Автор Тема: Турбонатор (завихрител на въздуха)  (Прочетена 150186 пъти)

grebo

  • Гост
Re: Турбонатор (завихрител на въздуха)
« Отговор #15 -: Юни 13, 2009, 09:29:30 am »
Имаше едни ел-вортекси дето се поставяха след карбуратора, с цел добрата пулверизация. На мотор с вътрекамерно смесообразуване няма как да даде ефект. КПД няма начин да се подобри, пряко, доработвайки всумкателната и изп. системи. ;)
Под качествено подобряване на пълненето (коефицента на пълнене) - най-добър ефект дава газоразпределителния механизъм - характеристиката на валовете - фаза и гърбични профили - симетрично, асиметрично - както и геометрията, повърхнината на въздушните пътища - целите са ясни - скорост, дебит с оглед на инерциалното пълнене и празнене, комбинирането му с резонаторното такова (- ако някой се е загледал за разликата във Фи-то на колектора и порта на главата - за какво е това "стъпало"). Та казвам го това с оглед да внимаваме къде слагаме тия ламаринки. Колкото до накрайниците на ауспуха - според мене дават ефект "психологически" т.е. толкова колкото и илиянските.

FaL6IfIkAtOr

  • Гост
Re: Турбонатор (завихрител на въздуха)
« Отговор #16 -: Юни 24, 2009, 10:31:05 pm »
caduceus Моля ти се обясни турбонатора с подробни чертежи (ако е възможно) или поне по-точни размери. Най-важното е да разбера под какъв ъгъл се режат ламаринките. Благодаря предварително
« Последна редакция: Юни 24, 2009, 10:35:11 pm от FaL6IfIkAtOr »

Неактивен caduceus

  • Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 347
Re: Турбонатор (завихрител на въздуха)
« Отговор #17 -: Юни 24, 2009, 11:24:47 pm »
FaL6IfIkAtOr

Няма подробни чертежи, както няма естествено и повечето неща от Шаубергерово време - не се връзват много с официалната наука  ;) Това е негова саморъчна рисунка на въпросния импелер, който по принцип ротира и вкарва флуида във вихрово центростремително движение. При ДВГ като си има засмукване, няма нужда от ротация - просто направляващ апарат в тази форма според мен би свършил работа. Формата на споменатото в моя линк устройство върху Chevy мотора

http://prikachi.com/files/948591o.jpg

е подобна на вихъра при въртене на вода в кръгъл съд и отчасти на импелера на Шаубергер

http://prikachi.com/files/948570E.jpg

Всичко опира до имплозионния принцип, а не до простото завъртане на потока - действай по интуиция. Ъгълът зависи от скоростта на потока все пак, по-голяма такава - по-голям ъгъл според мен, важното е да се събира в центъра.

Поздрави
« Последна редакция: Юни 24, 2009, 11:28:09 pm от caduceus »

koce93

  • Гост
Re: Турбонатор (завихрител на въздуха)
« Отговор #18 -: Юни 25, 2009, 02:00:09 pm »
Ето малко размери. Информацията от тук:http://pagesperso-orange.fr/quanthommesuite/avec10jeans.htm

sheki

  • Гост
Re: Турбонатор (завихрител на въздуха)
« Отговор #19 -: Юли 26, 2009, 10:50:49 pm »
препратка линк

Мисля, че това е по  -правилния подход към материята, колегата който се занимава с оргоните може да потвърди, в неговите постове бях гледал за "спиралите" които вършат тая работа, затова си мисля, че и тук нещата стоят така оргонизиране на въздуха а не просто някакво завихряне.

Неактивен caduceus

  • Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 347
Re: Турбонатор (завихрител на въздуха)
« Отговор #20 -: Юли 27, 2009, 04:38:17 pm »
Така е, на прав път си колега  :) При правилното завихряне се натрупва енегия във флуида която после се отдава
Поздрави

agharta

  • Гост
Re: Турбонатор (завихрител на въздуха)
« Отговор #21 -: Октомври 15, 2009, 02:51:42 pm »
Здравейте турбо момчета ;) Успех на всички първо, закупих мед ( метал ) и смятам след като измеря обиколката на тръбата която идва от въздушния филтър според схемата на koce93 да си изработя турбинатор. Имам половин квадратен метър лист, дебелина 1мм, 70лв. ми излезе, ще остане доста, които има желание мога да му отрежа ако каже размери, от Варна съм, на лични...

Неактивен Smileface

  • Beginner
  • *
  • Публикации: 87
  • Пол: Мъж
Re: Турбонатор (завихрител на въздуха)
« Отговор #22 -: Октомври 15, 2009, 03:53:04 pm »
Ще внеса още малко светлина, чисто механично, относно завихрянето на гориво-въздушната смес. След лабораторни опити с 4 тактов ДВГ с добавен празен оборот на коляновият вал(+1 паразитен такт) след всяко впръскване, с цел успокояване на завихрянето на сместа в цилидъра, изгарянето трагично се влошава . Това е направено сигурно преди 50 или 60 години. За да се увеличи скороста на потока при постъпване в цилиндъра се проектират отворите в главата на ДВГ да бъдат фуниообразни със стесняване към блока. Ефекта е дроселиране.
Проблема за разрешаване при старите ни бензинови автомобили(понеже при новите от части е решен) е неравномерният поток, особено при ниски обороти. Причината е вакуума на всмукателният колектор, който е на пулсации. И няма как потока да е друг. Потока тръгва и спира пак и пак... а той има маса... Това води и до шум подобен като от ауспуха, но много по-слаб. От около 10-на години произвеждат тръбата преди колектора с едно разширение като балонче. Изпълнява функцията на кондензатор и заглушител.
При наличие на турбонатор вече ще може да разглеждаме потока като пружина. Предполагам така тези вибрации ще намалеят.
Пак ще повторя, че това е чисто механична част.


agharta

  • Гост
Re: Турбонатор (завихрител на въздуха)
« Отговор #23 -: Октомври 20, 2009, 10:44:06 am »
Ето го и моя турбонатор, чувства се повече мощност, оборотите ми се стабилизираха.
« Последна редакция: Октомври 20, 2009, 10:46:09 am от agharta »

Неактивен caduceus

  • Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 347
Re: Турбонатор (завихрител на въздуха)
« Отговор #24 -: Декември 06, 2009, 03:06:41 am »
Здравейте колеги,
току що завърших един малко груб прототип на турбонатор - така както аз смятам че трябва да е. По-късно утре, т.е. днес ще сложа снимки. Системката включва хиперболична фуния с медна вътрешна облицовка, шаубергерови медни тръби и още нещо  ;) По предварителни данни очаквам икономия около 18-24 % в зависимост от пълнежа между тръбите и режима на движение /оборотите/. Зарядът при тестове с крачна помпа е 9.6 от 10 възможни - т.е. доста голямо насищане, при това не съм използвал магнитна катализа. При реална работа в ДВГ ще е поне 9.8-9.9, там засмукването и скоростта ще са значително по-големи, съответно и енергизирането
Поздрави
« Последна редакция: Декември 06, 2009, 03:09:33 am от caduceus »

Неактивен caduceus

  • Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 347
Re: Турбонатор (завихрител на въздуха)
« Отговор #25 -: Декември 06, 2009, 10:27:37 am »
Обещаните картинки на "нещото" - не ми иде да го нарека турбонатор, щото не е баш това  :) По план трябва да се събере във въздуховода, като се самозалости на един завой преди филтъра. Разкачвам скобата, мушвам, затварям - общо 2-3 минути време, уплътнението в тоя грозен вариант ще е с тиксо, докато почне да влиза трудно ;D Като тествам, ще пиша как е ефекта

http://prikachi.com/files/1203588a.jpg

http://prikachi.com/files/1203589V.jpg

http://prikachi.com/files/1203590m.jpg

http://prikachi.com/files/1203591J.jpg

Поздрави

zmiori

  • Гост
Re: Турбонатор (завихрител на въздуха)
« Отговор #26 -: Декември 06, 2009, 06:30:09 pm »
аз такова нещо нищо не вдянах я даи схема ;) някаква такава мъничка и ясничка пък може и с химикал.

gogotosam

  • Гост
Re: Турбонатор (завихрител на въздуха)
« Отговор #27 -: Декември 07, 2009, 09:20:16 am »
    Здравейте изобретатели!
  Не разбирам много от автомобили и незнам дали темата която искам да засегна е на местото си, но ще питам :) Какво ще стане, ако въздуха,  който се вкарва преди филтъра се ОЗОНИРА. Освен да полетят пластмасите от предизвикания гръм от горивото и от йонизирания въздух, дали ще има и друг ефект? ???
« Последна редакция: Юни 06, 2010, 04:35:27 am от gogotosam »

Неактивен johnny_fx

  • Подготвен
  • **
  • Публикации: 118
Re: Турбонатор (завихрител на въздуха)
« Отговор #28 -: Декември 07, 2009, 11:07:59 am »
Има 2 теми по въпроса в този раздел. Не ги ли видя?
http://mazeto.net/index.php?topic=384.0
http://mazeto.net/index.php?topic=581.0

dedofire

  • Гост
Re: Турбонатор (завихрител на въздуха)
« Отговор #29 -: Декември 07, 2009, 04:42:05 pm »
Тая джаджа никаква работа няма да свърши просто не си губете времето. Там от където е издърпана тая идея всъшност ако се разровите ощ емалко ще разберете че въздушния филтър е махнат. Ако пък се разравите във форумите на автоманяците в България ще разберете че е правена отдавна и няма файда.