Здравейте,
благодаря за идеите - коя от коя по-страхотна. Ето така с разни идеи се стига до истината!
Май накрая, най-добрия вариант ще се окаже хибрид от Вашите идеи.
Първо тамън се зарадвах на идеята с RFID и колегата ме накара да се замисля, че наистина токовете са големи (при 220В) - надхвърлят 25-30А и наистина вероятно ще се изпържат или няма да работят дълго или няма да работят добре.
Относно идеята на pathfinder ми се струва , че трябва всички коли (и бъдещи) да се модифицират, имам предвид освен смяна на сегашните евробукси с някакви четирипроводни да се монтират и бутони вътре в колите. Те не са три - просто три има на снимката. Струва ми се трудоемко и някак неуниверсално. Върти ми се идея само с един контактор в таблото - с нормалните щепсели и контакти (целта не е да спрем кражби на ток, а да стане безопасно - което май е едно и също):
Само не ми хрумва как да се избегне неприятното късо ако се включи в нормален занулен контакт когато се наложи някъде и се уцели на обратно да се мушне щепсела. Това на илюстрацията по средата на контакта и щепсела е зануляването.
Така фазата за зареждане ще дойде след мушкането на щепсела.
Сега като се замисля в невключено състояние май ще има фаза на зануляването на контакта през намотката на контактора и пак може някой да го хване тока..........май идеята ми куца, ама може би може да се доразвие, но до ниво нещо вътре в таблата,контактите или щепселите на кабелите за зареждане на отделните коли???
Относно мнението на juliang":
"В момента в който го включиш към колата, по него ще има напрежение от аку-тата на колата" - колите имат интелигентни зарядни с баланс и т.н. и когато се включи кабелът едва ли има напрежение от батериите - зарядните се намира в самите коли, а батериите са зад тях.
Благодаря, с интерес очаквам мненията Ви!