Последните ми измервания на разхода при дълъг преход от 800-900 км не са добри. Но прехода беше извънградско с по-голяма скорост по магистралата около 110-120 км/ч, после само планински преход, завои, нагорнища, много дупки, много каране на ІІ и ІІІ предавки, черни пътища, пътища за джипове и т.н. и в крайна сметка разходът ми е над 5/100 дизел. по рано, при културно шофиране беше под 4/100.
С турбонаторите се усеща осезаемо покачване на мощността, но не съм сигурен още, че ми дава икономия. Един път, че са малко замерванията ми, и на второ място си мисля, че може турбонатора да намаля дебита на въздуха и от там да се обогатява сместа, което води до по-големия ряз, ама не съм сигурен, не съм специалист по ДВГ, само така предполагам.
Възнамерявам да покарам още малко така с турбонаторите, да засека пак, а после да ги махна и да видя как е без тях. Не минавам много километри с колата, най-много 1 000 на месец, затова бавно стават измерванията при мен.
В крайна сметка не давам още категоричен отговор има ли файда или не.
Иначе колега, не ти трябва заварчик. Това се запоява с обикновена газова горелка - писалка. Там на снимките се вижда как съм реализирал турбонаторите. Но при мен само така може. Иначе бих направил яйцевиден турбонатор на Шаубергер /медно сърце/ и конус от медна ламарина, но това при условие, че филтъра е далече от колектора.
Поздрави!