Автор Тема: Оптимизатори на горивния процес от Caduceus  (Прочетена 350886 пъти)

rosenmvr

  • Гост
Re: Оптимизатори на горивния процес от Caduceus
« Отговор #105 -: Октомври 25, 2011, 09:43:11 am »
Здрасти,
разбира се че се сещам - проблемът е в отслабването на заряда след стоманената тръба и филтър, които действат деструктивно. Тия дни при едно Ауди А6 имаше същите особености, та сменихме стария горивопровод след филтъра с по-дълъг и закачихме оптимизатора на него. Понеже е близо до мотора го сложихме в близката ниша до стъклото непосредствено до двигателния отсек /стрелките нагоре/ и нещата се оправиха, човекът засича точния разход в момента. Ако можеш, направи същото - ако не, ползвай на друга кола или ми го върни - няма проблем. Звънни ако искаш да се уточним.
За съжаление стоманените тръби и филтър, намиращи се след К1 намаляват значително ефекта. Понякога зарядът пада под 6/10 и въпреки че моторът работи добре, няма реална икономия - изгарянето не е достатъчно пълно и вероятно компютърът на колата не регулира автоматично отварянето на дюзите като за бедна смес. Лечението е да се слага след железата /доколкото е възможно/, но най-добре някъде по-встрани от мотора, че да не се нагрява и влияе от излъчването при форсиране.

Поздрави

Колега има ли начин как аз в домашни условия да измеря зарда. Днес си поставих целта да карам леко , просто колата е осезаемо по мощна много по пъргава е и работи значително по тихо ако се изказвам правилно все едно съм сложил масло в нафтата.

Неактивен caduceus

  • Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 347
Re: Оптимизатори на горивния процес от Caduceus
« Отговор #106 -: Октомври 25, 2011, 09:53:13 am »
Няма май как, освен като дойда до Сф да го погледна. Ще я оправим  :) Я ми метни една снимка на двигателя отблизо /докато работи на празен ход/ на пощата  - ще пробвам да измеря дистанционно. Обаче щом имаш признаците, работата вероятно е до регулировка, а не до смяна на монтажното място
Поздрави

vankiqt

  • Гост
Re: Оптимизатори на горивния процес от Caduceus
« Отговор #107 -: Октомври 25, 2011, 11:57:40 am »
Изпарителя ми е Емегаз. Да стомана мисля е. Има ли от други материали въобще? Смяташ, че оргона се разрежда заради стоманата ли? Ами ще помисля дали мога да дойда тия дни до Ловеч и без това не съм бил никога там :) Явно трябва да погледнеш и ти колата наистина.

rosenmvr

  • Гост
Re: Оптимизатори на горивния процес от Caduceus
« Отговор #108 -: Октомври 25, 2011, 05:07:42 pm »
Колега caduceus мисля че това устройство може да ти реши много проблеми и да ти помогне за по бързото развиване на проектите ти, давайки ти възможност за експерименти с обедняване на сместа. Ще дам описание на продукта , защото нямам намерение да правя реклама , като нямам лично впечатление за работата на устройството. Относно снимката трябва ли махна предпазния пластмасов капак на двигателя.

Оптимизатор
Оптимизатора е предназначен за корекция на показателите на автомобила. В този смисъл, устройството може да се разглежда като оптимизатор.
Оптимизатора  работи с всички видове ламбда сонди, дебитомери и датчици за абсолютно налягане (MAF сензор). Принципа на действие е чрез корекция на показанията от датчиците на двигателя, подавани към компютъра на автомобила. За по-лесна работа е предвиден софтуер и кабели за връзка с компютър, с помощта на които може да се записват и четат параметрите в реално време, на вашия компютър.
Оптимизатора е предвиден за работа в два режима: "разширен режим" и "опростен режим".

При опростения режим, потребителя регулира само някои от основните параметри, влияещи върху работата на двигателя. Корекцията върху параметрите се засилва при увеличаване на моментния разход на гориво, а при някаква прагова честота на въртене на коляновия вал, корекцията се намалява - това се дефинира от потребителя.

При разширения режим на работа, може да се състави подробна 3-D графика на корекциите на параметрите, в зависимост от момента на впръскване на горивото, честотата на въртене на коляновия вал, показанията на ламбда сондата и дебитомера. По този начин, може да се постигнат отлични резултати по отношение на икономията на гориво, а за любителите на високите скорости да получат максимален въртящ момент и мощност от двигателя.

Оптимизатора поддържа всякакви ламбда сонди, както и дебитомери с аналогов и цифров изход.

Изходите на оптимизатора, може да се конфигурират в три режима на работа:

Режим "Оптимизатор" - основен режим на работа;
Режим "Емулатор" - емулират се показания на ламбда сондата, в зависимост от показанията на дебитомера и количеството впръскано гориво. Данните се сравняват с данните получени в процеса на самообучение на оптимизатора и се изработва подходящ сигнал. В този случай ламбда сонда не е необходима. Настройки могат да се правят с помощта на приложения софтуер;
Режим "MAF" или "MAP" - могат де се емулират показанията на датчици с изход 0 - 5 волта (дебитомер, MAF и MAP сензор), на база показанията на ламбда сондата. Този режим може да се използва при някои дизелови двигатели.

Неактивен caduceus

  • Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 347
Re: Оптимизатори на горивния процес от Caduceus
« Отговор #109 -: Октомври 25, 2011, 07:48:27 pm »
vankiqt
Стоманата по принцип пречи, но при изпарителите не е толкова фатално колкото при горивните филтри. По-скоро дай да сменим монтажа и въпреки всяка логика пробвай да сложиш оптимизатора след изпарителя направо на каучуковия маркуч преди дюзите. Удължи ако трябва с 1-1,20 м. маркуч за LPG. Вчера монтирахме на един колега на метан точно там - с удължен маркуч, за да е ниско зад фара на хладно и далеч от мотора. Двигателят се зареди за десетина минути до 7/10 на място, но още не знам точни резултати защото е рано. Опитай , може пък някъде по пътя от бутилката до мотора да се губи заряд. А относно пътуване до Ловеч, винаги можеш да дойдеш - само звънни да съм тук, че понякога ме няма в града
rosenmvr
Знам го това устройство, ама тук вносителите не искаха да ми го продадат. При запитването ми казаха, че се търгувало само като част от системата с водорода. Свързах се с производителя от Украйна и ми дадоха цени и т.н. за количества, с хубава таблица за отстъпки. Ама като ми трябва едно за проба, не ми се занимава с украинци и доставки с неизвестен резултат. Засега съм дотук. Има и друга страна - ако комбинирам моя оптимизатор с тоя електронен чип, ще се оскъпи доста и не е ясно дали ще има пазар. Така че варианта ако ДВГ стане тих и по-динамичен а няма икономия, е всеки да си прегледа ламбдата дали работи коректно /който има/, да си пита в обслужващия го сервиз дали има начин да му обеднят компютърно сместа и т.н. Аз направих това устройство с цел обогатяване на горивото с оргон и по-пълно изгаряне - и то работи, но нямам познанията и инструментариума който имат сервизите за да се донастрои дадена кола за максимален ефект. Не мога да се боря с всеки отделен комп по колите, който вкарва гориво в двигателя независимо от това дали то трябва или не. Айде при газовите с кранчето нещата са ни в ръцете, ама с бензинови и дизели какво да правим, освен да разчитаме на изправност на системата за автоматично обедняване - комп, МАП, ламбда и прочее.
Ако има български чип с подобни параметри, бих си купил за експерименти - но трябва да обеднява няколко пъти сместа и да увеличава ъгъла на запалване на поне 50 градуса.
Поздрави
ПП
Да, за снимката махни капака, за да се вижда алуминиевия блок. Пощата ми е caduceus_bg@abv.bg
« Последна редакция: Октомври 25, 2011, 07:52:27 pm от caduceus »

Неактивен fade

  • Специалист
  • Подготвен
  • ***
  • Публикации: 103
Re: Оптимизатори на горивния процес от Caduceus
« Отговор #110 -: Октомври 25, 2011, 10:09:22 pm »
@vankiqt
Колега едва ли изпарителят е от стомана, алуминиева сплав е технологична необходимост, а и е по безопасно при лесно запалими субстанции.
Преобедняването на горивната смес обикновено довежда до увеличен разход. Настройка на газова инсталация се прави само с газов анализатор, затова моят съвет към Вас е, първо да посетите добър сервиз, в който да Ви настроят газовата инсталация с анализатор. Заданализаторното устройство също е много важно между другото. ;)

@caduceus
Дай името на украинската компанията на лични или на Skype за да не правим реклама тука. Ще видя какво мога да направя за теб, имам някой връзки в Украйна и то точно с хора които се занимават с двигатели. Аз между другото също съм заинтересован от нещо такова, но за мои си нужди.
Относно газовите инжекциони нещата са мисля по-сложни, зависи какъв е софтуерът. Примерно моят има три режима на работа, нормален, обеднен и "турбо". Много е важно как е направен алгоритъмът за изпълнение в газовият компютър. Ако се бутат таблиците на времената, това ще влоши работата на бензин, тъй като обикновено газовият компютър ползва датчиците бензиновия, и бензиновият не знае за тази кражба ;) Всъщност времената за впръскване на газовите клапани при различните режими са бензиновите времена със съответната корекция внесена от газовият компютър. Ако има някакви драстични промени в стехиометричният състав, системата с адаптивни параметри може да излезе извън регулиращите си граници, и след това при преминаване на бензин двигателят ще има много странно поведение и разход разбира се докато не се адаптира към бензин. Пак казвам много е важно задстендовото устройство.
Кислородният сензор едва ли е замесен в цялата работа между другото, той се грижи за стехиометричният състав на сместа, и ако има някакъв прилив на мощност от външен източник на енергия, едва ли ще се отрази на химическият състав на отработилите газове. Или може би ще се отрази, ще има не изгоряло гориво и кислородният сензор ще подаде сигнал за корекция на времената за впръскване в посока намаляване. Ако оптимизатора обаче подобрява процесът на окисление, в отработилите газове нивото на кислород ще бъде малко и ще има корекция в обратна посока, увеличаване.
Абееее...  има над какво да се размишлява 8)

П.П. всъщност след като го разгледах при публикуването смятам последните заключения за доста хипотетични особено това за не изгорялото гориво  ;D
« Последна редакция: Октомври 25, 2011, 10:18:03 pm от fade »

Неактивен caduceus

  • Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 347
Re: Оптимизатори на горивния процес от Caduceus
« Отговор #111 -: Октомври 26, 2011, 12:43:55 pm »
fade; rosenmvr
Писах ви на лични
По принцип системата в колата обеднява сместа автоматично - ако всичко и е наред. Защо и как става - не е съвсем сигурно, явно трябва специалисти да погледнат. Предвидил съм и динамометрични тестове и т.н. А че изгаря по-пълно, показват тестовете на газоанализатор при коли без катализатор, каквато беше предната ми бензинова Ксантия /само с гърне/. Там правих преди слагане и след, но го нямам на печат, а само на фото някъде из компа - отзад излиза горещ въздух без мирис /от ауспуха имам предвид ;D/ Азотните окиси са 0
Поздрави
« Последна редакция: Октомври 26, 2011, 12:47:00 pm от caduceus »

vankiqt

  • Гост
Re: Оптимизатори на горивния процес от Caduceus
« Отговор #112 -: Октомври 28, 2011, 02:52:44 pm »
Тия дни ще слагам аванспроцесор и очаквам още малко мощност и най-вече икономия с около литър газ надолу.  :)

Неактивен caduceus

  • Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 347
Re: Оптимизатори на горивния процес от Caduceus
« Отговор #113 -: Октомври 29, 2011, 02:19:06 pm »
Не разбрах защо ти е ТАП-а, при оптимизатора нямаш чак толкова насищане с оргон, за да ти трябва голям ъгъл на запалване. На метан - да, но на газ не е много необходим. Настройка му е майката
Колеги,
моля за акъл и помощ във връзка с камионите. Ако някой е специалист, или знае как са направени и има ли въобще системи за автоматична настройка на сместа при големите дизели, да пише. Тестовият камион с два оптимизатора върви по-добре отпреди, но няма икономия /стар МАН с разход около 25л./100км./  Което ме навежда на мисълта, че няма система за регулиране на горивото, по-точно тя е твърдо заложена в компютъра - ако има въобще такъв. Т.е. си пръска колкото му се казва и толкоз - никаква оптимизация и автоматично обедняване заради подобреното изгаряне не е възможна. Така ли е?
Днес ми казаха, че при новите камиони има системи като при колите - ламбди и прочее, а при старите нямало. Айде върви оптимизирай тогава  :) Колегите с водородните клетки вероятно берат ядове с големите дизели поради същия проблем. Чипове ли слагат?
Поздрави
   
« Последна редакция: Октомври 29, 2011, 02:25:57 pm от caduceus »

koce93

  • Гост
Re: Оптимизатори на горивния процес от Caduceus
« Отговор #114 -: Октомври 29, 2011, 04:18:28 pm »
Около 30 години карам дизел камиони и автобуси и не съм виждал на тези дизели компютри и тем подобни. Там има гориво нагнетателна помпа, която с подаване на газ педала пуска повече гориво или по-малко. При спиране горивото гасне двигателя. Някои имат моторна спирачка и при включване спира горивото и затваря клапа на изпускателната тръба, като така двигателя гасне и задържа автомобила при спускане.
« Последна редакция: Февруари 10, 2013, 02:34:28 pm от Maistora52 »

vankiqt

  • Гост
Re: Оптимизатори на горивния процес от Caduceus
« Отговор #115 -: Октомври 29, 2011, 05:54:24 pm »
Ами ТАП-а ми излиза 35 лева и има регулировка с джъмпери на ъгъла на запалване. Все пак е газ и смятам, че ще окаже влияние на горенето и вървежа, а и доста колеги са доволни от момчето което прави схемичката. Икономията ще е около литър все пак.

vankiqt

  • Гост
Re: Оптимизатори на горивния процес от Caduceus
« Отговор #116 -: Ноември 06, 2011, 10:26:29 pm »
Така значи след слагането на ТАП-а и предварение 15 градуса в съчетание с притягането на магнитния оптимизатор К1 разхода успя да се смъкне до 6,15 л/100 км засечено на 3 пъти: 6,5 без притягането и с предварение 12 градуса , 6,7 след притягането и малко градско каране , 6,15 след 15 градуса на ТАП-а и средна скорост 90-100 км за 350 км. Продължавам със засичането в градски условия. За уточнение блока и главата на мотора са от чугун, което до някъде е в негативно влияние за оргона.

Неактивен caduceus

  • Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 347
Re: Оптимизатори на горивния процес от Caduceus
« Отговор #117 -: Ноември 07, 2011, 10:32:45 am »
Малко уточнение - с колегата се видяхме лично в събота. Зарядът на мотора беше 9,7/10 което е добре за чугун - при алуминиеви мотори отива над 9,9/10. Лично се убедих че колата вървеше отлично и имаше много мощност - дай Боже все така. Оптимизаторът е в багажника, на тръбата до бутилката.
Във връзка с монтажа - който си е купил К1 и има 6 мм медна тръба на газовата уредба, да уплътни до 8 мм с текстилно тиксо или изолирбант преди слагане на гумената влъжка /която е вътрешно 8 мм/. Така се стяга плътно и енергията се предава по-пълно на газта. Същото важи и за всякакви други по-тънки от 8 мм. сечение тръбопроводи за бензин, дизел и метан. За 10 мм има приложена втора вложка.
Много благодаря на vankiqt относно информацията и тестовете с аванс процесор! По принцип оргонно наситени горива изгарят по-бавно и дълго от нормалното, така че е логично да се сложи ТАП. Някакси ми беше убягнала тая връзка  :) Още повече че аванс процесорите не са скъпи и лесно се монтират.
Ако няма оргонно зареждане на горивото, ТАП не е действа толкова силно - освен при метан, там е задължителен защото трябва доста по-голям ъгъл на запалване. Газаджиите затова не слагат при пропан - няма голям ефект, но след като се оргонизира газта вече явно си заслужава
Поздрави
« Последна редакция: Ноември 07, 2011, 10:41:46 am от caduceus »

brevis

  • Гост
Re: Оптимизатори на горивния процес от Caduceus
« Отговор #118 -: Ноември 07, 2011, 02:49:49 pm »
Ами направо са си скъпички повечето модели. Изобщо не искам да коментирам правените, имам предвид примерно фирма като AEB, за повечкото модели и марки се движат около 100 лв., кабелите също не са стандартни. А за пропан дали са нужни- нужни са и още как. Огромната заблуда е че са проектирани за метан. Водил съм много спорове с "професионални газаджии", които твърдят, че с предварение на инжекторните времена на газовите инжектори решават проблема с по-бавното горене на газта. Ама ако си впрегнат мозъка и се замислят, че инжектора впръсква газта във въздушният колектор, следователно ще влезе в горивната камера след като отвори смукателният клапан, то искрата ще го запали както при най- най- най-обикновена уредба на засмукване. Но ако монтираш ТАП на газов инжекцион и имаш кабели и софт за настройване и съответното желание да излезеш от параметрите на ДЕФАУТ-а, могат да се постигнат невероятно добри резултати, повярвайте ми. Изобщо тази система не би трябвало да се нарича газов "инжекцион"- единствено намалява доста вероятноста при гръм да пръснете пластмасовите колектори, ако сте с такива. Идеалната система е газов инжекцион на "ВИАЛИ", който работи в течната фаза на газта, впръсква я в цилиндъра, реално намалява разхода с 10% на газ, реално увеличава мощноста с 10%/като имате предвид, че сериозните фирми за чиптунинг дават 8-9% таван за увеличаване на мощността при запазване ресурса на двигателя/. Единственият недостатък е помпа за високо налягане на газта, намираща се вътре в газовата бутилка, преди която какъвто и филтър за газ да сложиш, в българската газ винаги се намират разни частици с точната консистенция и големина, които я пращат в един по-добър свят. Цената и е 60% от крайната  за системата. Чак сега се светнах какъв спам съм сътворил. Извинявам се и по темата- изобщо не се колебайте да монтирате и експериментирате с ТАП. Колкото да е скъпичък, без него експериментите ви се ограничават до известен предел- може да сте постигнали много добри резултати с обедняване, намагнитване и др, и да ви са нужни само някакви си 3 или 6 градуса за да се наслаждавате на  нисък разход и добра мощност.

icrow

  • Гост
Re: Оптимизатори на горивния процес от Caduceus
« Отговор #119 -: Ноември 07, 2011, 05:02:03 pm »
Колега brevis, значи искаш да кажеш, че компа, който е на газовата не се грижи и за запалването? Питам защото на моята разлика във вървенето и разхода спрямо бензин няма даже на газ набира по-бързо! Само на градско можеби с 1л повече, извънградско си е едно към едно. А и доколкото съм чел, това е едно от предимствата на газовия инжекцион, че на газ сам си оправя предварението.