на кондензатора с трансформаторен ефект. Т.е. със затварянето на ключа се консумира толкова енергия от източника, колкото събира кондензатора +загубите в трансформатора - така е най точно. Без обаче да се консумира допълнително енергия, която да обезпечава обратната индукция. За тази обратна индукция не харчим нищо, за да я предизвикаме. Само я събираме гратис на втория такт /при отворен ключ/.
Ок, друг вариант. Гледаш твоята схема. Заместваш кондензатора с втори акумулатор. Цъкаш си ключа и първия акумулатор зарежда втория от трафа чрез индукция, пък при разпада й ще се връща енергия обратно в първия. От време на време им сменяш местата, и така от два изтощени акумулатора след известно време ще имаш 2 заредени.
Или ако ти е по-удобно замени двата акумулатора с 2 кондензатора.
Дали? Надали...
Разбираш ли ... опитвам се да ти кажа, че не можеш да приемаш за вярно твърдението че бобината не консумира нищо. Ако оставиш само бобината и си цъкаш ключето, акумулатора пак ще падне. Да, ще падне от загубите. Но когато включиш във вторичната намотка товар, акумулатора ще падне по-бързо. Тоест когато във вторичната намотка има товар, първичната ще дръпне повече енергия от източника, отколкото ако няма товар. А при разпадането ще прибираш винаги едно и също количество (май не съм сигурен, вероятно ако вторичната е под товар, от първичната ще прибираш още по-малко, щото и вторичната ще си вземе "порцията" от връщаната енергия...).
« Последна редакция: Януари 15, 2015, 04:07:10 pm от juliang »

Неактивен Радико

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 7 263
  • Пол: Мъж
  • Потребителя не съществува
    • http://martinov-radiko.blogspot.com/
  • Скайп: radiko1a
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #374 -: Януари 15, 2015, 04:14:42 pm »
EDM electronics
Знам, че много ти се иска нещата да сработят и това ти пречи да разсъждаваш безпристрастно.
Колкото и да е голям мерака не на един а на хиляди даже това няма да   промени природните закони. Трансформатора не е консуматор на енергия "като изключим загубите" само когато работи на променлив СИНУСОИДАЛЕН ток. При прав ток ще консумира енергия защото не може да върне  на източника  енергията с която се е заредил. Е в случая очакването е да върне не в източника а в консуматора повече енергия от заредената. Дали е възможно не се наемам да кажа категорично.
Моя личен опит който споделих по горе ме кара да се колебая. имам и още един факт по въпроса:
Всички майстори заварчици знаят какво става ако включиш електрожен през навит на макара удължител  :'( :'( :'(
Язък за удължителя. Да ама оказа се че това не важи за инверторните електрожени, те не палят удължителя. Каква е причината и дали е свързана с темата още не знам.Мога само да предполагам.