Автор Тема: Кола на вода - обща теория, изчисления на дебитите на газовете  (Прочетена 362142 пъти)

Неактивен jantar

  • Подготвен
  • **
  • Публикации: 169
КОЛА НА ВОДА
« Отговор #30 -: Януари 23, 2008, 08:54:28 pm »
Индуктивността не се изменя с промяна на честотата, освен ако не сменяш броя на намотките и при тая индуктивност (коятро си изчислил) няма да протече почти никакъв ток при дадените честоти.

goodyy

  • Гост
КОЛА НА ВОДА
« Отговор #31 -: Януари 24, 2008, 11:45:57 am »
Искам да добавя, че малко грешите. Азотът в буталото е като паразит. Той не върши никаква работа. Той не си променя толкова много обемa в различните темп. диапазони, колкото примерно кислородa. Поради тази си причина се използва примерно за помпане на гуми.
 При горенето на каквато и да се смес в буталото реакцията е главно на водород + кислород. Като се съединят се получава вода. Реакцията е съпроводена с голямо отделяне на топлина. При което водата става на пара увеличава обемът си и натиска буталото. Това задвижва колата.

venvel

  • Гост
КОЛА НА ВОДА
« Отговор #32 -: Януари 24, 2008, 12:45:17 pm »
Тони с какво мериш L. Ако е по индиректен метод, с ток и напрежение - не можеш да разчиташ на точност!

Неактивен mzk

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 622
  • Пол: Мъж
  • http://analogov.com
    • analogov.com
КОЛА НА ВОДА
« Отговор #33 -: Януари 24, 2008, 01:02:54 pm »
Цитат на: "goodyy"
Искам да добавя, че малко грешите. Азотът в буталото е като паразит. Той не върши никаква работа. Той не си променя толкова много обемът в различните темп. диапазони, колкото примерно кислородът. Поради тази си причина се използва примерно за помпане на гуми.
 При горенето на каквато и да се смес в буталото реакцията е главно на водород + кислород. Като се съединят се получава вода. Реакцията е съпроводена с голямо отделяне на топлина. При което водата става на пара увеличава обемът си и натиска буталото. Това задвижва колата.


Азотът е в цилиндъра, не в буталото :) При горенето в стандартни ДВГ- дизел или бензин- има най- малкото недостиг на вода. Т.е. там разширението си е точно от пламъка на горивото, който загрява въздуха. Ние бистрим точно коя част от въздуха се разширява (азота или кислорода) при рязката промяна на температурата (следствие от изгарянето)

Така че водород няма от къде да се вземе. Затова обсъждаме разширението на газовете.

ПС: goodyy- по твоята логика излиза, че ако впръскам вода вместо дизел в цилиндъра, при ГМТ и с.г. 24 (получава се близо 650 градуса температура) Само от разширението й би трябвало да избута буталото надолу? Все пак има над 600 градуса температурна разлика! Има известна логика.

Хм- трябва да се пробва.

goodyy

  • Гост
КОЛА НА ВОДА
« Отговор #34 -: Януари 24, 2008, 06:56:16 pm »
Не искам да споря с никой, защото може и да не съм прав. Обаче според мен за да се повиши КПДто на двигателя трябва да се вкара допълнително количество вода. Дали ще е под формата на пара или мъгла няма значение. Това са го открили още едно време германците.
Водата има много добро топлинно разширение, за разлика от азот или кислород.

Неактивен mzk

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 622
  • Пол: Мъж
  • http://analogov.com
    • analogov.com
КОЛА НА ВОДА
« Отговор #35 -: Януари 24, 2008, 09:02:42 pm »
Ами виж, в този случай искаш да кажеш нещо, което мнозинството от хораа тук го твърдят.

Едно е да имаш предвид добавка на вода към горивната смес, съвсем различно е да твърдиш, че бензина става на вода и тя се разширява. Изразил си се неточно.

Освен това в отделни теми е писано доста изчерпателно за водата като добавка към горивото. Не на последно място в подписа ми съм сложил цяла КНИГА по въпроса- Вода и водород в ДВГ.

Предвид обстоятелствата този спор е абсолютно безпредметен!

Доволен съм поне от идеята, която се зароди- за впръскване на вода (не на пара) в цилиндъра.

Goody- по- добре извади таблици за разширението на водата (водната пара) и разширението на азота и кислорода.

Не за да потвърдиш нещо, а за да ни покажеш интересна информация, защото аз лично днес търсих такива тблици или формули, но без успех. А да ги изчислявам не ми се занимаваше.

sheki

  • Гост
КОЛА НА ВОДА
« Отговор #36 -: Януари 25, 2008, 01:15:49 am »
абе за вода .. не може ли да се ползва и едни пиезо зумери дето разпрашват вода и я правят като пара .. за украси ги ползваха тея :) не знам обаче какъв им е дебита.

Неактивен mzk

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 622
  • Пол: Мъж
  • http://analogov.com
    • analogov.com
КОЛА НА ВОДА
« Отговор #37 -: Януари 25, 2008, 01:35:42 am »
Имах такова у нас. Дебита му не знам дали ще стигне да намокри хлебарка. :)

Тони

  • Гост
Разлагане на водата
« Отговор #38 -: Януари 25, 2008, 10:16:01 am »
Преди 15г. правих експерименти със студена пара.Имаше ефект но главата на двигателя се повреди.А с газа от Пантон този проблем засега
/10м карам/ го няма.Относно дозировката наблюдавах следното:
Въздушният филтър в момента е спортен /малък/ и бързо се задръства.
Вакума към изпарителя се повишава и автомобила на високи обороти започва да глъхне.Защо при гонки с автомобили подават азот?Защо
охлаждат въздуха след турбокомпресора?Причината е азота.

Тони

  • Гост
Разлагане на водата
« Отговор #39 -: Януари 25, 2008, 10:29:44 am »
Янтар правилно индуктивноста не се изменя с честотата.Изчислянията са
направенина за идеята напреженов резонанс.В тази сметка участват 3
елемента L ,C ,Hz.И трябва да се получи двете реактивни съпротивления
да са равни.Понятно ми е,че тока ще е малък/нали това е целта/ и можеби
нищо няма да излезе но ще пробвам.После смятам опито да намалям инду-
ктивноста до някакъв баланс.Чакам доставка на ферити.

Неактивен mzk

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 622
  • Пол: Мъж
  • http://analogov.com
    • analogov.com
КОЛА НА ВОДА
« Отговор #40 -: Януари 25, 2008, 10:34:02 am »
Въздуха след турбокомпресора го охлаждат, защото от компресията температурата му се покачва. Налягането към входящия колектор е по- голямо.

Една разлика от 50-100 градуса повече, на входящия в цилиндъра въздух при спортни автомобили вече може да бъде предпоставка за по- малко количество навлезнал в цилиндъра въздух и/или проблеми с изгарянето на горивната смес (според зависи от системата на впръскване) доколкото помня и ако не се лъжа ;)

Затова с турбината често слагад и интеркулер- онзи радиатор най- отпред,който охлажда вече компресирания въздух.  :wink:

Мерси за уточнението Тони! Във форума на OUPower тъкмо обсъждаха, че азота е задължителен. Единственото което остана е да разберем коефициентите на разширение при различните температури :)

Тони

  • Гост
Разлагане на водата
« Отговор #41 -: Януари 25, 2008, 11:24:57 am »
В стар учебник по ДВГ имаше таблици и от там разбрах за разлика в наняганията след изгаряне на бензин и водород.Ако може да се направи
мембрана ,която да пропуска азота само от въздуха а горивото да е водородо-кислородната смес от клетката ще е добре.

Неактивен mzk

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 622
  • Пол: Мъж
  • http://analogov.com
    • analogov.com
КОЛА НА ВОДА
« Отговор #42 -: Януари 25, 2008, 11:33:12 am »
Да, но не знам дали си заслужава. В най- добрия случай шечелиш 30% повече азот.

Тони

  • Гост
Разлагане на водата
« Отговор #43 -: Януари 25, 2008, 12:14:09 pm »
Разбира се 30% е доста нещо но реализацията на такъв филтър сигурно не си струва.Има ли накой представа какво представлява протонната
мембрана на горивната клетка?

scar

  • Гост
Re: КОЛА НА ВОДА
« Отговор #44 -: Април 24, 2008, 07:42:36 pm »
Днеска реших да си поиграя с двигателя на колата и искам да ви споделя.На газ е.Напавих и подобрение по запалването.Увеличено е разтоянието на свеща и заедно с искрата се разрежда и кондензатор 30 мфд на 280 В.При включване на захранването на кондензаторите веднага се усеща по стабилно заработване на двигатели и вдигане на обороти.Получава се че като се добави и  пара и колата отново дига обороти, а като врътна делкото от нормалните -12 гр до към -25-30 гр и двигателя пак си вдига оборотите и заработва перфектно,едно такова мазноооо да ти е кеф да го слушаш.Пробвах и като добавих и оксиводород.Направил съм една клетка подобна като на Боб Бойс само че е с 61 пластини и и пускам напрежение от мрежата ама изправено.Консумация към 13-14 А.Вкарам ли маркуча в карбуратора и пак си дига оборотите.Опитах само с добавка на оксивидорода от клетката и се оказа че по добре работи на по малки градуси-някъде около  0 гр ГМТ, докато само на пара по добре на около -30 гр.Тез дни ако остане някои лев ще пробвам нещо подобмо на реактора на Пантон и ще пиша какво е станало.

п.п. altuim би ли помогнал с правописа ,че не справам добре.Благодаря предварително.