Автор Тема: Технологични новости  (Прочетена 381015 пъти)

Неактивен x_name41

  • Стабилен
  • ****
  • Публикации: 940
  • מוזיקה מאריכה את החיים
    • https://www.sanmina.com/
Технологични новости
« -: Октомври 16, 2017, 07:15:39 pm »
Електромобил с пробег 1400км с обем на батерията 196 литра: http://www.focus.de/auto/elektroauto/fahrbericht-nanoflowcell-quantino-das-flusszellen-zauberauto-neben-diesem-renner-sieht-sogar-tesla-ganz-alt-aus_id_6032208.html

<a href="https://www.youtube.com/v/-Dn_A1HHqns" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/-Dn_A1HHqns</a>

п.п. отварям тази тема като обща за раздела, където да се пускат разни новини от света на технологиите, без необходимост да се отваря нова тема, ако се касае за различни неща, тъй-като в противен случай би имало необходимост от отваряне на все нови и нови теми специално за конкретна новина, което не е много разумно, би било добре да се направи същото и за други раздели.

Лошо няма, но не допускай груби правописни грешки още в заглавието на темата! И не може тема да се дублира в заглавието си с цял раздел!
Пише се ТЕХНОЛОГИИ , а не "технологий"!/А/
« Последна редакция: Октомври 16, 2017, 07:37:38 pm от atos »

Неактивен бай Теню

  • Сериозно Активен
  • ***
  • Публикации: 473
  • Чем больше узнаю людей, тем больше нравятся собаки
Re: Технологични новости
« Отговор #1 -: Октомври 19, 2017, 12:52:06 pm »
Прочетох го и го намирам супер. Стар технология с нов прочит и готова са серийно производство.

Неактивен бай Теню

  • Сериозно Активен
  • ***
  • Публикации: 473
  • Чем больше узнаю людей, тем больше нравятся собаки

Неактивен valex

  • Специалист
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 512
  • Пол: Мъж
  • изчислителна техника
Re: Технологични новости
« Отговор #3 -: Октомври 19, 2017, 09:14:53 pm »
Стига смешки!
Никой ли не помни какво направи Лада от Fiat?
Това си е Великата РУС! :)


Неактивен Аtos

  • Global Moderator
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 4 290
  • Мисля, следователно...мисля!
Re: Технологични новости
« Отговор #4 -: Октомври 19, 2017, 10:13:00 pm »
Стига смешки!
Никой ли не помни какво направи Лада от Fiat?
Това си е Великата РУС! :)
Ем...кво направи?
Ладите бяха по-добри от фиатите ;D

Неактивен Dedo pop

  • Активен
  • **
  • Публикации: 299
Re: Технологични новости
« Отговор #5 -: Октомври 20, 2017, 07:45:50 am »
     Утрепа рибата!

Неактивен valex

  • Специалист
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 512
  • Пол: Мъж
  • изчислителна техника
Re: Технологични новости
« Отговор #6 -: Октомври 20, 2017, 08:20:36 am »

Неактивен Аtos

  • Global Moderator
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 4 290
  • Мисля, следователно...мисля!
Re: Технологични новости
« Отговор #7 -: Октомври 20, 2017, 01:10:52 pm »
Е, какво да ви кажа повече...с една Лада 1600 (оригинална сглобка) покъсвах БМВ-тата, произведени по същото време, в далечната 1990-та...

Неактивен EDM electronics

  • Global Moderator
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 5 017
  • Z - Оркестър Вагнер
Re: Технологични новости
« Отговор #8 -: Октомври 20, 2017, 02:38:35 pm »
И аз през 90-те год. имах Лада 1 500, на старо, около 20-годишна, много бях доволен от нея. Никакви проблеми с двигател, окачване. Взех я на 300 000 и и навих още 200 000, без никакъв ремонт по двигателя. Разход средно 10/100 газ. Единствено палеше трудно, защото беше на газ, а тогава нямаше модерни газови уредби, беше българска-недодялана.

За времето си беше доста луксозна кола, особено инериора, превъзхождаше доста по-нови модели западни коли, като Голф, Опел, Рено и т.н.

И сега и сега по селата, особено балканските хората предпочитат и карат само Лади. Веднъж попитах едни от Жеравна, защо само Лади тука, к,во става? Отговориха ми, че по камънаците само Ладата издържа, западното се чупе.

Ако пък говорим за джипове, дори вече малките деца знаят кой е най-добрия джип - Лада Нива. Има много кусури, които западните джипове нямат /по интериора, шума, обема и т.н./, но основното, по предназначение - да се движи в кал, камъни, наклон, дуракоустойчивост и т.н. е безспорният лидер.

А сегашните западни коли са направени от капачки за буркани. Хем се чупят в гаранционния срок, хем ти съдират кожата от резервни части и ремонти. Отделно са направени софтуерно, след определени километри да се сменя така режима на работа, че двигателя работи в саморазрушаващ се режим, бързо да хвърляш колата на боклука и да купуваш новата. Да не говорим за скандала на Фолксваген, Ауди, Мерцедес и т.н., под айсберга има още много.

Неактивен juliang

  • Заинтригуван
  • Много Напреднал
  • *
  • Публикации: 7 057
Re: Технологични новости
« Отговор #9 -: Октомври 24, 2017, 10:53:52 am »
Не схващам напъна да направиш летяща кола... В урбанизираните територии летенето е забранено и ще продължава да е забранено по съображения за безопасност. А именно там идеята да имаш коля която да прелети над плебеите, чакащи в задръстванията е най-примамлива. А в безлюдните местности са изключително редки местата, където летяща кола би ти спестила време при пътуването без да излезе безумно скъпо.
Отделно че влаченето на агрегати за летене докато колата се движи по земята е непрактично, а влаченето на агрегати за придвижване по земята докато си във въздуха е и непрактично и скъпо. Сами виждате че тая перка на "колата" на снимката няма да влезе в нито един гараж. Тази кола ще има ужасни проблеми със стабилността. Не виждам дори как ще я паркирате на паркинга на някой мол.
Да не говорим за тоталната липса на екстри и комфорта на едно такова пътуване, които тази кола не може да предложи по никакъв начин. За 57 000 евро можете да си вземете прекрасен чисто нов автомобил с климатроник, подгряване на седалките с функция за масаж, висококачествена аудио уредба, телевизори на задните седалки, с огромно място за краката на пътниците отзад и багажник в който можете да си сложите половината покъщина. В летящата кола едва ще си съберете стиковете за голф...

Неактивен Аtos

  • Global Moderator
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 4 290
  • Мисля, следователно...мисля!
Re: Технологични новости
« Отговор #10 -: Октомври 24, 2017, 12:39:23 pm »
Дали на теб ти допада или не, темата е за новости, а не дали са практични според теб.
Това, за което говориш, са автомобили с повече от 100 години техническа еволюция, докато показаната разработка е тепърва в зародиш...

Неактивен бай Теню

  • Сериозно Активен
  • ***
  • Публикации: 473
  • Чем больше узнаю людей, тем больше нравятся собаки

Неактивен EDM electronics

  • Global Moderator
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 5 017
  • Z - Оркестър Вагнер
Re: Технологични новости
« Отговор #12 -: Октомври 26, 2017, 09:19:02 am »
10-тина год. вече чета за нови технологии при батериите, то не беше водород, то не беше железен сулфат, алуминий, графит, графен, нано и пико тръби и т.н., а равносметката в наши дни е най-добрата батерия - старата литий-йон. Не полимер, не желязо фосфат, не графен.

Не е трудно да се разбере, че концерна Тесла е една банкерска финансова пирамида, но все пак, за да впечатлят баламите, натъпкаха целия корпус на автомобила, де що има празно пространство и гънка по шасито с литий-йон, така, че ако се наложи някаква подмяна, трябва да се разпарчетоса цялата кола, демек тя е еднодневка, консуматив. Няма нито гаранция за батерията, нито гарантиран преход. А при ПТП повече от сигурно е, че колата ще се запали, по опасна е от метана. Гори и с вода не се гаси.

Желязо-фосфатните пък са едни кютуци-ютии, дето се надуват мнооооого преди да достигнат хилядолетните си цикли, а поставени в автомобил, не остава място за пътниците и ще трябва ремарке за багажа.

По отношение на екологията, дали СО2 е по-вреден от рециклирането на батериите в сравнение с отпадъците при производството на ел. енергия за зареждане, ба ли маа му, струва ми се, че са на кантар.

Чакам и аз супер батерията - лека, мощна и безопасна, вече толкова години, да си я купя, ама я няма. Дано след още 10 г. се появи от някой край на света. Иначе такива бот-статии бооооооооолллл...

fantom4e

  • Гост
Re: Технологични новости
« Отговор #13 -: Октомври 26, 2017, 11:28:47 am »
Една батерия и трябват минимум 10 години от създаването (в лаборатория) до промишлено производство (излизане на пазара).

Неактивен lastcyrol

  • Неактивен
  • Публикации: 5
Re: Технологични новости
« Отговор #14 -: Октомври 26, 2017, 12:30:28 pm »
EDM electronics, приеми личните ми извинения. Не бих искал да се конфронтирам с теб, но от няколко дни чета бисерите ти, най-вече в темата за трифазните мотори, а сега и тук изръси. Позволявам си да цитирам извадки от мнението ти, за да е по-ясен обекта на репликата ми.

... за да впечатлят баламите, натъпкаха целия корпус на автомобила, де що има празно пространство и гънка по шасито с литий-йон, така, че ако се наложи някаква подмяна, трябва да се разпарчетоса цялата кола, демек тя е еднодневка, ...

Напротив, батерията в Model S, най-масовия им автомобил, е един голям панел точно под купето на автомобила. Това позволява батерията да се смени за 1½ минути. Идеята на такава модулност е зарядни станции в щатите за бърза подмяна на цялата батерия, тъй като там разстоянията са не-малки и дори огромния капацитет на батерията не стига да се измине цялото разстояние от източното до западното крайбрежие, а да се чака няколко часа за зареждане явно не устройва всеки.

А при ПТП повече от сигурно е, че колата ще се запали, по опасна е от метана. Гори и с вода не се гаси.
Напротив, гаси се единствено с вода, с прахов пожарогасител не става, нито с CO₂, понеже горивото на батерията си носи и окислителя и единственото което може да помогне е да се свали температурата, за да спре горенето. А дали е по-опасна от метан, не мога да кажа, все пак батериите не избухват.

А батериите на Тошиба си ги има и се продават, но цената им е доста солена:
https://www.ebay.co.uk/itm/NEW-Lot-6pcs-SCIB-TOSHIBA-2-3V-20AH-lithium-titanate-batteries-15-000-cycles/162471198355?hash=item25d409be93:g:lwQAAOSw5gxZc3Nr

А за LiIon vs LiPo vs LiFePo и т.н. мога само да кажа, че всяка химия си има своите предимства и недостатъци. Желязофосфатните батерии са известни с големия брой цикли живот, но имат ужасна енергийна плътност. Поради което се слагат в автомобили само от DIY ентусиасти, които конвертират и за тях това е най-безопаснот просто за употреба решение. Тези батерии са много устойчиви на замозапалване. LiPo батериите са с по-голяма енергийна плътност, но отстъпват на LiIon батериите. Тяхното предимство е в изключително ниското им вътрешно съпротивление и способността да се разредят за минути, генерирайки огромна относителна мощност. Предимство, което се търси при хоби хеликоптерите, но при автомобилите не носи нищо. Ето това е причината Тесла, а мисля също и Нисан и GM да ползват една от най-старите литиеви химии.