Автор Тема: Турбонатор (завихрител на въздуха)  (Прочетена 150204 пъти)

Неактивен caduceus

  • Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 347
Re: Турбонатор (завихрител на въздуха)
« Отговор #75 -: Май 31, 2011, 12:08:03 pm »
zen
Добре направено, но:
1. Не е ясно при липсата на централно тяло, дали ще има необходимото завъртане на цялото количество въздух в тръбата
2. Пластината на спиралата ти е плоска - т.е. имаш завъртане на потока само по едната ос, би трябвало да е засукана и тя, за да може въздуха да се движи вихрово и по оста на пластината. Целта е да има двойно завихрено центростремително движение, не само по оста на тръбата. Чак тогава имаш оргонизиране на флуида. Тоест - платината ти трябва да е не плоска, а огъната.

koce93

Тия вортекс генератори вършат някаква работа в рамките на 5-8 % по данни на използвалите ги. Алуминиеви ламаринки, действат най-вече при големи въздушни джобове - демек при джип, камион, пикап и прочее коли с лоша аеродинамика. При другите ефективността пада. Първобитна форма на вихрова въздушна инжекция във областта с понижено налягане зад колата  :) Ползва се и при някои малки самолети с цел възпрепятстване на откъсването на граничния слой от крилото, при големи ъгли на атака.

Поздрави

donhuann

  • Гост
Re: Турбонатор (завихрител на въздуха)
« Отговор #76 -: Юни 08, 2011, 07:24:46 pm »
Дай размер на тези ламаринки които си сложил над задното стъкло  :)

Неактивен caduceus

  • Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 347
Re: Турбонатор (завихрител на въздуха)
« Отговор #77 -: Август 12, 2011, 10:34:42 am »
Здравейте колеги,

направих един сравнително по-прост турбонатор съгласно принципите на Шаубергер и публикувам подробностите в помощ на всички интересуващи се. Не е идеален, но работи - в рамките на 10-15 км целият въздухопровод след него се насища с оргон до 9.95/10, моторът утихва и има повече мощност. Хубавото е, че и не пречи на потока въздух при високи обороти. Икономията се мери в момента, с оптимизатора К1 работят перфектно заедно и не си пречат както с концентраторната кутия. След десетина дни ще има повече данни.

Материали - гърло на 1.5 л шише от швепс; 0.5 л шише от айрян /може и без него, за доп. укрепване е/; текстилно, алуминиево и медно тиксо; алуминиева тънка ламарина /печатарска/; капачка от 5 л туба мин вода.

Принципи - завихряне на основния поток по час. стрелка; завихряне на насочените от лопатките потоци /вторични/ пак така; центростремително движение на основния поток; центростремително движение на вторичните потоци; стесняваща фуния за основния и стесняващи частични фунии за вторичните потоци; лопатки с повърхност от ин-зареден материал - медно-сребърно фолио; основна повърхност от алуминий - ян зареден материал.

Цел - диамагнитно динамично зареждане на въздуха при еднократно преминаване по пътя филтър - ДВГ. 

Снимки:
http://prikachi.com/images/59/3682059C.jpg
http://prikachi.com/images/60/3682060W.jpg
http://prikachi.com/images/61/3682061g.jpg
http://prikachi.com/images/62/3682062v.jpg
http://prikachi.com/images/63/3682063f.jpg

Турбонаторчето е просто като изпълнение, но трябва да се спазват основните, посочени по-горе принципи, за да работи. С просто огъване на тенеке както падне, не става  :)
Правете и го ползвайте със здраве!

Поздрави     

ПП
А, отгоре има и два слоя ал. тиксо + текстилно за да стане орак - външно органика, вътрешно метал. Скрити са под бялото шише, повече не се събраха. Това е за статично зареждане на конструкцията в помощ на динамичното, а и за стабилност на заряда - да не се обръща лесно при светкавици и патогенни зони  ;)
« Последна редакция: Август 12, 2011, 10:45:57 am от caduceus »

Неактивен EDM electronics

  • Global Moderator
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 5 017
  • Z - Оркестър Вагнер
Re: Турбонатор (завихрител на въздуха)
« Отговор #78 -: Август 12, 2011, 01:36:06 pm »
Браво caduceus, чудесен резултат!

Имам обаче един въпрос, понеже аз също правя турбонатори тип Шаубергер за моята кола, на финала съм, но има нещо неясно:

Въпросът ми е, коя страна трябва да бъде входа: откъм широката част на лопатките или откъм тясната.


Поради тази причина не съм ги запоил на медните тръби.
Мисля да изменя леко патента, като направя постепенно увеличение размера на перките или входните по-малки а изходните по-големи, за да се постигне конусно движение в иначе правите тръби.

Аз предполагам, че входа трябва да е откъм тясната страна по посока на широката, като първите лопатки са по тесни а последните са най-големи, долният им край най-широк с цел да се постигне центроустремително движение на флуида, да стане като фуния. Отделно е и двойното завъртане, което лопатките ще осигурят благодарение на това, че са огънати в полукръг, т.е. ще се получи двойното завихряне.

Очаквам съвет.

Поздрави!!!

donhuann

  • Гост
Re: Турбонатор (завихрител на въздуха)
« Отговор #79 -: Август 12, 2011, 01:52:28 pm »
Това медното тиксо къде се продава, кажи ако не е тайна  ;D Много хубаво турбонаторче и аз мисля да си направя такова.....

Неактивен caduceus

  • Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 347
Re: Турбонатор (завихрител на въздуха)
« Отговор #80 -: Август 12, 2011, 02:41:46 pm »
EDM electronics
Точно така е както мислиш - от тясното към широкото, идеята е да се откъсне част от потока от стените, за да отиде към центъра, по оста на тръбата. Прав си и за промените в размера - патента е за вода, а работиш с въздух, с 800 пъти по-малка плътност. Успех!

donhuann
Това тиксо ми го донесоха преди доста време и още не съм го изразходил, май беше 20-тина метра в ролката. Китайско е, ползвало се от художници-приложници, при работа със стъклописи и прочее. Виж в подобни специализирани магазини, може да намериш. Ако имаш парче медна ламарина е по-добре направо с нея. Аз нямам в момента тънка, затова налепих алуминиевите лопатки с тиксото отгоре - от страната на завихрянето. Ако пък посребриш медна лопатка, съвсем добре
Поздрави

Неактивен EDM electronics

  • Global Moderator
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 5 017
  • Z - Оркестър Вагнер
Re: Турбонатор (завихрител на въздуха)
« Отговор #81 -: Август 20, 2011, 12:13:33 am »
Ето го най-накрая и моя турбонатор. Направен е от чиста мед – тръба и ламарина 0,5 мм за перките. Турбонаторите са 4 на брой, понеже въздушния филтър при мен е направо на двигателя и под него излизат четирите отвора на въздушния колектор.

Турбонатора е направен по патента на Шаубергер. Изменил съм само размера на перките, от по-малки към по-големи. Има двойно завихряне на въздушната струя, центроустремително. Другото важно нещо е вторичното завихряне, което се постига с постепенно закривяване на перките от по-малко, към по-голямо. Единственото, което не съобразих е това, че трябваше и градуса при подредбата на перките да бъде от по-малък към по-голям, а не както го направих еднакво. Има три последователни перки през 120 градуса, които се завихрят на 180 градуса, т.е. в една медна втулка съм вкарал 9 перки. Те са запоени с калай с мини газова горелка. Спойката е изключително здрава, от задната страна на тръбата. Всичко е съобразено с температура, вибрации, въздушно налягане и т.н.















Резултатите са следните:

Още щом сложих турбонаторите и запалих мотора се усети моментална промяна в звука /той утихна още и значително, като на нова кола/. При форсиране на място на двигателя на максимални обороти, няма никакви видими газове от ауспуха. При поставяне на бяла салфетка, няма никакво замърсяване. Колата не глъхне при високите обороти. Буквално след тръгване, колата вървеше значително по-добре. 100 км/ч се поддържат с 4-5 мм от педала на газта. Днес следобед изминах 120 км, стрелката на резервоара не мръдна. Предполагам съм изгорил не повече от 3.5 л.

Субективното ми усещане е, че мощността с турбонатора се повиши с около 50%, заедно с магнитния оргонен концентратор. Колата буквално върви на изпарения. Пробега на двигателя е около 500 – 600 000 км, 55 к.с. – чист дизел. Не се усеща по звука, че е дизел!

Негативен резултат: Колата загрява малко повече – така ми се струва или е от времето!

Следват 1-2 месеца точни засичания. Предположенията ми сега с турбонатора са около 3 л/100 км, но засичането ще покаже. Засега от пълен резервоар 50 л съм минал 420 км и стрелката е на ¼ от сектора. Разхода без турбонатора е 3.7 л/100 км със скорост 100 км/ч.

Следва и посребряване на турбонатора!

donhuann

  • Гост
Re: Турбонатор (завихрител на въздуха)
« Отговор #82 -: Август 20, 2011, 09:47:05 am »
Браво, много добре. Каква е колата ти все пак че не съм разбрал  ;D

icrow

  • Гост
Re: Турбонатор (завихрител на въздуха)
« Отговор #83 -: Август 20, 2011, 11:29:22 am »
Поздравления! Доста труд си хвърлил. :)

Неактивен caduceus

  • Експериментатор
  • Много Напреднал
  • ***
  • Публикации: 1 347
Re: Турбонатор (завихрител на въздуха)
« Отговор #84 -: Август 22, 2011, 12:13:33 am »
EDM electronics
Поздравления и от мен! Добре си го направил, за посребряване го мацни с някой от препаратите за посребряване на HG - може и само лопатките от активната им вътрешна страна. Става и със сребърен разтвор /лак/ за корекция на електронни схеми - май беше към 10 лв. Малко шишенце - последно съм го купувал в Конрад.
Успехи и занапред!

brevis

  • Гост
Re: Турбонатор (завихрител на въздуха)
« Отговор #85 -: Август 29, 2011, 03:20:49 pm »
Турбонаторът в картинки:
http://www.spiralmax.com/sm_photo.htm
Хм, интересно, май дават 31% икономия. Което е много.

caduceus, защо слагат турбонатор на изхода на ауспуха? И то изработени от алуминий или хромирани? На входа на карбуратора ясно защо, но на изхода на ауспуха, защо?
http://www.spiralmax.com/tet.htm
Забелязахте ли,че на едната картинка входа откъм филтъра е с по-малък диаметър от изхода към мотора? Мислех да го пробвам от доста време и този вариант за откъсване на газа от стената на тръбата!!!  Освен това всички турбонатори за изходящите газове/на ауспуха/ завихрят газовете ОБРАТНО НА ЧАСОВНИКОВАТА СТРЕЛКА
« Последна редакция: Август 29, 2011, 03:29:56 pm от brevis »

brevis

  • Гост
Re: Турбонатор (завихрител на въздуха)
« Отговор #86 -: Август 29, 2011, 03:40:45 pm »
Мисля,че вариантът е много добър! Имам 5-цилиндрова Ланчиа,на която смятам да монтирам 5 бр. след като ги направя,но идеята ми е мястото им да е на самите всмукателни колектори,след дроселовата клапа.Обаче ако има заварки,трябва да са перфектни,защото горивната камера е само на 15-20 см, и нищо не може да спре " свободно летяща лопатка"

koce93

  • Гост
Re: Турбонатор (завихрител на въздуха)
« Отговор #87 -: Август 29, 2011, 05:22:26 pm »
Мисля, че не трябва да се намалява отвора на въздуха защото от там намаля и мощността. Хората слагат турбо за повече въздух и от там повече мощност.
  Колега brevis аз карам така вече 2 години и няма летящи лопатки. Побликувал съм това в 21 отговор и пак ще го побликувам:
http://quanthommesuite.pagesperso-orange.fr/avec10jeans.htm
Успех.

brevis

  • Гост
Re: Турбонатор (завихрител на въздуха)
« Отговор #88 -: Август 30, 2011, 08:13:47 am »
За матрица ползвах бутилка с форма на хиперболична фуния.Навих върхо ния 10м меден проводник 0,75mm2 закупен от Brikolaj по 0,25ст метъра,за да запазя формата ползвах епоксидна смола и фибростакло.Перките са от медна ламарина.Ето снимка на нешто което при мен свали разхода с 1л газ на 100км,взето от руски саит.
Монтажът на пластините в оригинала е обратен-широката част е отзад

brevis

  • Гост
Re: Турбонатор (завихрител на въздуха)
« Отговор #89 -: Август 30, 2011, 08:37:52 am »
.
Мисля, че не трябва да се намалява отвора на въздуха защото от там намаля и мощността. Хората слагат турбо за повече въздух и от там повече мощност.
  Колега brevis аз карам така вече 2 години и няма летящи лопатки. Побликувал съм това в 21 отговор и пак ще го побликувам:
http://quanthommesuite.pagesperso-orange.fr/avec10jeans.htm
Успех.
Конструкцията на твоят модел е цялостна-няма как да изхвърчи лопатка.При конструкцията наEDM без заварки/спойки/ не може.Освен това мисля,че при всеки следващ ред лопатки ъгълът спрямо надлъжната ос на основната тръба може да се увеличава . Т.е. -3 лопатки една след друга с увеличаващ се ъгъл и големина ще завихрят според мен много по-ефикасно. Относно въздуха-не мисля,че увеличаването или намаляването на въздуха в малка степен е решаващато  в случая-ефекта е пълен,когато се постигне откъсване на газа от стената на тръбата,или по-ясно : търсим постигане на по-голямо количество оргон,а не въздух. А когато имаме конус при размера на тръбата с по-малък входящ диаметър и по-голям изходящ,мисля,че ще се усили ефекта на лопатките . Поздрави !!!!!!!!!!
« Последна редакция: Август 30, 2011, 08:40:24 am от brevis »