Автор Тема: 1939год - реплики на Ганчев, Млеченков и Макс1962  (Прочетена 339271 пъти)

Неактивен vsl

  • Активен
  • **
  • Публикации: 249
  • Пол: Мъж
  • Скайп: vslengineering
Re: 1939год - реплики на Ганчев, Млеченков и Макс1962
« Отговор #240 -: Февруари 15, 2015, 12:16:17 pm »
Трудно се намират по 100 вата ама има по 60. Добре ами с регулатор за халогенна лампа или от прахосмукачка няма ли да стане?

Неактивен dymelsoft

  • Administrator
  • Стабилен
  • *****
  • Публикации: 629
  • специалист, не носи на пиене
Re: 1939год - реплики на Ганчев, Млеченков и Макс1962
« Отговор #241 -: Февруари 15, 2015, 12:28:39 pm »
Всеки тиристорен регулатор може да се използва за регулиране на оборотите на четков мотор.
Точно такива се ползват и в бормашините и са много евтини.  Можеш да си купиш от всеки магазин фабричен.
Другия начин е да си го направиш сам, да речем по тази схема. :)

П.П. за по голяма мощност до 3KW използвай триак BT139 - струва само 50 ст. :) , диака DB3 струва само 5 ст. :)
« Последна редакция: Февруари 15, 2015, 12:35:58 pm от dymelsoft »

Неактивен lda_has

  • Сериозно Активен
  • ***
  • Публикации: 323
  • Пол: Мъж
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
  • Скайп: lda_has
Re: 1939год - реплики на Ганчев, Млеченков и Макс1962
« Отговор #242 -: Февруари 15, 2015, 12:47:37 pm »
Може да се ползва ето този фазов регулатор на напрежение. Регулира оборотите на двигателя от 50, 60 до максимум над 11000 не мога да си спомня колко бяха точно. Пробвано от мен и работи. Оборотите се регулират плавно. Издържа до 3000 W. Цената е поносима около 30 кинта. За повече информация на  tpetrov.com има и други.

Атанасов_Хасково

Неактивен Dedo pop

  • Активен
  • **
  • Публикации: 299
Re: 1939год - реплики на Ганчев, Млеченков и Макс1962
« Отговор #243 -: Февруари 15, 2015, 01:11:02 pm »
  Аз му предлагах подобен че и с регулатор но той отказа и замина другаде. Това е верния път. Но може и с ръчна бормашина с регулатор.Това е най евтиния и бърз начин.

Неактивен lda_has

  • Сериозно Активен
  • ***
  • Публикации: 323
  • Пол: Мъж
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
  • Скайп: lda_has
Re: 1939год - реплики на Ганчев, Млеченков и Макс1962
« Отговор #244 -: Февруари 15, 2015, 01:49:20 pm »
Dedo pop Направих му едно клипче с телефона за да види как работи на практика. Sory клипа идва голям и не се качва. Да ме потърси на Skype. На снимката се вижда как се свързва. Работи без кондензатори.

Атанасов_Хасково
« Последна редакция: Февруари 15, 2015, 04:48:01 pm от lda_has »

Неактивен макс1962

  • Активен
  • **
  • Публикации: 253
  • Пол: Мъж
Re: 1939год - реплики на Ганчев, Млеченков и Макс1962
« Отговор #245 -: Февруари 15, 2015, 04:25:59 pm »
Ако разбирам правилно, всички видове и начини, които предлагате са за четкови мотори, така ли? Без тези, скъпите, естествено. Дедо попе, гледах на Викиват, 2,2 - 400 лв. Защото ако е така ще ми се смеете, че вчера пропътувах 220 км и се оказва че е било само за една ремъчна шайба. Ако ще сменям мотора, нито този мотор, нито малката шайба ще са валидни. Да не говорим че почти е монтиран със съответните планки, съосие и начин за обтягане на ремъка.
Тогава vsl, дай ми крайна цена за Alcudia de crespins Valencia и телефона на баща ти на лични. Крайна цена означава цената на мотора, ходенето до където трябва да се остави, пакетиране и изпращане. И бира, разбира се  ;D

Неактивен макс1962

  • Активен
  • **
  • Публикации: 253
  • Пол: Мъж
Re: 1939год - реплики на Ганчев, Млеченков и Макс1962
« Отговор #246 -: Февруари 16, 2015, 12:26:17 pm »
Виждам, че яко сте се разгорещили в другата тема от тази сутрин. Успокойте топката малко, че имам доклад за докладване.
 И така.....преди малко, с каквото имам и както можах завъртях за първи път машинарията.
 Първо - нещата са зле.
 Второ - призовавам Радико и Дедо поп да запазят мълчание, поне засега.
 Трето - този случай го карам на принципа " Всичко е възможно до доказване на противното"
Противното все още не е доказано, защото имам няколко коза в ръкава.
Какво се получава: успях да докарам към 40 - 42 оборота. Беше си страшно. Като да минава влак на 2 метра, но този не отминава. Моторът явно е слаб и не може да завърти всичката железария ако не ритна топуза. После тръгва и до 20-30 секунди си стига максимума. Ако няма товар всичко е точно, та чак забавно. Топузът си стои в ДМТ и си обикаля плавно и нежно.
 Фаза 2
 Имитирах товар с една 4-метрова греда, закачена за една от колоните и триейки в барабана на първия метър, т.е имах рамо от 3 метра. При затормозяване на барабана топузът започва да изостава и се вдигна на около 50-60 градуса спрямо ДМТ. Като достигне някаква си своя висока точка, пада изведнъж до по-нататък от ДМТ. ( дано ме разбирате). После започва пак да се вдига и пак да пада. В резултат на всичко това  барабанът се шашка тотално. Не се върти равномерно, а почти спира и се засилва с някаква неизчислима скорост. После пак спира и пак се засилва. С промяна на силата на триенето с гредата не може да се успокои. Ако спра с тормоза на барабана се успокоява, но след много време - 2-3 минути. И само да пипна гредата всичко започва наново.
 Извод: В тази си форма и на този етап установката става само за вадене на вода от реката. Мисля, че ще изкара много повече вода, отколкото един мотор с мощност от 0.3 или 0.4 киловата.
И вече знаете  ;D продължавам до доказване на противното.

Неактивен ddimitroov77

  • Наблюдаващ
  • Публикации: 38
Re: 1939год - реплики на Ганчев, Млеченков и Макс1962
« Отговор #247 -: Февруари 16, 2015, 12:50:33 pm »
какво и теглото на тежестта и какви са размерите. Добре е да е малък диаметър (около ф 100 мм), голяма височина (около1 м - център ба тежестта около 0,5 м от шарнира.) - за да симулираш ускорение  по наклонена равнина. Ако те е страх от разпадане (което е нормално) може да ползваш тръба пълна с пясък (макар че и тръбата остава опасната част). Пробвай с по-голяма тежест , при по-малки обороти.

Неактивен ddimitroov77

  • Наблюдаващ
  • Публикации: 38
Re: 1939год - реплики на Ганчев, Млеченков и Макс1962
« Отговор #248 -: Февруари 16, 2015, 01:43:34 pm »
опитах да скицирам мнението си относно тежестта

Неактивен макс1962

  • Активен
  • **
  • Публикации: 253
  • Пол: Мъж
Re: 1939год - реплики на Ганчев, Млеченков и Макс1962
« Отговор #249 -: Февруари 16, 2015, 01:57:41 pm »
Тежестта е маховик от двигател. трябва да е към 15 кг. Плюс теглото на рамото - общо 20 на 80 см от кардана.
Не мисля, че оборотите трябва да се намаляват. По-скоро обратното.

Неактивен pathfinder

  • Наблюдаващ
  • Публикации: 30
Re: 1939год - реплики на Ганчев, Млеченков и Макс1962
« Отговор #250 -: Февруари 16, 2015, 06:33:11 pm »
 Mакс,
  Опитай съвсем с подръчни материали да установиш при каква сила установката ти ще работи, без да губи обороти. За целта ти е необходимо летва около 2 метра въженце около 1,5м. и домакински пружинен кантар / от тези на които товара виси закачен за тях/. Ако имаш дигитален - още по-добре. Закачаш летвата по същия начин както гредата, да трие пак в барабана. На другия край връзваш въженцето и за него - кантара. По този начин въженцето ще ти позволи да се изнесеш по-далеко от въртящите се части. Въженцето и летвата трябва да сключват прав ъгъл. Мислено прекараната линия от допирната точка на летвата с барабана към тръбата на кардана трябва да е успоредна на въженцето. Разстоянието от опорната точка на летвата с конструкцията до допирната точка в барабана трябва да е равна на другата част от летвата - от допирната точка до мястото, където си вързал въженцето. Хубаво е барабана да бъде почистен и обезмаслен,там където ще се трие в летвата. Когато си готов пусни установката да набере стабилни обороти и започни внимателно да дърпаш кантарчето, като по този начин създаваш спирачен момент. Увеличавай много плавно усилието докато усетиш, че ще изкараш установката от устойчив режим на работа. Направи няколко замервания, като си записваш това което отчиташ на кантарчето. Силата отчетена от кантарчето умножена по радиуса на барабана ще ти даде въртящия момент. Това ще бъде много груба стойност, но все пак ще е нещо.
  Това което си направил с гредата от 4м. е много относително. Силата която прилагаш е близо 3 пъти по-голяма в допирната точка. Ти ползваш лостова система.
« Последна редакция: Февруари 16, 2015, 06:38:43 pm от pathfinder »

Неактивен макс1962

  • Активен
  • **
  • Публикации: 253
  • Пол: Мъж
Re: 1939год - реплики на Ганчев, Млеченков и Макс1962
« Отговор #251 -: Февруари 16, 2015, 08:01:28 pm »
Съгласен съм с всичко което си написал, но първо трябва да монтирам "истинския" мотор горе. Този е 280 вата на бавните ( не 300 - 400 както писах преди). Докато не се завърти с необходимата мощност и обороти всичко е дрън-дрън и дай да си приказваме колкото да не заспим. Очертава се да е след седмица или малко повече. Зависи от колегата vsl и куриерските услуги. Но при всички положения това импулсно завъртане си е кофти работа.

Неактивен Аtos

  • Global Moderator
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 4 290
  • Мисля, следователно...мисля!
Re: 1939год - реплики на Ганчев, Млеченков и Макс1962
« Отговор #252 -: Февруари 16, 2015, 08:34:25 pm »


 Фаза 2
 . При затормозяване на барабана топузът започва да изостава и се вдигна на около 50-60 градуса спрямо ДМТ. Като достигне някаква си своя висока точка, пада изведнъж до по-нататък от ДМТ. ( дано ме разбирате). После започва пак да се вдига и пак да пада. В резултат на всичко това  барабанът се шашка тотално. Не се върти равномерно, а почти спира и се засилва с някаква неизчислима скорост. После пак спира и пак се засилва. С промяна на силата на триенето с гредата не може да се успокои. Ако спра с тормоза на барабана се успокоява, но след много време - 2-3 минути. И само да пипна гредата всичко започва наново.
 Извод: В тази си форма и на този етап установката става само за вадене на вода от реката. Мисля, че ще изкара много повече вода, отколкото един мотор с мощност от 0.3 или 0.4 киловата.
И вече знаете  ;D продължавам до доказване на противното.

Значи, траекторията на тежестта все пак описва подобно движение на това, което предвидих, а и други колеги потвърдиха...
Точно в този момент, на "почти спиране" и устремяване към ДМТ е най-ефективно използване на гравитационната компонента! Трябва да засечеш оборотите при които се получава и да гониш тях!
Това се получава не защото спираш с товар, а защото достигаш НАЙ-ЕФЕКТИВНИТЕ обороти!
Импулсното движение не е трудно да се превърне в равномерно, ползва се тресчотен механизъм и маховик в комбинация!

Направи снимки!
Направи клип и дай да видим, при различните случаи, за които говориш?
« Последна редакция: Февруари 16, 2015, 08:38:16 pm от atos »

Неактивен макс1962

  • Активен
  • **
  • Публикации: 253
  • Пол: Мъж
Re: 1939год - реплики на Ганчев, Млеченков и Макс1962
« Отговор #253 -: Февруари 16, 2015, 09:13:25 pm »
atos,  ако няма товар всичко си се върти плавно и равномерно. Точно товарът изкарва системата от равновесие. Очаквах, че при натоварване тежестта ще започне да се вдига със скорост и ъгъл правопропорционални на натоварването, а не така импулсивно.
Ефективните обороти......ами май трябва да са значително повече от 40. Тогава може би тежестта няма да има време да стои в ДМТ и проблемът ще изчезне. А и ще дойде центробежната сила. Ако не, ще монтирам втора тежест на 20 - 30 градуса след тази с идеята леко да се балансира. Това с маховик и тресчотка съм го предвидил като последен вариант. Но не тресчотка, а еднопосочен съединител. Нещо като на "Трабант'-ите. Но е трудно за практическо изпълнение, защото ще бъде ударно натоварено. Да се надяваме, че няма да се стигне дотам :D. Иначе вибрациите са значително по-малко, отколкото очаквах.
Клип ще направя по-късно, когато монтирам друг мотор. Целта днес беше само да видя какво става когато се завърти.

Неактивен Аtos

  • Global Moderator
  • Много Напреднал
  • *****
  • Публикации: 4 290
  • Мисля, следователно...мисля!
Re: 1939год - реплики на Ганчев, Млеченков и Макс1962
« Отговор #254 -: Февруари 16, 2015, 10:00:15 pm »
Вдига се импулсивно заради пада в оборотите, не заради товара!
Пробвай без товар при ниски обороти (които съответстват на тези, при товар).

Центробежността тук не ти помага! Тя би неутрализирала частично гравитационния принцип, който се търси. При по-високи обороти ще ти нарасне рязко нужният въртящ момент отгоре!
Ако си в състояние да направиш някакви измервания, ще се убедиш, че съотношението вкарана/изкарана мощност ще е най-голямо точно при тези бавни обороти и застиването/издигането и ускоряването на тежестта!
И не, няма да минеш без тресчотна предавка или еднопътен съединител, няма как...
« Последна редакция: Февруари 16, 2015, 11:17:53 pm от atos »