Автор Тема: Автомобилът на Chobi  (Прочетена 500911 пъти)

Неактивен VITAN

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 5 038
  • Невежеството ражда химери...
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #660 -: Април 30, 2020, 08:48:11 pm »
Брат,
Няма лошо, но в близко бъдеще ще имам свободно време вечер, а вечер - само, ако ми дойде музата.
Трябва да кажеш параметри.
Ти си конструктора, дизайнера (демек).
Не знам какво искаш, какви параметри, какво целим....
Ако го направиш като техническо задание, със сигурност някой може да ме изпревари.
Аз не виждам много логика в тази "велика" схема, за мен има дисбаланси в нея (от там идват и тия 110%),
но няма да споря...
Иначе симулацията е простичка, дано да формулираш пълно техническо задание  :D 8)

Неактивен VITAN

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 5 038
  • Невежеството ражда химери...
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #661 -: Април 30, 2020, 09:07:58 pm »
До колкото разбирам, това трябва да оперира с мощности.
Не видях охлаждане на ключовете.
А и то май няма отделено място за тях (не, че е фатално при теб).

Неактивен Altium

  • Подготвен
  • **
  • Публикации: 172
  • Неведоми са пътищата на глупака.
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #662 -: Април 30, 2020, 09:48:28 pm »
madsatbg, показаните схеми са неработоспособни!!! - няма откъде да се затвори веригата на токовете, понеже липсва силовият +Vcc.

Явно ги е рисувал психично болен човек, който няма абсолютно никаква представа от електротехника.

Неактивен Радико

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 7 263
  • Пол: Мъж
  • Потребителя не съществува
    • http://martinov-radiko.blogspot.com/
  • Скайп: radiko1a
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #663 -: Април 30, 2020, 10:04:32 pm »
Абе то означението Vcc може да е пропуснато и от прибързване, ясно е къде трябва да се сложи, но с него и без него не виждам как тази схема ще постигне някакъв ефект освен този да се ползва като токоограничител. Нищо повече. А на мадсат бих препоръчал да се обърне към Юлиян да му обясни той, че го прави по добре: какви са разликите между евтините мултицети и тези на които се мъдри напечатан надписа "true RMS" Че ако аз ти го обяснявам може и да не ме разбереш.

Неактивен madsatbg

  • Специалист
  • Сериозно Активен
  • ***
  • Публикации: 393
  • Пол: Мъж
  • теорията без практика е мъртва
    • Видеонаблюдение
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #664 -: Май 01, 2020, 01:15:21 am »
... няма откъде да се затвори веригата на токовете, понеже липсва силовият +Vcc....
За да си отговориш защо и от къде идва силовото +Vcc ще трябва да почетеш повече цялата тема от началото и да вникнеш какво иска да каже автора.... ;)

... А на мадсат бих препоръчал да се обърне към Юлиян да му обясни той, че го прави по добре.......

Задаваш въпрос в американски форум по електроника - казват ти колко ще ти струва и ти отговарят. ;)
Задаваш въпрос в руски форум по електроника - всички ти отговарят докато разбереш. ;D
Задаваш въпрос в Mazeto.net - всички ти обясняват колко си тъп да задаваш подобни въпроси.  :-\

Все пак съм доволен, най после някаква реакция. 8)

....
Не видях охлаждане на ключовете.
....

Неактивен PyroVeso

  • Специалист
  • Стабилен
  • ***
  • Публикации: 972
  • Life is a DIY project!
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #665 -: Май 01, 2020, 06:51:05 am »
Я?
Къде можем да го видим този автомобил в движение?
Да изминем 100-200 км. с него?
Или отново само празни приказки?

Неактивен EDM electronics

  • Global Moderator
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 5 017
  • Z - Оркестър Вагнер
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #666 -: Май 01, 2020, 08:12:16 am »
madsatbg, а прави ли опит за замозахранване, би трябвало да се получи?

Самозахранването е най-сигурният метод за доказване на КПД над 1-ца.

Неактивен Радико

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 7 263
  • Пол: Мъж
  • Потребителя не съществува
    • http://martinov-radiko.blogspot.com/
  • Скайп: radiko1a
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #667 -: Май 01, 2020, 08:49:59 am »
EDM
Помниш ли как устройството на Joro "даваше" КПД 150%  А дали не бяха и повече?  Но на инат категорично отказваше да работи със ток произведен от самото него.
Е аз залагам, кво залагам, аре една каса бира, че тук ще имаме аналогично инатливо поведение. Кой ще приеме облога.

Неактивен EDM electronics

  • Global Moderator
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 5 017
  • Z - Оркестър Вагнер
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #668 -: Май 01, 2020, 09:16:08 am »
Ами то по принцип няма никаква нужда от измервания и приказки колко точни били уредите, да се развие една теория на тази тема от 10 и нагоре страници, за да се забрави съществото на темата  ;), дет сЪ вика в 3-та глуха, ами просто се връзва входа с изхода, поставя се един товар, да не е светодиод, най-малкото крушка от фенерче и работата готова. Ама има ли някой смелост да го направи това?  :D Иначе как да се представи, като изобретател? Как да си оправдае годините загубено време? Никой не е искал до го губи, но така се получило. Хайде и другите до си го загубят...

Неактивен madsatbg

  • Специалист
  • Сериозно Активен
  • ***
  • Публикации: 393
  • Пол: Мъж
  • теорията без практика е мъртва
    • Видеонаблюдение
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #669 -: Май 01, 2020, 09:29:39 am »
madsatbg, а прави ли опит за замозахранване, би трябвало да се получи?

Самозахранването е най-сигурният метод за доказване на КПД над 1-ца.

Не съм правил опити за самозахранване. Защото...колегата както винаги се е изказал много точно, не искам.

EDM
Помниш ли как устройството на Joro "даваше" КПД 150%  А дали не бяха и повече?  Но на инат категорично отказваше да работи със ток произведен от самото него.
Е аз залагам, кво залагам, аре една каса бира, че тук ще имаме аналогично инатливо поведение. Кой ще приеме облога.

Задаваш въпрос в Mazeto.net - всички ти обясняват колко си тъп да задаваш подобни въпроси.  :-\
И как това не може да бъде.
Ами извадете си ръцете изотзад, налепете една схемка и тогава говорете.

Неактивен Радико

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 7 263
  • Пол: Мъж
  • Потребителя не съществува
    • http://martinov-radiko.blogspot.com/
  • Скайп: radiko1a
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #670 -: Май 01, 2020, 09:47:21 am »
Цитат
Ами извадете си ръцете изотзад, налепете една схемка и тогава говорете. 
Във темите за Капанадзе има сигурно стотина схеми всичките ли да ги налепя за да ги проверявам. Тази която ти си налепил съшата работа специално за теб вдигам мизата:
Кашон Уиски каквото поискаш за да видя как това устройство само си произвежда тока и работи без захранване. Хубавото луксозно уиски  струва 70 - 75 лева. Кашона е 12 бутилки. значи 900 лева.

Неактивен krasias

  • Специалист
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 238
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #671 -: Май 01, 2020, 10:35:38 am »
Бях тук от началото на създаването на темата и помня как чакахме бай Чоби по нощите да му задаваме въпроси. Голям цирк беше, но като цяло човека претендираше само за по ефективно използване на енергията, единствения плюс който изтъкваше е че събира малко енергия от обратния импулс при изключване. Схемата прави само едно нещо разделя консуматора от източника с използването на междинен буфер. Накратко може да се опише така, вземаш един бидон 100л и го пълниш с вода, свързваш бидона с три по малки резервоарчета примерно 0,3л, пълниш първото резервоарче и спираш крана и изливаш водата, като през това време пълниш следващия резервоар и така процеса става непрекъснат. Тука СЕ няма затова и го кръстихме "Ефектора на Чоби", а за това че доста послъгваше бай Чоби не ми се пише то просто ясно се вижда че с тази заявена от него енергия не може да се движи електрическо колело по равен път, а той говори за електромобил движещ се със 120км в час.

Неактивен dymelsoft

  • Administrator
  • Стабилен
  • *****
  • Публикации: 629
  • специалист, не носи на пиене
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #672 -: Май 01, 2020, 10:42:41 am »
Радико, кашона уиски го имаш от мен, като самозахраниш климатик. (Теоретично не виждам причина това да не може да се реализира)

Темата е дискутирана многократно, и самия "изобретател" ако може така да се нарече, нееднократно е заявявал, че без захранване не става.
Тук, както и при климатиците става дума за COP, само че не за топлинна а за електрическа мощност. Друг е въпросът, кой е източникът на привнесената мощност. Експеримента (наличието на ефект) лесно може да се докаже с прост нагревател и по две замервания за загряване на вода при съответните константни условия първо директно към източника и после при същите условия през преобразователя. Просто е. Изисква се време и многократно повторение за изключване на грешката при измерванията. Освен всичко друго, бай  Чоби твърдеше, че постига COP над 10-15 като схемата се мултиплицира. Т.е. от първия модул се захранва втори, от втория - трети и така до десет. При което пак по негови твърдения (изрично подчертавам по негови твърдения) при консумирани от източника 150W-200W получавал 2-3kW консумирани от товара. 

Сега китайски уреди не ми се коментират, в някаква степен лесно може да се избегне грешка, ако се разменят местата на уредите и да се види дали показанията ще бъдат аналогични, но както казах и това няма да е показателно.
В крайна сметка изобретателя се "покри" и темата умря съвсем естествено, както много други такива.

Неактивен EDM electronics

  • Global Moderator
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 5 017
  • Z - Оркестър Вагнер
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #673 -: Май 01, 2020, 04:21:04 pm »
dymelsoft, сравннието ти с климатика и настоящия разговор не е съвсем точно, никак даже. КОП е коефициент на преобразуване на един вид енергия в друг. Климатика работи с ток и преобразува в топлина или хлад, но реотана прави същото, само че има големи загуби и нисък КОП. Ел двигателя също преобразува енергия, както и ДВГ, но първия е с много по-голям КОП, така че ако преобразуваш на климатика топлината в ток, то никак няма да получиш същата  енергия с която си го захранил, винаги по-малко. КОП не е КПД!

Днешния разговор е съвсем друг.
madsatbg не ни представя преобразувател от едивн вид енергия в друг, а усилвател на един и същи вид енергия. Тук няма КОП, а КПД. Тук няма пречка, ама никаква да се самозахрани с ПОВ. От уредите му явно личи прираст на енергия, явно...

А той не е вчерашен, но не искал да самозахрани. Той не иска, защото предпочита да самузаблуждава себе си - то това остави, ами защо иска да заблуждава съфорумците? Толкова ли ще му коства усилие, още днес, сейчас, да върже един кабел изход-вход? Но няма да го направи, защото го е страх, че ще лъсне истината. Що го е страх въри разбери...

Оставете ги тия "песни" не можело да се самозахрани. Не може само за оня, който иска да заблуждава. Ако иска хайде, нека ми го изпрати по Еконт, аз ще го самозахраня и ще ви покажа резултата.

Защо не сте честни бе колеги, защо?
Тая пиклива схема с два чарка на кръст с много ниска степен на сложност ще я налепя за ден-два на пробна платка. Но защо да си губя времето, ако някой вече я е направил и защо не сподели истината?
Да ви кажа ли защо, си мисля аз? Защото такива си мислят, че са се набутали, изгубили са си времето и сега ако някой друг като тях си го изгуби, поне да не са сами на тоя свят в това отношение - ей затова.

Готов съм да получа проекта, да го самозахраня и го връщам!
А познайте дали ще ми го изпратят?  :D

Неактивен juliang

  • Заинтригуван
  • Много Напреднал
  • *
  • Публикации: 7 057
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #674 -: Май 01, 2020, 10:00:49 pm »
Сега китайски уреди не ми се коментират, в някаква степен лесно може да се избегне грешка, ако се разменят местата на уредите и да се види дали показанията ще бъдат аналогични, но както казах и това няма да е показателно.

Ако може само да се намеся с малко обяснения как точно евтиния волтметър мери АС.

Най-грубо: електрониката мери пика на напрежението (върха на синусоидата) и след това дели получения резултат на 0.707. т.е. предполага че формата е синусоидална. Ако формата е различна от синусоида нещата стават яко омазани и нямат нищо общо с действителността.
Също така при покачване на честотата електроникаат изпитва затруднения да измери върха на синусоидата. Тоест мери нещо, ама какво - само китаеца дето е програмирал процесора знае.

Така че размяната на уредите нищо няма да даде - те ще бъркат по един и същ начин.