Автор Тема: Автомобилът на Chobi  (Прочетена 479074 пъти)

energy.dream

  • Гост
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #225 -: Януари 07, 2015, 10:16:08 am »
Когато започнахме проектирането и разработването на  конструктивната документация по идеята,се придържахме около към изчислителните стойности на двигателя,които не се отличаваха съществено от тези  на базовия модел автомобил „ланчия” с двигател 1,1 ,който приехме да използваме.В отговор на valex:Използването на не един а няколко ел.двигателя беше избрано след  оценка на кинематичната стабилност на  механизма. Габаритите  също представляват ограничител,с който трябва да се съобразяваш ,когато искаш да поставиш нов механизъм на мястото на съществуващ.Не на последно място беше и идеята,че използването на по малък габарит електродвигатели  в началото ,би ни дало повече  гъвкавост и възможност за манипулиране габарита на елдвигателите,ако това  се наложи в процеса на разработване..След  изработването на Електродвигателния блок  и монтирането на елдвигателите към него преди  да монтираме готовия механизъм на мястото на ДВГ то в колата, ние решихме да го видим как работи на празен ход, естествено.След задвижване на елдвигателите ние постепенно вдигнахме оборотите на двигателния вал до минималните разчетени за механизма около 1ООО об./мин.Всеки от Вас е виждал какво става с обикновен електродвигател  оставен свободно на работния плот ,когато го включиш в мрежата.Нашия  Електродвигателен блок заработи плавно и не мръдна и на мм от мястото, на което бяхме го оставили да стои свободно.Изпитанията започнаха успешно!В отговор на Брадатия.Както казах и по горе изработването  на този Електродвигателен блок имаше за цел да докаже или отхвърли една идея,една  концепция.С тази разработка ние успяхме да докажем правилността на идеята и концепцията си.Ние използваме без промяна всички възли и системи на автомобила в непроменен вид. по отношение на захранването им  то може да бъде електрическо,чрез  вакуумен апарат, примерно, необходим за спирачната система.Може да бъде и паразитно захранван от механичния елемент.Всичко е въпрос на конкретна оценка.

Неактивен valex

  • Специалист
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 511
  • Пол: Мъж
  • изчислителна техника
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #226 -: Януари 07, 2015, 10:30:21 am »
energy.dream
Предположих, че габаритно е по-удобно :)
Има ли управление на мощността  чрез превключване на брой включени двигатели или е само със скоростната кутия?

Каква модификация е приложена към стандартния двигател, че да се получи такова подобрение на характеристиките?
« Последна редакция: Януари 08, 2015, 08:21:04 am от Maistora52 »

Неактивен nizo

  • Стабилен
  • ****
  • Публикации: 751
  • Thoughts become things!
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #227 -: Януари 07, 2015, 03:58:53 pm »
Здравейте,

получих мейл от господин Чобанов с някои пояснения. Оказва се, че господин Чобанов има проблеми със зрението. Това затруднява както четенето, така и писането. Затова той понякога пише с голям шрифт.

Материалите ще се публикуват когато е възможно. Господин Чобанов казва, че влиза през ден от 16:00 - 19:00. Не го приемайте като чисто правило, но е доста вероятно да получите отговор в този диапазон от време.

Chobi

  • Гост
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #228 -: Януари 07, 2015, 04:55:59 pm »
ПОЗДРАВЯВАМ ВСИЧКИ ИВАНОВЦИ И ИВАНКИ!!! ДА СТЕ МИ ЖИВИ И ЗДРАВИ. АЗ ПРАЗНУВАМ ИМЕН ДАН НА ДВЕ ДЪЩЕРИ ИВЕЛИНА И ВАНЯ - ГОСПОД ЗДРАВЕ ДА ИМ ДАВА И И НА ВСИЧКИ ИВАНОВЦИ И ИВАНКИ, И НА ПРОИЗВОДНИТЕ НА ИВАН.
    КАКВОТО ТРЯБВА ЩЕ ГО ИМАТЕ УТРЕ В 16.00 часа!

Неактивен madsatbg

  • Специалист
  • Сериозно Активен
  • ***
  • Публикации: 393
  • Пол: Мъж
  • теорията без практика е мъртва
    • Видеонаблюдение
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #229 -: Януари 07, 2015, 06:16:09 pm »

   ... Къде да изпратя материалите и подробното описание?...
 

Здравейте колега,
Вие ме зaбравихте.  ;)
Писах Ви на имейла който дадохте :
dimitarchobi@abv.bg

поздрави

Неактивен h2motor

  • Стабилен
  • ****
  • Публикации: 712
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #230 -: Януари 07, 2015, 09:29:03 pm »

Неактивен Bat_Vanko

  • Сериозен Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ****
  • Публикации: 1 346
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #231 -: Януари 07, 2015, 09:43:05 pm »
В помощ на всички, които искат да се задълбочат малко повече в теорията на Автомобила на Чоби, мога да изпратя книгата "Еднотактни преобразуватели на напрежение в устройствата за електрозахранване" от А. Поликарпов и Е. Сергиенко. Книгата е 15 мегабайта и затова тука прилагам само заглавната страница и две страници където се разглежда конкретната схема. Ако се налага може да я потърся в djvu формат.
Успех на всички търсачи!

Неактивен GreenHulk

  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 1 270
  • Пол: Мъж
  • Астронавигатор

Неактивен nizo

  • Стабилен
  • ****
  • Публикации: 751
  • Thoughts become things!
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #233 -: Януари 08, 2015, 08:57:54 am »
Тъй като съм малко озадачен от случващото се, то директно пренасочвам информацията към вас, за да си прецените сами с какво си имаме работа:

писмо 1 (без прикачвания):
Цитат
ПУСКАМ ЗА ВТОРИ ПЪТ ПЕТАТА ЧАСТ, ЗАЩОТО ПРЕДНАТА ЧАСТ ЗАБЕЛЯЗАХ , ЧЕ НЕ Е ПРЕПИСАНА КОРЕКТНО ДЪЩЕРЯТА.  МНОГО СЕ ИЗВИНЯВАМ!

писмо 2 (без прикачвания):
Цитат
НЕ ЗНАЯ ДАЛИ СТЕ РАБОТЕЛИ С ЛОГИКИ, НО КОЙТО ИСКА МОЖЕ ДА МИНЕ НА КОНТРОЛЕРИ, ТАКА КАКТО Е ДАДЕНО В ТАБЛИЦАТА ЗА ИСТИННОСТ. ТАЗИ ЧАСТ Е ПРЕДНАЗНАЧЕНА ЗА ЛЮБИТЕЛИ, КОИТО СА ЗАПОЗНАТИ С ОСНОВИТЕ НА ЕЛЕКТРОНИКАТА – ЛОГИКИТЕ! ТЕЗИ, КОИТО МОГАТ ДА ПРОГРАМИРАТ – ЕЛЕМЕНТАРНА РАБОТА ЗА НАЧИНАЕЩИ! ЩЕ СЕ СТАРАЯ ДА БЪДА ВЪЗМОЖНО В РАЗЯСНЕНИЯТА  ДОСТАТЪЧНО ЯСЕН /до колкото позволява материята/.

       Управлението е изпълнено на логически схеми И-НЕ и инвертори /допускам, че тях ги познавате най-добре/.Материала за обяснение е твърде обширен, заради което няма да се впускам в подробности.

       Схемата се стартира с бутона В, при което тригера  Q1,Q2  заема изходно положение единица на левият изход Q1. От там през инвертора Q3 и логиката Q4 в изхода се получава единица, която комутира ключа Кл и чрез драйвера  2101 към ключа К1,1 или2. При това положение започва натрупване на магнитна енергия, посредством намотката Н1, индуктиране на е.д.с. в намотката Н2 и през диода Д1 зареждане на кондензатора С1’. През това време ключ К3 е в положение 1, консумирайки енергия от двойката кондензатори С1, С2,  /kоито приемаме за заредени/   към товара РТ.. в момента ,когато тока през намотката Н1 достигне определената максимална стойност, чрез компаратора 17 тригера Q1,Q2 се връща в първоначалното си положение, включвайки логиките Q 5,6,7,8, и 9 към групата на ключа  К2 в положение 1, зареждайки кондензатора С2’. Ключа К3 продължава да консумира енергия от групата С1 и С2 към товара РТ.. Когато кондензатора С2’ се зареди до определеното енергийно ниво, посредством компаратора  18  процеса се преустановява, а ключа К3 преминава в положение 2,  включвайки се към заредената вече група С1’ и С2’.При това положение процеса се повтаря отначало, но вече К1 и К2 са в положение 2 идентични на първото, зареждайки кондензаторите С1 и С2.

    За яснота процесите са показани в таблицата за истинност.

    Електронните схеми на ключовете К1, К2 и К3  са представени на Фиг.2 и Фиг.3.

    На Фиг.5 е дадена схемата на формиращото устройство. За основен генератор се използва интегралната схема 8038, която е функционален генератор. От пин 3 се извежда трионообразно напрежение използвано в схемата за ШИМ модулация, която се получава посредством интегралната схема   IQ3     , на  която към диференциалният вход се подават трионообтазното напрежение от генератора и усиленото напрежение от максималнотоковата защита  Rs на ключа  Кл през регулиращ потенциометър Р3. С потенциометъра Р1 се регулира режима на модулацията , а с потенциометъра Р2 – режима на защита по ток.

. Първият драйвер 2101 играе ролята нa буфер и влиза в състава на максималнотоковата защита посредством pin SD. Крайното стъпало на драйверната група се изпълнява от мощният драйвер     4429  с изходен ток до 6А свързан с ключовият транзистор Кл..

      Електрониката се захранва с напрежения   +12 волта, +15 волта и – 15 волта от стабилизиран изправител.

Това горе, може би е пета част от обяснението на господин Чобанов. Така и не стана ясно къде е четвърта част и дали изобщо е пратена. Липсват схеми. Има несъответствия на елементи спрямо схемата която имаме, но това е положението.

Неактивен valex

  • Специалист
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 511
  • Пол: Мъж
  • изчислителна техника
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #234 -: Януари 08, 2015, 09:51:26 am »
2101 e IR2101
4429 e MIC4429
8038 e ICL8038
Бих предложил на Chobi вместо да се преписват - да се снимат с фотоапарат страниците. Така ще се избегнат грешки и неточности.
« Последна редакция: Януари 08, 2015, 10:10:57 am от valex »

Неактивен dymelsoft

  • Administrator
  • Стабилен
  • *****
  • Публикации: 627
  • специалист, не носи на пиене
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #235 -: Януари 08, 2015, 02:16:41 pm »
Nizo и аз съм не леко озадачен. Не разбирам как се дава обяснение на схема без самата схема. Явно всички трябва да гадаят за Q1,Q2.... и т.н. . По всяка вероятност г-н Чобанов изпитва затруднения в изпращането на снимков материал, или има друга причина, която не искам да допускам :). Малко ми е странно човек, толкова добър специалист в електрониката и логиката да изпитва подобни затруднения.

GMG

  • Гост
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #236 -: Януари 08, 2015, 10:02:43 pm »
Не разбирам как се дава обяснение на схема без самата схема.
  Споко, и това ще стане ;)

Неактивен mi68

  • Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 779
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #237 -: Януари 08, 2015, 10:26:24 pm »
Цитирам началото на текста на прикачения файл:

"Ф. М. КАНАРЁВ

ИМПУЛЬСНАЯ ЭНЕРГЕТИКА
Том II
Монографии
НАЧАЛА ФИЗХИМИИ  МИКРОМИРА
Ф.М. Канарёв. Начала физхимии микромира. Монография. Том II.  ИМПУЛЬСНАЯ ЭНЕРГЕТИКА

       Показано приложение новой теории микромира к  решению практических энергетических задач. Главной из них является переход на импульсную  энергетику, которая лежит в основе импульсного электропитания живых организмов, созданных Природой. Главный их орган – сердце питается электрическими импульсами одну треть периода, а две третьи сердце  отдыхает, а созданные человеком электрогенераторы, аккумуляторы и батареи производят электроэнергию непрерывно и большая её часть используется  не импульсами, а непрерывно. Человек до сих пор не понял экономность импульсного использования электрической энергии и продолжает расходовать её расточительно, загрязняя среду своего обитания вредными компонентами её природных энергоносителей.
   Главная причина создавшегося положения – неограниченное доверие к математикам. Физические ошибки, лежащие  в основе их математических моделей, описывающих  получение электрической энергии, и её использование, прочно закрывали понимание процессов экономности её импульсного производства и использования. Исправим эти ошибки и откроем путь импульсной энергетике."

« Последна редакция: Януари 09, 2015, 07:44:23 am от Maistora52 »

Неактивен nizo

  • Стабилен
  • ****
  • Публикации: 751
  • Thoughts become things!
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #238 -: Януари 08, 2015, 11:18:42 pm »
Забравих да напиша, че в първи пост на темата вече има архив с всички получени до момента материали.

Неактивен mito_kupona

  • Сериозен Експериментатор
  • Стабилен
  • ****
  • Публикации: 686
Re: Автомобилът на Chobi
« Отговор #239 -: Януари 09, 2015, 04:16:50 am »
Въпрос към господин Чобанов.
Малко късно се включвам в дискусията, защото нямах Интернет десетина дни, но по-добре късно, отколкото никога.
Прочетох цялата тема и обясненията Ви и това, което схванах е, че с един такт или един импулс и с помощта на ОЕДС на двете бобини се зареждат група кондензатори с енергия, която е 140-150 % повече от вложената енергия за създаването на първоначалния импулс. Едната част от кондензаторите, докато се зареждат, другата част се разреждат през товара или с други думи е спазено златното правило за отделяне на товара от източника. Това е в общи линии.

 Следва цитат от един мой пост в темата за Капанадзе:

"Здравей Velektra! Подаваш ток на бобината, нарушаваш равновесието в кристалната решетка на проводника на бобината с движението на зарядите от плюс, към минус. Изключваш захранването и етера, който оказва своето налягане върху материята създава ЕДС в обратна посока, за да възстанови равновесието в проводника. Или бобината се държи, като пружина, образно казано, когато подадеш ток на нея, тя се свива и, когато прекъснеш тока, тя се възстановява в изходно положение. Ти със твоя импулс от захранването предизвикваш процеса, естествено, но енергията на обратния импулс се поражда от друга сила, от налягането на етера, който се стреми да възстанови равновесието и тази сила не черпи енергия от захранването, тя е гратис. За извършване на работата по движението на зарядите в обратна посока, не се използва енергия от захранването, а от етера. По този начин ЕС не може да се получи, затова и квазирезонансните обратни преобразуватели имат кпд 96-98%. Сега ще ти дам пример за умножител на ток, при който може да се получи СЕ. Това е втория принцип, за който съм писал по-горе в темата, но не е принципа на Капанадзе.
    Имаш бобина, подаваш импулс да речем 100 вата, получаваш обратен импулс 80 вата, така пише в дебелите книги. Подаваш втори импулс пак 100 вата и го сумираш с първия обратен импулс, значи подаваш вече 180 вата. Трети импулс, подаваш пак 100 вата от захранването и ги сумираш с обратния втори импулс, който е 144 вата, значи подаваш вече 244 вата. Четвърти импулс, подаваш 100+195,5 вата обратен трети импулс=295,5 вата, обратен импулс 236,4. Пети импулс подаваш 100 вата плюс 236,4 обратен четвърти импулс, значи подаваш вече 336,4 вата и т.н. Да някой ще каже, за да циркулира в кръга енергия с мощност 336,4 вата, това е петия импулс и е изразходвана енергия от източника 500 вата, значи кпд е 67 процента и СЕ няма. Да така е, обаче има една друга тънкост. Енергията, която се движи в кръга се задвижва, само с един импулс и тази енергия трябва да се счита, като вложена, а не цялата енергия на 5-те импулса. При петия импулс със 100 вата вложена енергия, в кръга се движи енергия вече 336,4 вата над три пъти повече. Това е начин за умножаване на енергията на обратния импулс, която енергия идва от етера, а не от захранването. От захранването ще се тегли винаги 100 вата енергия, докато в кръга ще циркулира енергия от порядъка на киловати или мегавати, зависи, какви мерки, са взети за ограничаване на тази енергия, защото тя расте с всеки импулс прогресивно. Поздрави!"


  Според мен това, което демонстрирате господин Чобанов, е метод за умножаване на енергията на импулса, но както знаем такава функция, като умножение не съществува, а това е чисто сумиране на енергията от обратния импулс на първата бобина или Н1 плюс енергията индуцирана във втората бобина Н2 от Н1, плюс енергията на обратния импулс на Н2 и това сумиране става, само за един такт.
Съответно за този един такт се зареждат кондензаторите, които след това се разреждат върху товара при следващия такт, докато другата група кондензатори се зареждат от източника и процеса се повтаря. При такава конфигурация времето за зареждане и разреждане на двете групи кондензатори е от изключително значение и трябва да е много добре балансирано, за да може да се натрупа енергия превишаваща енергията използвана от източника и след това да се пусне към товара, но винаги ще има дефицит и винаги ще се налага дозареждане на акумулаторите.

    Въпроса ми към Вас е следния: във вашата конфигурация, като "накопител" на енергията, както казват руснаците, се използват кондензатори, което не позволява да се натрупа и движи в кръга достатъчно енергия превишаваща многократно използваната от източника.
    За целта не може ли вместо втората група кондензатори да се разрежда върху товара, да се подава тази енергия на индуктивен "накопител" или трета подходяща бобина, която да се вкара във вълнови резонанс, при който цялата енергия се натрупва в бобината и се получава стояща вълна.
 Знам, че ще кажете, че от стоящата вълна, така както си стои, не може да се сваля енергия, и е така, но ако тази вълна се раздвижи с някаква честота, да речем 50 херца и вече с четвърта бобина да може да се сваля енергията към товара по индуктивен път. Така според мен ще се получи много повече енергия, като се прибави и енергията от вълновия резонанс в накопителната бобина и мисля, че акумулаторите ще са нужни само за стартиране на процеса, и устройството ще може да се самозахранва.
Поздрави от Мадрид!
« Последна редакция: Януари 09, 2015, 07:57:24 am от Maistora52 »