Автор Тема: Автомобилът на Chobi  (Прочетена 479082 пъти)

Неактивен caduceus

  • Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 347
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #450 -: Януари 30, 2015, 08:10:56 pm »
Това от клипа със светещите лампи във водата и бъркането вътре съм го правил лично и мога да го покажа на който иска. Колегата Хипарх също е правил по схемата Тесла хеърпин студено електричество и го е изследвал.
Всякакви отрицания на книга и по принцип са празни приказки -  поради невежество, високо самочувствие + мързел за дообразоване, или пък нарочно тролстване /което е много, много по-лошо/.
Няма друг вариант - но при достатъчната по количество информация и елементарността на домашна реплика примерно на Тесла хеърпин или други радиантни схеми, нещата за съжаление клонят към втория. По ясно от това няма как да ви го кажа  :)

« Последна редакция: Януари 30, 2015, 08:23:47 pm от caduceus »

Неактивен GreenHulk

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 270
  • Пол: Мъж
  • Астронавигатор
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #451 -: Януари 30, 2015, 09:34:20 pm »
А хеарпина освен за осветление някакви други приложения? И как?

Неактивен mi68

  • Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 779
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #452 -: Януари 30, 2015, 10:21:46 pm »
Здравейте,
Говорите за ток на разместване. За електрическо разместване или наелектризиране на телата. Този ток се разпространява в диелектрици, чудесно във вода. Честотата на тока е над 800Хц и има само топлинно действие върху човека, липсва нервно паралитичното. За това може да си държиш ръката във вода, липсва токов удар.
Това са шоу постановки, всепак трябва се тръгне от някъде.
В отговор №436 съм представил теоретичен модел на разделяне на тока на разместване от тока на проводимост, чрез импулсна технология.
С по-слаба ефективност се ползва от Чоби, чрез тороидални трансформатори. Като допълнение може двигателите да ползват междинна индукция от вида униполярна-биполярна. Явно схемни решения много!

Неактивен mi68

  • Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 779
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #453 -: Февруари 02, 2015, 12:15:59 am »
Здравейте,
Добър текст за ток на разместване, отместване, сменяване.
Магнитното поле на плосък кондензатор е като на прав проводник, за това е одачно да се ползва тороидален трансформатор.

Неактивен miro13

  • Beginner
  • *
  • Публикации: 87
  • Пол: Мъж
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #454 -: Февруари 02, 2015, 08:47:43 am »
Здравейте момчета.Позволявам си само да вметна специално за колегата mi68,че пак завива у лево с опити за обяснения с стари учебници-изобщо не става въпрос за ток на отместване ,той не въздейства топлинно още по малко се получава при честоти над 800Хц.Студеното електричество с постулатите на господин писателя на този /учебник/ за когото електростатичното поле е поле на неподвижните заряди/??? такова животно няма/ не може да се обясни.Поздрави.

Неактивен mi68

  • Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 779
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #455 -: Февруари 02, 2015, 09:54:26 pm »
Здравейте,
Топлинно действие на тока на отместване има в материален диелектрик, приложение микровълнова печка. Липсата на топлинно действие се наблюдава във вакум с приближение във въздух.
Химично действие на тока на отместване вероятно има, зареждат се акумулатори, немога да твърдя нито да нито да отричам.
По пълен ток всички вериги са затворени.
Променлив ток се измерваме с токов тороидален трансформатор или амперклещи. Логично е тороидален трансформатор да се сложи в плосък кондензатор и да се образува трептящ кръг. При спазване начало край на бобината на този трансформатор, може се постигне съгласуваност на магнитните полета, от тока на проводимост в бобината на трансформатора, и тока на разместване в кондензатора.   
« Последна редакция: Февруари 02, 2015, 09:57:47 pm от mi68 »

Неактивен mi68

  • Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 779
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #456 -: Февруари 04, 2015, 12:51:12 am »
Здравейте,
Приключих един експеримент с тороидален трансформатор и плосък кондензатор. При съгласуваност на магнитните полета  от тока на проводимост и тока на разместване има отлично покачване на напрежението. Мощността, която може да се ползва зависи от товарното съпротивление. Енергията се сваля трансформаторно, чрез отделна бобина на тороидалния трансформатор.
Опитът показа относително високо вътрешно съпротивление. Това води до точно съгласуване по мощност. Мощността може се увеличи чрез самовъзбуждане, това е заучено положение.
Лека нощ!     

Неактивен Аtos

  • Global Moderator
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 4 290
  • Мисля, следователно...мисля!
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #457 -: Февруари 04, 2015, 01:44:35 am »
mi68, самовъзбуждането си е резонанс.
Гледай пак да не се взривиш:)
Не мислиш ли, че е време да постнеш някой клип и за нас-лаиците?

Неактивен mzk

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 622
  • Пол: Мъж
  • http://analogov.com
    • analogov.com
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #458 -: Февруари 04, 2015, 08:43:37 am »
mi68, може ли схема?

Edit: сега видях схемата. Изглежда като паралелен RLC кръг.
« Последна редакция: Февруари 04, 2015, 09:14:55 am от mzk »

Неактивен mi68

  • Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 779
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #459 -: Февруари 04, 2015, 11:26:22 pm »
Здравейте,
Прикачвам скица и схема на опита.
Трансформатора е тороидален ф-50, височина 30мм. Навил съм четирифилярна бобина (четири проводника едновременно се навиват с различен цвят) едноредово с еднакъв брой навивки. Първите две намотки са свързани серийно и образуват трептящ кръг. Краищата на намотката се свързват към плочите на кондензатора. Този трептящ кръг се свързва към генератор с етелонно ниво. Третата намотка се ползва за измерване и товар.
Сменянето на фазата (спина) става като се размени начало и край на бобината или обръщане на тороидалния трансформатор без размяна на проводниците. Ползвал съм обръщане на тороида, по-лесно е. Плочите са медни (диамагнит), може се ползва фолиран текстолит за печатни платки. Може се ползват алуминиеви кенове (парамагнит), или сфери, плочи. Алуминиевите плочи ги предадох на вторични.
Недостатък на опита: ниско напрежение, може се включи четвърта намотка към товара последователно, резонансно.
Предимство на опита: доказва магнитно и спиново действие на тока на разместване. При съгласувано свързване, напрежението се покачва 3,17 пъти или 317%. Тук трябва съгласуване по мощност съпротивлението на товара да е равно на  вътрешното съпротивлението на генератора.
Ескпериментите ще продължат в удобно време. 
« Последна редакция: Февруари 04, 2015, 11:59:13 pm от mi68 »

Неактивен mi68

  • Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 779
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #460 -: Февруари 12, 2015, 05:24:35 pm »
Здравейте,
Слагам снимка на опита с разделени плочи, да се онагледи трансформатора. Плочите са във вид на плосък кондензатор, между тях е тороидалния трансформатор. Плочите на снимката са алуминиеви (парамагнит). Получиха се лоши резултати -0,5дБ при същите начални условия. За това ще се връщам на медните (диамагнит) плочи. На снимката се вижда допълнителен (вътрешен) тороидален трансформатор, служещ за товарен. В него се получиха средни резултати това го отдавам на вихровите токове в алуминиевите плочи.
Опитите продължават в подходящо време!
« Последна редакция: Февруари 12, 2015, 05:36:31 pm от mi68 »

Неактивен lz1jer

  • Подготвен
  • **
  • Публикации: 166
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #461 -: Февруари 16, 2015, 10:54:22 am »
   Здравейте, харесвам идеята на Чобанов и гледайки таблицата за истинност ми хрумна да я нарисувам на времева диаграма. На базата на тази диаграма (Ако не съм объркал концепцията), ми дойде идея за реализиране на логиката с един Т-тригер. Ако диаграмата ми е вярна (съгл. таблицата на Чобанов), се вижда, че продължителността на импулсите на К1, К2 и К3 е два пъти по дълга от тази на Кл. Деленето на две го може Т-тригера, реализиран с един JK-тригер (по инф. от интернет). Освен това този тригер има един инвертиращ и един неинвертиращ изход, което е удобно в случая. "CLOCK" може да се реализира с ШИМ. В разгледания случай коеф. на запълване е 50%. Схемата е проверена с CD4027 чрез симулатор и работи както се очаква. Моля да погледнете идеята и да ме поправите докато е време. Не съм специалист в електрониката, това ми е хоби и е твърде вероятно да не съм схванал добре нещата в концепцията на Чобанов.
  Прилагам два PDF файла за онагледяване.

   Поздрави!

Неактивен hmilev

  • Неактивен
  • Публикации: 5
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #462 -: Февруари 16, 2015, 03:12:46 pm »
 Здравейте.Споделям интересите по темата. Има 3 обратни връзки, които не са включени в решението с тригера.Според мен:
 1. Условието за преход към 2 такт е достигането на определена  максимална  стойност  на тока през намотката Н1 от компаратора Q17 -тогава Кл се отваря.
 2.Условието за край на 2 такт е достигане определена  максимална  стойност  на напрежението на C2 или C2" -от компаратора Q18 -тогава Кл се затваря.
 3.Условие за старт на 3 такт зависи от консуматора RT  какво е  сумарното напрежение на C1+C2 на изхода на развързаната верига -компаратора Q19

Неактивен lz1jer

  • Подготвен
  • **
  • Публикации: 166
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #463 -: Февруари 16, 2015, 04:02:12 pm »
   Здравейте, Милев. Наистина не са сложени обратните връзки. Това, което ме притеснява в схемата е, че не се знае времето за заряд на всички кондензатори, въобще времето като фактор (при толкова много неизвестни). За това си помислих, че може тактовете да се разделят на равни интервали от време и да се "насили" схемата да зарежда колкото си може. После да се подберат опитно подходящи стойности на кондензаторите и мощността на товара. Просто идея. И още нещо, ако схемата е толкова критична по отношение качеството на елементната база, то според мен, тя няма да работи стабилно или ще е много трудна за настройка. Щеше ми се да има поне един репер и по него да се тръгне... избрах да е времето. Това е различно от идеята на Чобанов, просто споделям...
  Иначе съм съгласен с разбирането Ви за работата на схемата.
   
Поздрави.

Неактивен mito_kupona

  • Сериозен Експериментатор
  • Стабилен
  • ****
  • Публикации: 686
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #464 -: Февруари 16, 2015, 09:01:37 pm »
   Здравейте, харесвам идеята на Чобанов и гледайки таблицата за истинност ми хрумна да я нарисувам на времева диаграма. На базата на тази диаграма (Ако не съм объркал концепцията), ми дойде идея за реализиране на логиката с един Т-тригер. Ако диаграмата ми е вярна (съгл. таблицата на Чобанов), се вижда, че продължителността на импулсите на К1, К2 и К3 е два пъти по дълга от тази на Кл. Деленето на две го може Т-тригера, реализиран с един JK-тригер (по инф. от интернет). Освен това този тригер има един инвертиращ и един неинвертиращ изход, което е удобно в случая. "CLOCK" може да се реализира с ШИМ. В разгледания случай коеф. на запълване е 50%. Схемата е проверена с CD4027 чрез симулатор и работи както се очаква. Моля да погледнете идеята и да ме поправите докато е време. Не съм специалист в електрониката, това ми е хоби и е твърде вероятно да не съм схванал добре нещата в концепцията на Чобанов.
  Прилагам два PDF файла за онагледяване.

   Поздрави!

Здравей lz1jer, hmilev е прав. Трите компаратора Q17, Q18 и Q19 сработват при определен праг на напрежение на съответните точки които следят. За да има превключване първо Q17 трябва да достигне своя праг, след това Q18 и т.н. Така, както ти предлагаш в твоята схема или няма да се заредят кондензаторите достатъчно и нищо няма да се получи, или ще стане пълно мазало от пренапрежение на кондензаторите и те ще изгърмят.
   Цялата магия на това устройство се основава на игра с времето, зареждаш група кондензатори с висока честота, след това прехвърляш към друга група кондензатори енергия с по-ниска честота, докато трета група кондензатори заредени преди това се разреждат през товара и процеса се повтаря. Колкото е по-голяма разликата между честотата на зареждане и разреждане през товара, толкова е по-висок КПД.
Поздрави!